Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Is je Android rooted dan kan je dit simpel weg oplossen door SuperSU op je Android te plaatsen. Supersu kan je downloaden in Google play

[video=youtube;UpmzR-VfQxo]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UpmzR-VfQxo[/video]
 
Even een uitleg over Rooten.

Rooten is het "unlocken" van je smartphone. hierbij heb je toegang tot de meest vitale bestanden van android/linux.
men root hun smartphone als ze bepaalde applicaties of aanpassingen willen maken zoals het flashen van Custom ROMS of hun smartphone willen back-uppen.

SuperSU geeft je de mogelijkheid om applicaties root rechten toe te kennen en om je telefoon weer te unrooten.
NOTE: SuperSU kan in geen enkel opzicht je telefoon rooten!

Hieronder een aantal voor/nadelen van rooten.

Voordelen:
- applicaties krijgen rechten om je systeem aan te passen.
- mogelijkheid om ROMS/Recovery's te flashen.
- je smartphone kan nu volledig ge back-upped worden door bijvoorbeeld titanium back-up.

Nadelen:
- je garantie verloopt (tenzij je hem weer goed unroot, of binnenkort worden geroote smartphones weer in in de garantie meegerekend als het een hardwarematig probleem is).
- je smartphone kan gebricked raken (het functioneert niet meer)
- je krijgt geen stock updates meer (stock = de door de fabrikant meegeleverde besturingsysteem).


hieronder een voorbeeld van een custom rom + recovery.

Custom ROM : Cyanogenmod "Android 4.2.2"

4y3emy2u.jpg

Custom Recovery: 4Ext

images.jpg

Bron afbeeldingen
XDA
 
Is er iemand die ondervinding heeft met een Sony xperia z1compact, heb het vroeger met Samsung al gedaan wat heel gemakkelijk was.op de smartphone is Android 4.4.4 (14.4.A.0.157) geïnstalleerd.
 
Beste diaxx, android 4.4 laat zich nu eenmaal niet graag rooten. Daar ligt het probleem en niet dat het een Sony is. Een nieuwe samsung met android 4.4 zou even moeilijk te rooten zijn als die Sony hoor.
Als je echt je Sony wil rooten is er een mogelijkheid en dat is met een windows pc en vroot. Je moet je Sony dan aan je pc hangen met het kabeltje.
 
Beste cve heb hierover al veel gelezen en al hopen software gedownload,al is verbinding met pc gemaakt en geluids schakelaar "minder" ingedrukt,ook al is zonder pc maar dan kon ik weer de nodige App's niet downloaden. Voor mij begint het prettige van Android er stilletjes af te gaan.
 
Beste Diaxx.
Android 4.4 is inderdaad heel moeilijk te rooten, op een ander forum waar ze ROM's modden hebben ze ook heel veel problemen met android 4.4 om te rooten. Met vRoot lukte het hen wel. Misschien lukt het voor u met dit ook. Ik vraag me af welke app(s) je wel nodig hebt die ROOT vereisten. Puur uit interesse hoor. Ik ben heel erg vaak bezig met android. Rooten zonder pc is inderdaad ook mogelijk, maar daar heb ik dan persoonlijk geen al te goede ervaringen mee. Het beste is met een windows pc en met een kabeltje, met vRoot zou je volgens mij niet met je volume knoppen moeten spelen om het geroot te krijgen. Makkelijk is het er inderdaad niet op geworden.
Kingo root zou ook goed te doen zijn, maar meer dan android 4.1.1 heb ik niet geroot en dat laat zich heel makkelijk rooten.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een kleine bloemlezing van een gedeelte wat ik heb gedownload,
zc1-lockeddual recovery 2.82_relaise.installer.zip
zc1-lockeddual recovery flashable.zip
xperia z1-compact driver.zip
easy root tool V 12.4
root kernel 157.exe
new root.exe
de5503 14.4.A.0.157 custumer de 72
xperiafirm 3.1.zip
flashtool 0.9.18.5
+ een aantal dat al in de prullemand ligt.
Ook om zonder pc te rooten een app POOT deze zou dan ministro downloaden en rooten, doch poot heb ik niet kunnen downloaden.Gisteren je vRoot getest op het laaste kwam er een doodshoofd op, telefoon OK maar rooten niet gelukt! Groetjes
 
Beste Diaxx,
Ok, heel vreemd dat het met vRoot niet gelukt is. Heb je de FAQ goed door gelezen? Gezien je blijkbaar wel gewend bent met rooten denk ik het eigenlijk wel, maar je weet nooit natuurlijk dat je overmoedig begint te worden.
Eentje die het deed op een tablet zonder dat er ADB op stond(vermoed dat je me wel begrijpt), was kinguser. niet verschieten. Het allemaal chinees, enkel ROOT is in het engels en daarop klikken en hij doet dan zijn ding. Het is eentje die geen windows pc nodig heeft. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
 
Hoe kan je je Android toestel rooten en wat heb je nodig?

Zowel ik als Pctuts kunnen onmogelijk verantwoordelijk gesteld worden voor de risico's en eventuele schade.

Voor je begint kan je best eerst een backup nemen, voor in geval van dat het mis loopt natuurlijk he.
Ultimate backup is een goede en gratis app om een backup van je device te nemen voor je begint te rooten. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jrummy.app.managerfree&hl=nl

Om te rooten kan je best met een programma of app werken, zelf alles gaan tweaken is onbegonnen werk en daar ben ik ook niet in thuis.
VRoot is een programma die je met een windows pc en een USB kabeltje aan je telefoon gekoppeld kan rooten.vRoot 1.7.4 download, hier kan je VRoot downloaden.
IRoot is van dezelfde ontwikkelaar als VRoot maar daar heb je dan geen windows pc voor nodig.Get iRoot|FREE One Click Android root tool|iRoot Official|Formerly Vroot, hier kan je IRoot dowloaden.
Root Explorer is ook een goed werkende, maar niet alle rooters rooten alle apparaten, het is een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg.https://play.google.com/store/apps/details? id=com.speedsoftware.rootexplorer&hl=nl Let wel op, dit is een betalende app. en dus eentje die je op je android toestel zelf moet laten lopen.
Root Explorer FREE, is dus eentje die je gratis kan gebruiken. Is van een andere ontwikkelaar als van deze hierboven, maar daarom niet minder goed. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clearvisions.explorer
Dit is maar een greep van de heel vele root app's en programma's, maar naar mijn mening zijn dit zowat de enige die kitkat eventueel ook nog kunnen rooten. Indien je toestel een oudere versie van android runt, gaat rooten een stuk makkelijker en kan je ook andere root app's of programma's best proberen.

Hopelijk zegt je root programma of app dat de root gelukt is, dan kan je verder met de volgende stap. Dan is er een volgende stap(die ikzelf eens vergeten was en maar zoeken waarom ik maar niet geroot raakte, is dus nodig of de root gaat NIET door) is het instaleren van Superuser of SuperSu.
superuser vind je hier,https://play.google.com/store/apps/details?id=com.noshufou.android.su&hl=nl
SuperSu vind je hier, https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.supersu&hl=nl

Nu volgt de laatste en ook een belangrijke niet te vergeten stap( ook al eens vergeten tot de dag erna ik de tablet opnieuw opstarte en de root dan pas actief werd, dus niet onbelangrijk hoe onbenullig het ook klinkt.)HEROPSTARTEN.

Als alles goed gaat kan je nu gaan genieten van je geroot toestel. Ik praat hier steeds over telefoon, dat geld ook voor een tablet, als het maar android OS heeft.
 
beste cve,
heb nog is geprobeerd met newroot ( denk dat het zo hete) maar niet gelukt.Voor het ogenblik zal het rooten een beetje op de achtergrond geraken daar mijn laptop nogal traag is geworden en ik niet teveel geduld heb, hij (zij?) is een zevental jaar en al veel software er op en eraf gekregen (suggestie altijd welkom), nadien terug proberen mijn sony geroot te krijgen.
Groetjes uit het zonnige zuiden,
 
Hoi Diaxx,
Fijn dat je mij op de hoogte houd. Zou ik je firmware nummer eens mogen a.u.b., kan dan gerichter gaan werken.
MVG
Chris

Moderator Notice: deel deze nummer per pb mee indien er de mogelijkheid bestaat dat anderen daar misbruik mee kunnen doen !
 
Bij mij staat er reeds een hele tijd Android 5.0.1 op ( mijn toestel is een Google Nexus 5 )
En dit besturingssysteem werkt zeer goed .
 
Bij mij staat er reeds een hele tijd Android 5.0.1 op ( mijn toestel is een Google Nexus 5 )
En dit besturingssysteem werkt zeer goed .

Dit is het voordeel als je een Google toestel hebt natuurlijk he, dan kan je als 1 van de eersten van het nieuwste besturings systeem genieten. Diaxx moet nog een klein beetje wachten-m- en mijn toestel word niet ondersteund;!
 
Terug
Bovenaan Onderaan