Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

sedert gisteren heb ik een bbox2 van belgacom
mijn oude modem SMC gaf er de brui aan na vele jaren trouwe dienst

mijn vraag is nu hoe krijg ik mijn NAS DS212J weer aan de praat via de bbox2 e.a welke instellingen enz.
ik ben daar een volledige leek in, vorige instellingen werden gedaan door de verkoper van de smc
dus graag wat hulp maar in verstaanbare taal :)

alvast bedankt
 
ik heb wat rond gezocht betreffende je NAS DS212J en je Bbox2
om deze NAS dus te kunnen gebruiken vanaf de verkenner in je pc dien je ..

drie stappen te doen ...
1..de personal cloud uitnodiging te aanvaarden (vanuit de webinterface van de ix2)
2.. je installeerdt de storage manager op je pc.
3..Met die software icm de uitnodigingscode verbinding maken met Personal Cloud, dan krijg je gewoon de NAS in je windows verkenner te zien (ook als je buiten je eigen netwerk zit!)

bron


Ddragon /Pluis zijn meer geschikter om je hier mee verder te helpen !
effe geduld tot ze online zijn !
zelf heb ik hier géén weet van .. heb zelf ook géén NAS in gebruik
 
Ik kan nu even niet in detail gaan, maar volgende moet gebeuren; Je NAS en bbox moeten in hetzelfde subnet zitten.
Oftewel pas je de NAS ze'n netwerk parameters aan, ofwel die van de bbox. Ik heb onlangs zulke NAS gekocht voor men vader, dus ik kan daar wel eens terug een kijkje gaan nemen hoe en waar die instellingen dienen te gebeuren.
Aangezien dit van een werkende configuratie komt en enkel de bbox/router verandert is, gaat dit niet zoveel werk meebrengen.
 
ok er is geen haast bij hoor
ik kan wel op mijn eigen netwerk komen via mijn verkenner maar kan niemand toegang verlenen om op mijn server te komen
dat zijn de gegevens die ik zoek maar zoals gezegd geen haast bij
als het maar lukt is het al goed

prettige dag iedereen

dan
 
Effe kijken hoor.