Windows 11 Apps

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Hoe kan ik in windows 11 programma's op mijn bureau blad zetten. Kan ze wel van onder in de werkbalk zetten maar krijg ze daar niet weg.
Graag een antwoord.

Oplossing
je bedoeld dus echt de Windows 11 apps die standaard zijn meegekomen zoals de calculator om er maar één te noemen ..
indien zo dien je eerst de verborgen mappen en bestanden weer te geven ..
hiervoor klik je met rechts op "snelle toegang " en open je de opties.. weergave ... en zet je de optie aan "verborgen mappen ,bestanden en stations weergeven "... bevestigen met toepassen en ok
is dat gebeurt open je de verkenner en klik je de C aan .. ga naar C / Programfiles /WindowsApps
*rechts klik op WindowsApps en via het menu (althans in de Pro uitvoering ) kan men dan op TakeOwnerShipPro klikken ..
vervolgens gaat deze te werk en men wacht rustig af tot deze gedaan heeft .. eenmaal gedaan ..
klik men op de WindowsApps map en men...
je bedoeld dus echt de Windows 11 apps die standaard zijn meegekomen zoals de calculator om er maar één te noemen ..
indien zo dien je eerst de verborgen mappen en bestanden weer te geven ..
hiervoor klik je met rechts op "snelle toegang " en open je de opties.. weergave ... en zet je de optie aan "verborgen mappen ,bestanden en stations weergeven "... bevestigen met toepassen en ok
is dat gebeurt open je de verkenner en klik je de C aan .. ga naar C / Programfiles /WindowsApps
*rechts klik op WindowsApps en via het menu (althans in de Pro uitvoering ) kan men dan op TakeOwnerShipPro klikken ..
vervolgens gaat deze te werk en men wacht rustig af tot deze gedaan heeft .. eenmaal gedaan ..
klik men op de WindowsApps map en men zie vervolgens all de apps ..
**zonder de juiste rechten krijgt men deze apps nooit te zien !

in dit voorbeeld scrol ik vervolgens naar de MicrosoftWindowsCalculator_11.2110.4.0x64_8weky3dbbwe map en open deze ..
ik zoek de calculator toepassing en klik hier vervolgens met rechts op ... kies kopiëren naar bureaublad ..
geef deze daarna een verkorte naam bv : calculator of rekenmachiene ..en de gewenste icon ..
bezie ook het filmpje.

*om de juiste icon te gebruiken haal ik eerst een afbeelding op en vervolgens gebruik ik EasyPicture2Icon om er een icon van te maken ..

Oplossing
Waarom maakt Microsoft dit zo ingewikkeld, al mijn geïnstalleerde apps moet ik altijd in de lijst aanklikken.
Moet ik dan elk programma op de zelfde manier op mijn bureau blad plaatsen?

indien jij deze niet via de gewone weg "alle apps" wilt benaderen .. ja dan dien je dit telkens te doen via een snelkoppeling van deze toepassing ..
*je dient niet meer op TakeOwnerShipPro te klikken .. je heb immers al de rechten over deze map WindowsApps
**je zegt al mijn geinstalleerde apps wel hier vergis jij je in of je drukt je verkeerd uit want het betreft de voorgeinstalleerde apps die standaard aanwezig zijn ...
elk programma dat jijzelf installeert geeft je de mogelijkheid om ook een snelkoppeling te plaatsen op het bureaublad .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan