Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb van Youtube mp3 gedownload van 84 MB.. Ik zou daar een audio cd van maken. Dit bestand moet eerst geconverteerd worden? Hoe gebeurt dit aub?
 
Laad het bestand eens in in Audacity en kijk hoe lang het mp3 bestand is.
Er zijn 74 en 80 minuten cd rom's.
Als jouw mp3 bestand bijvoorbeeld 75 minuten is, kun je dit gewoon op een 80 minuten cd rom branden.
Duurt het mp3 bestand 60 minuten kun je het op een 74 minuten cd rom branden.

Duurt het langer dan 80 minuten, zal je moeten gaan knippen. Kies dan een moment waar een stilte is zodat het mooi eindigt en weer mooi start op de volgende cd
 
@bernard ik heb hier verschillende cd's met enkel maar mp3's er op met een speelduur van ruim 4 uur/cd ...ideaal voor in de auto ..er staan zowat 165 mp3's op 1 cd
 
Laad het bestand eens in in Audacity en kijk hoe lang het mp3 bestand is.
Er zijn 74 en 80 minuten cd rom's.
Als jouw mp3 bestand bijvoorbeeld 75 minuten is, kun je dit gewoon op een 80 minuten cd rom branden.
Duurt het mp3 bestand 60 minuten kun je het op een 74 minuten cd rom branden.

Duurt het langer dan 80 minuten, zal je moeten gaan knippen. Kies dan een moment waar een stilte is zodat het mooi eindigt en weer mooi start op de volgende cd

Skippy, ik heb je nu begrepen; het zijn niet alleen de MB's die tellen, maar ook de tijdsduur. Bedankt voor de uitleg.
 
gewoon de mp3's nummeren van 001 tot 165 en via de ashampoo burning studio 18 branden als mp3 of wma schijfje aanmaken ..
dacht dat ik dit hier al eens besproken had .
 
@Bernard, bedoelt u eventueel 84 minuten of wel degelijk 84 MB ?
Dit laatste kan makkelijk op een CD, zoals Mik schrijft. In het andere geval moet u eventjes kijken naar de grootte van het bestand
 
gewoon de mp3's nummeren van 001 tot 165 en via de ashampoo burning studio 18 branden als mp3 of wma schijfje aanmaken ..
dacht dat ik dit hier al eens besproken had .

Maar bij mij lukt dit zo niet. Het is muziek die ik heb opgeslagen van YouTube en dit is in 1 stuk; er staan geen nummers bij of tracks.
 
Nog een aanvulling: je kan met mp3 bestanden een "klassieke" cd maken via een of ander brandprogramma. Daar kies je voor creatie "audio cd" en je sleept de mp3 bestanden. Je krijgt dan een CD met veel minder nummers op (omdat de grootte van de bestanden anders is)
 
@bernard jouw bestand is maar 84MB vermeld je ...dan moet dit zeker op een cd gaan indien je deze brand als mp3..
ik heb hier juist eens een cd genomen waar er maar 87 mp3's op staan en deze is 295MB in omvang ...

942fbd0acf-Ashampoo_Snap_2017.09.25_19h51m09s_001_.png


*ik schat dat het bestand van u indien gebrand als mp3 een afspeelduur heeft van 120 minuten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan