android

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
ik zou willen vragen of ik mijn fitbit horloge kan opladen via gigaset smartphone oplader ?
 
in het kort nee je dient de usb oplader te gebruiken die meegeleverd werd om je fitbit horloge op te laden ..
 
Dat hangt af van wat jou fitbit horloge wenst van stroom. Je beide laders eens vergelijken zou ik zo zeggen. Als beide gelijk zijn kan je je USB kabel van je horloge in je lader steken van je lader van jou Smartphone.
 
indien de oplader als output 5V 1Ampere heeft dan kun je de oplader gebruiken inplaats van een usb poort maar laat deze niet langer dan 2 uur aangesloten op deze lader ..tevens is het niet aangeraden om steeds de fitbit op te laden via deze stop contact lader de kans bestaat immers dat deze langer dan 2 uur aangesloten blijft wat nadelig kan zijn voor de accu !
 
indien de oplader als output 5V 1Ampere heeft dan kun je de oplader gebruiken inplaats van een usb poort maar laat deze niet langer dan 2 uur aangesloten op deze lader ..tevens is het niet aangeraden om steeds de fitbit op te laden via deze stop contact lader de kans bestaat immers dat deze langer dan 2 uur aangesloten blijft wat nadelig kan zijn voor de accu !
Voor mijn info : heeft een fitbit dan géén 'ladingbalans' ? Gelijk welke smartphone en de meeste andere oplaadbare toestellen laden immers héél eenvoudig op door een vorm van balancering. In de lader/convertor wordt een laadstroom ter beschikking gesteld op de uitgang en in elk toestel wordt toegang gegeven tot de batterij met zijn huidige lading. Opladen werkt nu gewoon door stroom van hoog naar laag te laten 'vloeien'... Van zodra een balans, evenwicht wordt vastgesteld vloeit er gewoon niets meer.
Wordt de lading in de batterij terug lager dan wat wordt aangeboden dan start de 'stroom' terug eventjes op tot evenwicht hersteld is.

Dat wil dus idd. zeggen dat als de stekker insteekt je batterij constant op bijna 100 % wordt gehouden. Maar daarvoor moet de verbinding al urenlang insteken, tenzij er gelijktijdig met het laden ook vrij hoog verbruik zou zijn ...

Werkt de fitbit niet zo ?
 
ik heb een laadstation van fitbit maar dan moet ik die toch ergens nog insteken voor de stroom
gewoonlijk steek ik die op mijn pc maar dan moet ik dan iedere keer mijn pc opzetten

de adapter van mijn smartphone
adapter power input 100-240volt 50/60Hz 0.5A output:5v 2000mA

zal dan mijn tijdklokje opzetten ;)
 
opgepast je smartphone lader geeft dus 5V en 2Ampere (zou nadelig kunnen zijn )
 
ik zei het zou nadelig kunnen zijn ..zeker ben ik niet maar weet dat een usb poort een ½Ampere levert gebruik je de smartphone adapter is dit 4 keer zo veel ..en zou mogelijk de fitbit op 1 uur opgeladen kunnen zijn maar of dit zomaar kan !
*daarom dat ik het eerder over een adapter had die als output maar 5V en 1Ampere geeft ..dit om te zorgen dat je accu niet te warm word door deze te snel op te laden !
 
Op deze site kan je laders kopen voor fitbit toestellen. Het is gelijk op welk ene je klikt. De ene heeft 2.1 ampere aan en de andere 1 ampere. Dus denk ik dat ze 2 ampere gelijk de meeste smartphone laders zijn wel aankunnen. Een site zal geen laders verkopen die je toestel kwaad kunnen doen hoor.
 
aangezien de TS nergens vermeld welke versie hij heeft van de fitbit ga ik er dan vanuit dat het eerder om de fitbit charge 2 ga met een usb oplaadkabel en aangezien er dan via een usb poort dient opgeladen te worden welke zoals eerder vermeld maar ½Ampere levert ..
op de fitbit charge 2 website staat duidelijk dat de levensduur van deze accu afhankelijk is van andere factoren ...denk nu aan het te snel opladen door een 2.1Ampere adapter te gaan gebruiken .
 
ik heb fitbit versa lite van de aldi gekocht
daar was geen oplader bij geweest in de doos

heb gezocht voor een oplader bij opladers be
vind daar geen adapter

bij bolcom is er dan
USB Oplaadkabel Adapter voor Fitbit Versa - Fitbit Versa Docking Lader Dock Laadkabel USB Lader + OLESIT Stekker 5V 2A Adapter Lichtnetstekker Combi set

15 euro dan kan ik het even goed laten en verder doen met mijn pc
dan weet ik nog niet of het de juiste adapter is
zal het hierbij dan maar laten
 
Laatst bewerkt:
ga eens naar de action en kijk daar eens voor een usb oplader daar verkoopt men deze al voor 3€ let wel de meesten van hen leveren 2.1 Ampere .
*zelf heb ik er ooit eens een usb oplader aangekocht met een output van 4.2V en 400mA ( komt soms voor dat men deze daar verkoopt )
**de laatste die ik er gekocht heb heeft een output van 5V en 1Ampere
 
opgepast je smartphone lader geeft dus 5V en 2Ampere (zou nadelig kunnen zijn )
Maakt niets uit. Wilt alleen zeggen dat die lader 2A KAN leveren. In realiteit gaat die maar zoveel leveren als nodig. Vraagt he toestel bv 800mA, dan levert die gewoon 800mA. Dit hogere Amperage is enkel belangrijk als je toestel dit ook vraagt. En dan nog, meestal kan die met minder ook verder. Hetzij trager opladen dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan