Battery laptop laad of laad niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
En die gebrekkige hardwaredetectie (want ook de batterij is natuurlijk hardware) raakt in vista blijkbaar niet van de baan.
Heb je geprobeerd met alle updates en service pack 1 + 2?
 
En die gebrekkige hardwaredetectie (want ook de batterij is natuurlijk hardware) raakt in vista blijkbaar niet van de baan.
Heb je geprobeerd met alle updates en service pack 1 + 2?

Die zijn allemaal toegevoegd. Als ik de laptop naar updates laat zoeken zegt hij dat er geen zijn.
 
Er staat dat Windows 7 de accu problemen detecteert. Maar bij mij is het dat ze met Windows 7 wel oplaad en met Vista niet.

Inderdaad, hier gaat het om Win7 . Eigenlijk heb ik de reactie gepost, omdat Microsoft niet de schuld geeft aan de W7 software , maar aan de laptopfabrikant. Het kan nu mogelijk zijn als deze mensen Vista op hun laptop installeren, probleem ook verholpen is, net als bij jou het geval is, maar dan net andersom.
 
A) een besturingssysteem heeft niets te maken met het (ont)- of laden van een batterij. Probeer eerst eens te werken zonder dat er een batterij aanwezig is in de laptop. Werkt deze zonder uitvallen ( met een legitieme versie), dan is uw lader oké. Daarom : laat je uw laptop lang in't stopkontakt steken ( zoals een gewone PC) verwijder dan de accu. Je kan eens proberen door 30DC reverse te plaatsen op de batterij los( dus + aan - en - aan de +, vaak door deze kortstondig te reverse kan je soms het geheugen effect verwijderen en werkt uw batterij nadien weer. Deze handeling heb ik onlangs nog gedaan met mijn Ipaq. Voor gewone gsm batterijen is de max spanning 15VDC.
B) wat wel mogelijk is : is dat win7 iets zuiniger is met de batterij ( sneller opgestart, minder geheugen nodig, enz..;) dat hierdoor uw batterij iets langer mee gaat.
Is de lader oké, dan zit er niets anders op dan een nieuwe batterij aan te schaffen.
 
Normaal is het enkel de weergave van laden of niet die verkeerd word weergegeven in vista.
Laden doet ze in windows 7, dus doet ze dat ook in vista.
Staar je niet blind op je scherm maar werk gewoon met de laptop tot de batterij leeg is.
Sluit aan op het stroomnet en probeer morgen of je kan verder werken op batterij door eenvoudig de stekker terug uit te trekken.
Zo weet je meteen of de batterij al dan niet oplaad.
Was ze goed in windows 7, dan is ze dat ook met vista of linux.
 
Normaal is het enkel de weergave van laden of niet die verkeerd word weergegeven in vista.
Laden doet ze in windows 7, dus doet ze dat ook in vista.
Staar je niet blind op je scherm maar werk gewoon met de laptop tot de batterij leeg is.
Sluit aan op het stroomnet en probeer morgen of je kan verder werken op batterij door eenvoudig de stekker terug uit te trekken.
Zo weet je meteen of de batterij al dan niet oplaad.
Was ze goed in windows 7, dan is ze dat ook met vista of linux.


Die test heb ik al gedaan en ze laad niets op met Vista. Als de accu af is kan ik laptop niet opstarten.
Bij Windows 7 is dat wel zo.
 
Ik heb deze achter de schermen proberen verder te helpen met een oplossing die niet op het forum mag maar het heeft niet geholpen.Had gevraagd om hier een bericht te zetten dat de zaak geen oplossing kende op het forum maar denk dat hij er de brui aan geeft.
Daarom sluit ik deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan