automatisch afspelen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Op de PC met Win7 wil "automatisch afspelen" niet meer werken.....wanneer ik Sd-kaart, USB of cd/dvd inbreng gaat geen keuzescherm meer open.

Nochtans staat in config.-scherm bij "automatish afspelen "automatisch afspelen voor alle media" aangevinkt en alles ingesteld op "vraag mij dit elke keer".

Ik heb Avira free als antivirus draaien en dacht aanvangkelijk dat dit de boosdoener was om te beschermen voor virussen via besmette flash-media, alhoewel ik Avira ook op mijn laptop met Win8.1 heb draaien en daar "automatisch afspelen" het wél doet.

Ik weet wel dat ik bestanden ook van SD of USB kan openen via Verkenner en Copy/Paste maar ik vind een keuzemenu als ik inplug zoveel handiger....


Weet iemand een oplossing hiervoor ??

Alvast dank
 
je dient de opties van Avira na te zien en het vinkje uit te zetten bij het beletten van automatisch opstarten wanneer er een externe usb stick of een dvd geplaatst word .
Ashampoo_Snap_2014.04.13_22h59m15s_016_.jpg
 
ik zie dat je ook TuneUp Untilities gebruikt ook deze heeft de optie om het opstarten van externe apperaten uit te zetten ...ook dit zou je dienen na te gaan !
maar ook dien je bij systeembeheer > services te controleren of de Shel Hardware Detection op Automatisch staat ingesteld...is dit niet zo moet je deze zo instellen ...
bij status van de service moet vermeld staan dat deze "word uitgevoerd "
b61dcb40ef-Ashampoo_Snap_2014.04.14_06h11m29s_001_.png
 
Autoplay uitzetten in Windows is één van de beste keuzes die je kan maken ivm OS security!
Indien dit aanstaat, kan dit voor virussen en andere ongewenste applicaties, gemakkelijk zijn om zich onmiddellijk te activeren zonder gebruikerstussenkomst. Mijn raad is, laat het uistaan waar het uitstaat. En zet het uit waar het aanstaat.

Aan jouw om die raad al dan niet op te volgen. Je kan dit aan en uitzetten via de Group Policy console in Windows.
Ga naar start - Uitvoeren
Typ volgende in: gpedit.msc en druk op enter.

Onderstaande screenshot laat je zien waar je deze instelling kan terugvinden.

Autoplay.jpg
 
@ morjos
typ dan gpedit.msc in het vak zoeken ...
klik dan verder op gpedit.msc Ashampoo_Snap_2014.04.14_15h40m47s_006_.png
en vervolgens zie je de editor voor lokaal groepsbeleid tevoorschijn komen ..
be651dd922-Ashampoo_Snap_2014.04.14_09h52m59s_004_.png

selecteer de regel en klik op beleidsinstelling om deze dan uit te zetten of in uw geval om deze dan aan te zetten !!
je heb 3 opties
-niet geconfigureerd (best dat je deze insteld !)
-ingeschakeld
-uitgeschakeld
bevestigen met toepassen en ok
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2014.04.14_15h40m47s_006_.png
    Ashampoo_Snap_2014.04.14_15h40m47s_006_.png
    23.4 KB · Weergaven: 150
Qtex : heb een half uur in TunuUp zitten snuffelen maar vind niets over automatish afspelen in te stellen.....

Vraagje buitenom : wat vinden jullie van TuneUp Utilities ??????

daar ik TunUp Untilities niet zelf gebruikt kan ik niet nagaan of deze optie ook aanwezig is ( dit was dus enkel een vermoeden )
omdat ik de avg pc tune up 2014 gebruik inplaats van tuneup untilities ..

persoonlijk heb ik het niet op TuneUp Untilities en hou het liever bij de AVG Pc TuneUp
 
Qtex ; Dit staat bij mij idd op "automatisch" maar ipv "wordt uitgevoerd" heb ik "gestart" staan. Weet niet of dit OK is en/of ik het moet veranderen ?

*daar jij Windows7 gebruikt staat er bij u dus "gestart " ik gebruik echter de Windows8.1 en hier staat er dan " word uitgevoerd " wat dus op hetzelfde neerkomt .
 
@ Qtex : TU Utilities is vorig jaar overgenomen door AVG en heet nu AVG PV Tuneup.....enkel de naam is veranderd sederd de 2014 versie. Dus in feite draai je ook TU-Utilities. Daar ik begin 2013 de licentie heb aangekocht heet het bij mij nug TU. Geef maar eens in Google TuneUp Utilities in....AVG verschijnt. (lachen)


@Ddragon80 : ik had het al in "zoeken" geprobeerd nadat ik in uitvoeren gedaan had....er verschijnt na de 3de letter (E) helemaal niets meer ... -m-
 
In Windows 7 is het identiek als het schermpje dat Qtex heeft gepost. DDragon80 werkt met een Engelstalige versie, in een Nederlandstalige Windows 7 dien je dus te navigeren naar "Beleid voor automatisch afspelen" zoals in de schermafbeelding in bericht #9 van Qtex.

persoonlijk heb ik het niet op TuneUp Untilities en hou het liever bij de AVG Pc TuneUp

Dat lijkt me, zachtjes uitgedrukt, een beetje een bizarre visie te zijn, aangezien AVG Technologies GER GmbH op 19 augustus 2011 TuneUp Software GmbH heeft opgeslorpt en AVG PC TuneUp niet meer of minder is dan een gestripte versie van TuneUp Utilities ...
smiley-think005.gif


Vraagje buitenom : wat vinden jullie van TuneUp Utilities ??????

Dan antwoord ik graag met een nieuwe vraag: waarom installeer je dergelijke software en wat wil je er mee bereiken ?

Voor mij is het een zinloze investering met de nodige gevaren om je systeem te mollen.

Wil je puur een systeem opschonen, dan zijn er reeds aardig wat tools in Windows zelf terug te vinden ... anderzijds is er ook prachtige én veilige freeware waarmee je veilig en zonder risico's kan opschonen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan