Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor het gebruik van FDN lijsten.
De werkwijze met FDN laat me toe om onze arbeiders in een geblokkeerde contactenlijst te laten werken.
Op deze manier kunnen ze enkel deze nummers bellen, en zijn ze dus in orde i.v.m. "voordeel alle aard".
Echter ondersteunen nog weinig toestellen meer dan 100 FDN nummers.
Heeft er mij iemand een betaalbaar alternatief hiervoor?
Nu heb ik ook het probleem dat de toestellen moeten binnen komen om de lijst aan te passen.
Zou dit ook van op afstand willen kunnen.

Waarom post ik deze topic bij Android?
Ik denk er aan om in de loop van tijd alle toestellen te vervangen door smartphones op android.
Dit om de volgende redenering.
Ik zou een Office 365 account kunnen aanmaken waar ik alle geautoriseerde nummers als contact in Outlook zet.
Vervolgens op de smartphone een Exchange account aanmaken die via wifi de contantenlijst synchroniseert.
Lijkt me allemaal wel te doen, echter zou ik de gebruiker moeten kunnen beletten om zelf contacten toe te voegen.
Ook zou ik de gebruiker moeten kunnen beletten om bv. apps te downloaden.
Ik zou dus m.a.w. een soort van gebruikersaccount met beperkingen, en een adminaccount op de smartphone willen instellen.
Is dit überhaupt mogelijk, misschien via een app?

Alvast bedankt om met mij mee te denken.
 
Ik heb geen flauw idee hiervoor, ik heb niet zo veel met telefonie.
Office 365 lijkt mij hiervoor niet geschikt, omdat hiermee weinig beveiliging mogelijk is.

Een optie kan zijn om Office op een server te laten draaien en dan via extern bureaublad via internet deze server te benaderen. Dan heb je in ieder geval alle mogelijkheden die een normale Excel versie je biedt.
Ik vraag me alleen af of je rechtstreeks vanuit Excel telefoonnummers kan kiezen en deze dan meteen bellen. Nooit geprobeerd eigenlijk om zoiets te realiseren.

Vroeger toen internet via een telefoonlijn via een 56k modem binnenkwam had ik nog wel iets van een script kunnen verzinnen.
 
Skippy, bedankt voor je reactie.
Echter denk ik dat je mijn vraag deels niet hebt begrepen.
Ik heb helemaal niets geschreven over het gebruik van Excel. Zou niet weten wat ik in een contactenlijst op een gsm met Excel zou moeten doen.

De bedoeling van de Office 365 account is enkel om de contactenlijst in Outlook te kunnen beheren.
Dit kan ik dan van op eender welke locatie.
Als ik op de gsm vervolgens een Microsoft Exchange account aanmaak en de contacten synchroniseer, heb ik op al mijn toestellen dezelfde contactenlijst.
Tot zover lukt dat wel, het topic gaat eigenlijk over de mogelijkheden om het beheer op de gsm's te kunnen beperken en te beveiligen.

Ik hoor het uiteraard ook graag als er naast mijn denkpiste van een Exchange account iemand een alternatief heeft voor de "Fixed Dialing Number" (FDN).
Bij sommige providers heb je op hun platform de "closed user group", maar dit is enerzijds redelijk prijzig, en anderzijds niet eigen beheerbaar.
Aan elke aanpassing zijn er kosten aan verbonden.
 
Op zich de vraag wel begrepen, al zeg ik nogmaals dat telefonie niet mijn specialiteit is.

Ik denk alleen maar even hardop mee om het via Office te realiseren en dan met name met Excel omdat hiermee de nodige rechten zijn te maken voor verschillende personen en alles dus beheersbaar zou kunnen worden.
Dan kom je dus bij het probleem dat ik niet weet of je een telefoonnummer kunt kiezen en draaien via een hyperlink in een cel of te koppelen naar Outlook dat daarna een telefoonnummer voor je kan kiezen.
Vroeger met een 56k modem in de PC was zoiets wel mogelijk, maar tegenwoordig komt internet niet meer binnen via een telefoonlijn en dan haak ik hier af.

Nou weet ik erg veel van Excel, maar in dit soort problematiek heb ik me nog nooit verdiept. Komt misschien een beetje door mijn aversie met telefoons en smartphones. Ik ben meestal al heel blij dat een sms versturen mij lukt en dat ik iemand kan bellen mocht dit nodig zijn, veel meer doe ik er niet mee. Laatst ontdekt dat ik er eigenlijk ook best wel redelijke foto's mee kan maken. ( Snap je, dat is mijn kennis dus van smartphones )

Met Office 365 zijn geen beveiligingen te maken in Excel, dus dat valt af. Blijft over een server met de Microsoft Exchange server en een Office versie. Als het bellen lukt vanuit Excel of Outlook ga je hier met de juiste kennis van programmeren en configureren een heel eind mee komen.

Kijk, hier een discussie in de Google newsgroups uit 2002 toen er nog telefoonmodems in een PC zaten https://groups.google.com/forum/#!topic/microsoft.public.nl.office.excel/LGmjkeGQdqE Met name Piet Robe geeft hiervoor een VBA script
 
Een smartphone heeft nummerherkenning, dus kan er uit een Excel een nummer worden geselecteerd om vervolgens te gebruiken als oproepnummer.
Ik zou deze lijst dan op een Onedrive kunnen zetten en deze laten synchroniseren op een map in de smartphone.
Echter heb ik dan nog steeds het probleem dat de gebruiker vrij kan bellen en contacten kan toevoegen.
Iets wat ik net wil vermijden.

Ik denk dat deze beveiliging meer in een App te zoeken is, heb er echter geen idee van of dergelijke bestaat.
Aangezien je kennis van smartphones soortgelijk aan mijn kennis is, denk ik niet dat we er samen gaan uit geraken.

Iemand een andere insteek?
 
OK prima, maar Excel kan veel en veel meer dan menigeen denkt zoals iedere werknemen z'n eigen Tabblad dat zichtbaar gemaakt kan worden met een wachtwoord. Hierdoor krijgt deze werknemer z'n eigen lijst. Deze lijst zou ook weer met cel beveiliging te gebruiken, bepaalde cellen rechten kunnen geven om dit wel of aan te mogen passen.
Ik noem dus maar een paar mogelijkheden, maar deze zijn legio.

Maar goed, als dit de oplossing niet is, mag iemand anders het doen.
 
Effe heel snel iets in elkaar geknutseld, dient alleen als voorbeeld wat er mogelijk is.

De wachtwoorden staan er achter om het te kunnen testen. Personeel1 is het wachtwoord 1

Let op, er worden Macro's gebruikt. Even Macro's aanzetten bij de Macrobeveiling in Excel om deze te kunnen gebruiken.
 

Bijlagen

  • Telefoon nummers.xlsm
    32.2 KB · Weergaven: 161
Is een interessante sheet, maar zal niet lukken om dat op een smartphone te gebruiken.
Naar ik weet heb je op een smartphone niet de mogelijkheid VBA scripts te gebruiken.

Maar ook dit is naast de kwestie.
Ik wil niet dat de gebruiker nummer in zijn contactenlijst (op zijn toestel) kan toevoegen.
Dat hij m.a.w. nog steeds nummers kan bellen die niet in de lijst staan.
 
Helemaal gelijk, maar je kunt wel met een smartphone een Server of zelfs een gewone PC benaderen via Extern Bureaublad die bijvoorbeeld thuis draait met Microsoft Office. Hier zijn app's voor. Zoek maar eens op de smartphone naar Microsoft Extern Bureaublad.
Uiteraard zal je dan eerst de configuratie thuis met de gebruikte pc of server in orde moeten hebben.
En dan kun je gewoon op deze Server werken via een Smartphone en elke sheet openen die je wilt omdat je op de server aan het werk bent. Sterker nog je kunt alles doen op de pc wat je wilt al zou je willen gaan videobewerken. Probleem is alleen wel dat je met het kleine schermpje van een smartphone moet werken en dat is natuurlijk behoorlijk klein i.p.v. bijvoorbeeld een 24" beeldscherm.

En nummer toevoegen is in Excel ook gemakkelijk op te vangen door een wachtwoord beveiliging op de cellen toe te passen. Geef de juiste persoon de rechten om nummers toe te voegen of te veranderen. Kunnen eventueel ook meerdere mensen zijn met verschillende wachtwoorden. Eigenlijk is nagenoeg alles mogelijk met Excel.

Ik laat dus alleen maar zien wat mogelijk is via Excel mocht er geen goede toepassing bestaan voor uw probleem. Niet om u te overtuigen om Excel te gaan gebruiken.

En ook hier weer een voorbeeldje, zie bijlage.
Ik heb alleen bij personeel 2 een wachtwoord op de te bewerken cellen gezet.
Probeer daar maar eens iets in te vullen, er zal om een wachtwoord gevraagd worden. Het wachtwoord dat ik er opgezet heb is RCO484
 

Bijlagen

  • Telefoon test.xlsm
    34 KB · Weergaven: 193
Beste, op iedere Android smartphone is een gast account in te stellen, ik denk wel dat je daar de beperking kan instellen dat men geen nummers kan invoegen. Maar ik gebruik ook die functie niet omdat ik de enige ben die met mijn toestel werkt. ik heb een vingerprintscanner, dus komt er niemand anders dan mijn vinger en die van mijn vrouw in het toestel. Verder kan je met security 360 een heel aantal apps ook blokkeren, die te deblokkeren vallen met een code of een lijnencombinatie. Ik heb dit op mijn kids hun tablet gezet omdat ze niet in het systeem zouden geraken. Want ik heb hier voor dat ingesteld was, wel een aantal keer hun tablets weer juist moeten zetten omdat ze in de instellingen gerommeld hadden. Ik weet dat de contacten daar kan in geblokkeerd worden, maar of je dan uit je contacten gemakkelijk kan bellen of deze enkel toevoegingen blokkeert is mij niet duidelijk. Ik heb ook security 360 op mijn smartphone en ik zal dit ff voor u uittesten.
 
Let wel, als je de code hebt ingegeven om bv een nummer toe te voegen, moet je het toestel wel heropstarten anders blijft het ontgrendeld. Het is maar dat je het weet, dat als je de code hebt ingegeven en dus ontgrendeld hebt, dat het ontgrendeld blijft tot het toestel weer eens is heropgestart. Dit had ik zelf ook graag anders gezien, maar dit is nu eenmaal zo geprogrammeerd door de app makers. Eigenlijk is dit een AV, maar er zijn ontelbaar veel mogelijkheden dat dit een heel goede app is voor u probleem.
 
Dag cve,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Denk dat ik hiermee al een heel eind op de goeie weg ben.

Je geeft aan dat jij je smartphone beveiligd via vingerscan.
dit is niet echt iets dat ik kan gebruiken. De toestellen die dit ondersteunen zijn niet echt goedkoop te noemen. Ik heb meer dan 100 toestellen te vervangen, dus ben ik op zoek naar de goedkoopste oplossing.
Moet uiteraard geschikt zijn.

Ik ga maandag naar mijn leverancier om een paar smartphones onder de 100€ op te halen om hiermee aan de slag te gaan.
Ik laat zo snel mogelijk resultaat weten.

Wat je suggestie van "security 360" betreft.
Lijkt me op het eerste zicht best wel een oplossing.
Ik zou werken met een gesynchroniseerde contactelijst in Office 365.
Enig idee of de app degelijke synchronisatie toelaat op de achtergrond zonder de beveiligingscode in te geven?
 
Dag cve,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Denk dat ik hiermee al een heel eind op de goeie weg ben.

Je geeft aan dat jij je smartphone beveiligd via vingerscan.
dit is niet echt iets dat ik kan gebruiken. De toestellen die dit ondersteunen zijn niet echt goedkoop te noemen. Ik heb meer dan 100 toestellen te vervangen, dus ben ik op zoek naar de goedkoopste oplossing.
Moet uiteraard geschikt zijn.

Ik ga maandag naar mijn leverancier om een paar smartphones onder de 100€ op te halen om hiermee aan de slag te gaan.
Ik laat zo snel mogelijk resultaat weten.

Wat je suggestie van "security 360" betreft.
Lijkt me op het eerste zicht best wel een oplossing.
Ik zou werken met een gesynchroniseerde contactelijst in Office 365.
Enig idee of de app degelijke synchronisatie toelaat op de achtergrond zonder de beveiligingscode in te geven?

Beste, geen probleem hoor. Is mijn hobby om met Android bezig te zijn. De Synchronisatie moet geen probleem zijn, jij bepaald zelf wat jij beveiligd met code en wat niet. Zo kan je bv ook op de toestellen Facebook, twitter en zo gaan beveiligen met een code, en al de rest open laten. Jij bepaald wat je beveiligd en wat niet. Je kan op ieder toestel ook dezelfde code gebruiken zodat jij niet enkele beveiligingscodes hoeft te onthouden. Kan jij dan ook meedelen welke Smartphones jij gaat testen? Dan kan ik u helpen met het kiezen op gebied van wat er onder die behuizingen zit.
 
cve,

Heb ondertussen de smartphone binnen en ben ermee aan de slag gegaan.

De office 365 met exchange werkt beter dan verwacht.
Ik heb deze account als gedeelde mailbox geconfigureerd, en kan van op mijn pc, of online vanop eender welke pc mijn contactgegevens aanpassen.
Deze worden perfect gesynchroniseerd met de account op mijn smartphone.
Is ideaal om de contactgegevens uit te sturen en te beheren op al onze toestellen.

Enige probleem is nu de beveiliging.
Ik heb 360 security op dit toestel gedownload vanuit de Play Store, maar is helemaal niet wat ervan verwacht.
Ik kan App's vergrendelen, maar na herstart staan deze gewoon open.
Als ik ze dan al dicht krijg, moet ik toegang geven tot bellen of uiteraard kan er niet meer gebeld worden.
Maar als dit open staat, kunnen ze toch nog een nummer ingeven en opslaan.
Ook krijg ik elke keer ik een vergrendelde app probeer te openen, een link waar kan op geklikt worden om extra dingen te registreren. Reclame dus die het onbruikbaar maken.

Heb je me een beter alternatief dat dit? Desnoods betalend, maar gebruiksvriendelijk en waterdicht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan