Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Vandaag 21 Augustus 2017 om 20.40u was het dan eindelijk zo ver.
Android 8.0 Oreo werd officieel voorgesteld door Google.

Het is de gewoonte dat Google iedere nieuwe versie van Android een naam van een zoeteheid geeft. Ze gaan wel het alfabet af. Ze zitten aan de letter O, dus moest het met de letter O beginnen. Dat was al van in het begin een vast gegeven, maar wat het uiteindelijk zou worden werd geheim gehouden tot vanavond. Zo geheim was het nu ook weer niet, want de naam Oreo viel de laatste maanden steeds vaker. Deze volgt dus Android 7 Nougat op dat vorig jaar verscheen. Volgende versie van Android zal dus met een "P" beginnen, voor de vroege vogels onder ons, kan men misschien al beginnen speculeren wat voor zoeteheden er allemaal met een "P" begint.

Iedere nieuwe versie brengt ook vernieuwingen met zich mee. Wat is er allemaal verbeterd met Android 8.0 Oreo?
De meeste verbeteringen bevinden zich onderhuids in het besturingssysteem, maar op de voorgrond is er ook wel verandering te melden. zo zijn er nu notificatiekanalen. Ontwikkelaars kunnen de notificaties die ze met hun apps sturen nu opdelen. Dat heeft u als gebruiker meer controle over je notificaties. Bv WhatsApp, met die notificatiekanalen kan jij ervoor kiezen om al dan niet een notificatie te ontvangen als bv je partner je een berichtje stuurt, wil je bv dat je dat als je baas je wil bereiken er geen notificatie gegeven word is dat allemaal mogelijk. Er gaat dus voor de gebruiker heel wat meer mogelijkheden openliggen om in te gaan stellen qua notificaties. Heb je een nieuws app en wil bv enkel van die krant de notificaties krijgen van sport is dat zo in te stellen dat jij enkel die notificaties krijgt over sport en media nieuws dan weer niet. Dus is dat een mooie verbetering .


Nog een nieuweheid is picture-in-picture-modus voor video-apps zoals Youtube en Netflix. Zo kan je in een klein venster video blijfen kijken terwijl de rest van je scherm gebruikt wordt voor een andere app. Leuk, maar in mijn ogen niet meer dan een RAM verslindende mogelijkheid. Die niet veel meerwaarde bied, toch niet op een klein scherm van een Smartphone.

Het accuverbruik in stan-by word beperkt door zogenammde backgrond limits. is je smartphone langere tijd inactief, bv als je slaapt, dan zorgt Android ervoor dat apps geen taken gaan uitvoeren op de achtergrond. Zo wordt er tijdens de nacht vrijwel geen stroom meer verbruikt.

Nu is het wachten tot de eerste Smartphones hun update krijgen naar Android 8.0 Oreo of dat er nieuwe Smartphones op de markt komen die meteen met het nieuwste besturingssysteem uitgerust zijn. maar dat zal snel tegen nieuwjaar zijn vooraleer je de eerste tekenen van Android 8 in het echt zal tegenkomen.
 
Dat accu-zuinig zijn interesseert me wel . Er zit wel bij mij een filemanager op en Kappersky . Werd als tip in de lessen aangeraden. En tegenwoordig gebruik ik meestal de oudere versies van een app.
Maar ik heb geen enkele maat waarmee ik kan whatsapp doen of facetime , die blijven bij hun gsm en zie die dat ook niet meteen veranderen .
 
Dat accu-zuinig zijn interesseert me wel . Er zit wel bij mij een filemanager op en Kappersky . Werd als tip in de lessen aangeraden. En tegenwoordig gebruik ik meestal de oudere versies van een app.
Maar ik heb geen enkele maat waarmee ik kan whatsapp doen of facetime , die blijven bij hun gsm en zie die dat ook niet meteen veranderen .
Een filemanager en kappersky zijn 2 dingen die niets doen om u accu duur te verlengen beste hobbyman. Als je iets wil installeren om je accu duur te verbeteren dan kan je eigenlijk maar1 app installeren en dat is greenify Greenify - Android-apps op Google Play
Al de rest is dikke zever. Zelfs wat u verteld is in de les, jammer dat ik het moet zeggen van u leraar, maar een filemanger kan u batterij niet gaan sparen en kappersky is een AV, hoe een AV u batterij gaat sparen weet ik ook niet hoor. Maar dat draait in de achtergrond, is dus eerder eentje die u telefoon wakker maakt om een scan uit te voeren wanneer jij je telefoon niet gebruikt met als gevolg batterijverbruik als jij hem niet gebruikt. Door u telefoon op te schonen ga je geen onnodige rommel op je telefoon hebben, maar daarvoor heb je niet echt een AV app nodig. Een AV app raad ik wel iedere Android gebruiker ten stelligste aan. Wel jammer dat niemand van je vrienden de stap gezet heeft naar een Smartphone. Whatsapp is leuk, maar facetime is toch van apple en kunnen wij Android gebruikers toch niet gebruiken?
 
Kappersky scant graag ,blij dan dat ik bij mijn wifi repeater zit. Wat dat gaat worden in't buitenland ? Mss de accu eruit ginds om hem te doen zwijgen.
Internet moet ginds uit blijven en geen maar, maar. Dat zal veel besparen , ik ga op vakantie toch naar een internetcafé . Juist wat bellen ,camera en gps ,meer niet !
 
Kappersky scant graag ,blij dan dat ik bij mijn wifi repeater zit. Wat dat gaat worden in't buitenland ? Mss de accu eruit ginds om hem te doen zwijgen.
Internet moet ginds uit blijven en geen maar, maar. Dat zal veel besparen , ik ga op vakantie toch naar een internetcafé . Juist wat bellen ,camera en gps ,meer niet !
Als je naar het buitenland gaat en je wil er zeker van zijn dat je geen internet KAN gaan verbruiken en ik ga ervan uit dat je de Motorola mee neemt. Dan ga je naar instellingen, naar 'meer' daar dan naar ' mobiele netwerken' en daar laat je het bolletje naar links staan (grijs) bij roaming. Dan ga je er daar weer uit, maar blijf je in je instellingen en ga je iets verder naar beneden, dan zal je ' data gebruik' staan, klik daarop en zet je het blauwe bolletje grijs bij 'mobiele data'. Nu ben je er zeker van dat er niets, maar dan ook niets van connectie kan zijn via je SIM kaart. Via je wifi is dan uiteraard wel nog steeds mogelijk he. Dat is steeds mogelijk behalve als je je toestel op vliegtuig modus zet. Dat is dus een functie dat je enkel op het vliegtuig MOET gebruiken. Elders geeft die functie geen enkel nut. Oh ja bellen en sms blijft dan wel steeds mogelijk.
 
Greenify zojuist geplaatst en toegang gegeven. #5 voer ik nog wel eens uit of test het.
Ik ben éne met prepaid en dat is je plantrekken.
 
Ik ben éne met prepaid en dat is je plantrekken.
Dat is een reden waarom ik een abonnement heb. En dat al sinds ik een gsm heb. Ben nooit een voorstander geweest van prepaid. Maar ieder zijn ding natuurlijk hé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan