Pc CMOS settings : American Megatrends

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faeskarel

Steunend lid
Vip Lid
als ik nu opstart verschijnt het volgende beeld. Wat is dat, ik moet een van die handelingen doen om op te starten. Hoe komt dat en kan dat weg?
1628532068310.jpeg
 
Het laatste zinnetje 'CMOS settings wrong' doet me vermoeden dat je CMOS batterijtje (knoopje op het moederbord) moet vervangen worden.
BIOS houdt niet langer zijn instellingen (zoals de tijd) bij in uitgeschakelde toestand.

Als je dus één van die handelingen doet start je PC verder op, maar met de standaard BIOS settings, elke keer opnieuw.
 
Hangt af van het model van je toestel of het makkelijk is of niet : vooral een kwestie van bereikbaarheid.
Kan je best voor je ergens aan begint even opzoeken door de specs van het model op te halen op de support site van de producent.
Dan zie je toch al waar het knoopcelletje zit.

Er staat dan waarschijnlijk ook bij welke knoopcel het is en die kan je dan ergens gaan kopen...

Het verwisselen zelf is meestal niet zo moeilijk - wel goed opletten met het openen van je kast (ik vermoed dat het een desktop is ) - zien dat je geaard bent alvorens je je handen erin steekt (metalen kastonderdeel aanraken vb...) en stekker uiteraard eruit.
Knoopcel zelf zit meestal onder een klemmetje en moet je daar onderuit/onderin schuiven.
Let ook goed op polen, maar bij knoopcel is dat eenvoudig : kant met de inscripties naar boven ...
 
Niet elk moederbord is hetzelfde, hij kan dus soms op een andere plaats zitten.
Maar de werkwijze is zo ongeveer hetzelfde.
Ook de 2032 is in nagenoeg alle pc's het type dat je moet hebben.

Bedenk wel dat hierna het BIOS in de Default settings staat en je mogelijk bepaalde instellingen zoals de tijd enz. dient te veranderen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan