Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
hoe krijg ik American Megatrends weg uit de opstart van mijn PC? zodat de opstart vlugger gaat.
gr.
horst
 
Dat gaat niet. Dat is de BIOS van je moederbord. Is te vergelijken met een besturingsysteem maar dan veel eenvoudiger. Een BIOS is een ingebakken stukje software dat een eerste vorm van communicatie voorziet tussen je componenten.
 
Je komt in het BIOS door meteen na het aanzetten / opstarten van de PC een bepaalde toets in te drukken.
Welke toets verschilt nogal eens.
Meestal is dit F8 , maar soms ook de DEL toets of de Esc toets. Incidenteel kan het de F12 toets of de F1 toets zijn.
Meestal wordt dit tijdens het booten in het scherm aangegeven welke toets je moet gebruiken, anders moet je 1 van bovengenoemde toetsen proberen.

Start de PC en houdt on te beginnen de F8 toets ingedrukt.
 
ik denk in Windows 8 andere benamingen te zien, kan dat ?
ik moet op DEL toets drukken voor de Bios en dan zie ik volgende:
Bios setup
Boot setting configuration
dan druk ik enter
vervolgens Quick Boot (allows Bios to skip certain tests while booting)
en tenslotte ENABLE / DISABLE en F10

woeps ik zie geen verandering bij het opstarten wat American Megatrends betreft.
 
Je gaat altijd de BIOS zen werk moeten laten doen. Je kan dit niet overslaan. Als het een troost mag wezen, bij een normale gebruikers PC valt deze startop tijd van de BIOS nog redelijk mee, we spreken daar over enkeke seconden. Bij bijvoorbeeld hedendaagse HP servers mag je gerust enkele minuten wachten...

Ik merk ook dat je het allemaal een beetje door elkaar haalt. Windows heeft niet rechtstreeks iets te maken met de BIOS. Dit zijn twee verschillende dingen. Je hebt een BIOS (firmware geschreven door vb American Megatrends), en je hebt een besturingsysteem zoals Microsoft Windows.
 
vervolgens Quick Boot (allows Bios to skip certain tests while booting)
en tenslotte ENABLE / DISABLE en F10

Stel Quickboot in op Enabled.

Je gaat altijd de BIOS zen werk moeten laten doen. Je kan dit niet overslaan.

Daar kun je inderdaad niet van tussenuit. De bewerking die ik hier voorstel is vlugger het aanmeldscherm van windows te laten verschijnen bij het aanzetten van de computer.

Om windows sneller te laten opstarten zou je overbodige programma's die gelijktijdig met windows opstarten uitvinken in de opstart.
 
Als je in het BIOS bent, moet in dit scherm zien te komen en ga naar Power On Self Test

b2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan