E-mail Automatisch een andere eigen andere account kiezen voor het vak 'Van'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb meerdere accounts in Outlook365.
Als ik op Nieuwe e-mail aanklik, komt automatisch telkens dezelfde account in het vak ‘Van’.

Hoe kan ik bij het starten van een nieuw bericht automatisch een andere account in het vak ' Van' laten verschijnen?

Bedankt
 
Oplossing
De procedure van Pagadder in #2 is juist behalve dat er op het einde slechts 1 laatste actie ontbreekt, namelijk dat Outlook nog moet worden gesloten en herstart.

De volledige procedure is als volgt :

Klik op Bestand -> Bij Info klik op Accountinstellingen -> In het volgende venster klik nogmaals op accountinstellingen.
In het volgend venster selecteer de account dat je wilt gebruiken bij een nieuwe mail en klik op "Als Standaard instellen"
(De geselecteerde account springt hierdoor meteen naar de bovenste plaats in de lijst)
Klik op Sluiten

Sluit
Outlook
Start Outlook

Verifieer de procedure => De de vaakst gebruikte account staat nu in vak "Van"

Desgewenst (voor een...
Klik op Bestand -> Bij Info klik op Accountinstellingen -> In het volgende kader klik nogmaals op accountinstellingen.
In het volgende kader selecteer de account dat je wilt gebruiken bij een nieuwe mail en klik op "Als Standaard instellen" en klik op sluiten.
 
@Pagadder Je antwoord is precies het tegenovergestelde van wat de vraagsteller bedoelt, want zo zal hij met zekerheid altijd dezelfde account zien verschijnen.

In een Outlook lokaal weet ik het - dit gaat automatisch volgens de account waar je in het overzicht op gepositioneerd bent, maar ben niet zeker dat het in Office365 of Microsoft 365 ook zo zou moeten werken.
 
@ PhilipV
Ben ik niet zeker van als ik zijn vraag zo lees, ik denk dat hij gewoon een ander account als standaard wilt gebruiken verschillend dan wat nu als standaard is ingesteld.
In Outlook 365 (en vroegere versies) heb je sowieso een dropdown in het vak Van" waar je een ander account kan kiezen. (makkelijk zat om te kiezen)
 
Als je in MSOutlook meerdere accounts aanmaakt moet je wel onder tabblad Start de account die u wilt gebruiken aanklikken alvorens op "nieuwe email" te klikken.

U kunt natuurlijk ook op het pijltje naast "Van" klikken en hier de door u gewilde account aanklikken.

Dat MSOutlook, gelijk welke versie, de account die u in gedachte hebt, automatisch gaat openen is waarschijnlijk nog toekomstmuziek.
 
De procedure van Pagadder in #2 is juist behalve dat er op het einde slechts 1 laatste actie ontbreekt, namelijk dat Outlook nog moet worden gesloten en herstart.

De volledige procedure is als volgt :

Klik op Bestand -> Bij Info klik op Accountinstellingen -> In het volgende venster klik nogmaals op accountinstellingen.
In het volgend venster selecteer de account dat je wilt gebruiken bij een nieuwe mail en klik op "Als Standaard instellen"
(De geselecteerde account springt hierdoor meteen naar de bovenste plaats in de lijst)
Klik op Sluiten

Sluit
Outlook
Start Outlook

Verifieer de procedure => De de vaakst gebruikte account staat nu in vak "Van"

Desgewenst (voor een minder gebruikte account ) :
Op het pijltje naast "Van" klikken en in het dropdown menu een van de andere account kiezen.
 
Oplossing
@ PhilipV,
Dank voor het compliment. (helaas wegens de pillenwinkel die ik moet slikken voor mijn gezondheid is dit niet echt bevorderlijk voor mijn geheugen)
Aan de avatar van jou te zien ben jij dus de jongste van de forumleiding.😃😉
We hebben in ieder geval twee zaken gemeen, ik noem ook filip (mijn hele leven fluppe genoemd) en we hebben beiden een baard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan