Battery laptop laad of laad niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Ik heb een probleempje met de battery van de laptop van mijn vrouw.
Een kleine 2 maand terug is ze erop uit gekomen dat ze niet meer oplade.
Ik had al eens gehoord wat een nieuwe bat gaat kosten. Maar wacht nog af om er één te bestellen.
Een vriend van me zei om eens een ander besturingssyteem te installeren op de laptop.
En inderdaad ze werkte vroeger met Vista home premium en daar lade de bat niet meer op.
Dan heb ik een tijdelijke probeerversie opgezet van Windows 7 en de bat lade gewoon op.
Nu is de tijd van die probeerversie afgelopen en moest ik er weer Vista opzetten.
Wat raad je ... de battery laad niet meer op.
Wat kan de reden zijn dat ze bij win.7 wel oplaad en bij Vista niet ??
Kan dat ergens verholpen worden ?????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel raar, heb ik nog nooit van gehootd dat een besturingssysteem iets te maken heeft met opladen van de batterij.
Nu lees ik ook dat je de retailversie van windows7 geïnstalleerd had of nog hebt, en als ik het goed begrijp heb je de vista verwijdert?
Kun je ook wat meer info geven, op welke wijze je het ziet dat de batterij niet meer oplaad?
 
Laatst bewerkt:
Heel raar, heb ik nog nooit van gehootd dat een besturingssysteem iets te maken heeft met opladen van de batterij.
Nu lees ik ook dat je de retailversie van windows7 geïnstalleerd had of nog hebt, en als ik het goed begrijp heb je de vista verwijdert?

Ja ik heb vista verwijderd en de retailversie van windows7 erop gezet maar nu staat er weer vista op. De windows 7 is eraf.
 
Ja ik heb vista verwijderd en de retailversie van windows7 erop gezet maar nu staat er weer vista op. De windows 7 is eraf.

OK, dat is één. Normaal moest je de retailversie op een aparte partitie naast vista installeren, en zou de W7 automatisch verwijdert worden als deze verlopen is. Nu heb ik wel nog geen antwoord gekregen op mijn andere vraag. Hoe zie je dat de batterij niet meer oplaad. Geeft Vista een melding dat batterij niet oplaad? gaat het Led lichtje van de laptop rood branden als deze een tijdje aanstaat en de adapter wel degelijk in stopcontact zit en de laptop voed?
 
OK, dat is één. Normaal moest je de retailversie op een aparte partitie naast vista installeren, en zou de W7 automatisch verwijdert worden als deze verlopen is. Nu heb ik wel nog geen antwoord gekregen op mijn andere vraag. Hoe zie je dat de batterij niet meer oplaad. Geeft Vista een melding dat batterij niet oplaad? gaat het Led lichtje van de laptop rood branden als deze een tijdje aanstaat en de adapter wel degelijk in stopcontact zit en de laptop voed?

Ik kan de laptop niet meer opstarten zonder dat de adaptor in het stopcontact zit.
Als de pc aanstaat staat rechts onderaan het icoontje van de battery en die geeft volledig leeg aan.
Als ik er met de aanwijzer erop ga staan komt er een tekstje omhoog en daar staat te lezen 'batterij 0 % - de battery wordt niet opgeladen'
Vroeger als de pc opstond en de adaptor instak liep er in het icoontje een staafje op en neer. Dat was een teken dat de bat aan het opladen was. Als je er met je aanwijzer ging opstaan gaf hij een % aan hoeveel de bat al opgeladen was.Nu doet die niets meer.
 
OK, ben je al eens in configuratiescherm, energiebeheer gaan kijken? Volgens mij moet je het daar gaan zoeken. In energiebeheer vind je terug of deze moet gebruikt worden voor laptop of desktop.
Configuratiescherm --> energiebeheer , en klik daar bovenaan op meer informatie over energiebeheerschema's.
Volgens mij staan de instellingen dat de laptop steeds met de adapter gebruikt word, en daardoor de batterij niet oplaad.
 
Laatst bewerkt:
Veel kans op.
Heb je naast vista win seven gezet en deze nu terug weg gedaan zodat de oude vista terug is, dan gewoon energiebeheer openen (start/configuratiescherm)
 
Nee ik heb vista volledig verwijderd als ik seven heb geinstalleerd. Nu is er seven terug af en heb ik vista terug gezet.
Ik heb gaan zien naar energiebeheer en daar kan ik niets vinden van laptop of desktop.
Ik heb enkele foto's toegevoegt van wat ik tezien krijg ( nu zegt hij dat hij geen battery kan vinden) ::
 

Bijlagen

  • Energiebeheer3.JPG
    Energiebeheer3.JPG
    38.4 KB · Weergaven: 91
  • Energiebeheer4.JPG
    Energiebeheer4.JPG
    48.8 KB · Weergaven: 97
  • Energiebeheer2.jpg
    Energiebeheer2.jpg
    30 KB · Weergaven: 96
  • Energiebeheer1.jpg
    Energiebeheer1.jpg
    37.3 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
In de eerste afbeeldung zie ik "Kan geen accu vinden" de batterij dus. Als de batterij wel degelijk oplaadde bij win7 en in Vista niet is er volgens mij een serieus compatibliteitsprobleem tussen Windows Vista en de laptop. Kun je even een berichtje terug plaatsen met merk en type van die laptop? Het gaat toch niet om een HP?
 
Laatst bewerkt:
In de eerste afbeeldung zie ik "Kan geen accu vinden" de batterij dus. Als de batterij wel degelijk oplaadde bij win7 en in Vista niet is er volgens mij een serieus compatibliteitsprobleem tussen Windows Vista en de laptop. Kun je even een berichtje terug plaatsen met merk en type van die laptop? Het gaat toch niet om een HP?

Het gaat om een laptop van :
Pacardbell Easynote SW61 - B - 002
 
Ik ga het artikel eens opzoeken, want dit herinner ik me nog zeer goed.
Een laptop fabrikant had duizenden laptops teruggeroepen naar de fabriek wegens problemen met de batterij. Toeval is dat op deze laptops windows vista voorgeïnstalleerd was. Het juiste probleem met de batterij kan ik me niet meer herinneren.
Wel hier eens gaan lezen waarin de vraag gesteld word door Thinkpad op 4 mei 2009, ligt het soms niet aan het OS, het besturingssysteem dus. Mijn vermoeden zou dus wat kunnen kloppen. Compatibiliteitsproblemen met Windows Vista
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348561
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb een probleempje met de battery van de laptop van mijn vrouw.
Een kleine 2 maand terug is ze erop uit gekomen dat ze niet meer oplade.
Ik had al eens gehoord wat een nieuwe bat gaat kosten. Maar wacht nog af om er één te bestellen.
Een vriend van me zei om eens een ander besturingssyteem te installeren op de laptop.
En inderdaad ze werkte vroeger met Vista home premium en daar lade de bat niet meer op.
Dan heb ik een tijdelijke probeerversie opgezet van Windows 7 en de bat lade gewoon op.
Nu is de tijd van die probeerversie afgelopen en moest ik er weer Vista opzetten.
Wat raad je ... de battery laad niet meer op.
Wat kan de reden zijn dat ze bij win.7 wel oplaad en bij Vista niet ??
Kan dat ergens verholpen worden ?????

ja ik ken dat probleem donders goed dat zijn 1 van de fouten in vista die er nooit zijn uitgehaald
de eerste maanden doet hij het een een paar maanden later niet meer.

dit probleem heb je niet altijd met vista het ligt ook aan het merk bijvoorbeeld bij packardbell heb je het probleem van vista niet maar bij anderen merken weer wel
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het artikel eens opzoeken, want dit herinner ik me nog zeer goed.
Een laptop fabrikant had duizenden laptops teruggeroepen naar de fabriek wegens problemen met de batterij. Toeval is dat op deze laptops windows vista voorgeïnstalleerd was. Het juiste probleem met de batterij kan ik me niet meer herinneren.
Wel hier eens gaan lezen waarin de vraag gesteld word door Thinkpad op 4 mei 2009, ligt het soms niet aan het OS, het besturingssysteem dus. Mijn vermoeden zou dus wat kunnen kloppen. Compatibiliteitsproblemen met Windows Vista
Accu laadt niet op, accuprobleem of laptop probleem? - Complete Systemen & Laptops - GoT



Hartelijk dank voor de hulp. Dus zal er niets anders opzitten dan de laptop te gebruiken met de adaptor. (stroom)
 
Hartelijk dank voor de hulp. Dus zal er niets anders opzitten dan de laptop te gebruiken met de adaptor. (stroom)

Topic nog niet sluiten AUB

Er zou misschien een oplossing zijn om op te lossen via het BIOS, maar moet ik eens opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan