Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

sedert gisteren heb ik een bbox2 van belgacom
mijn oude modem SMC gaf er de brui aan na vele jaren trouwe dienst

mijn vraag is nu hoe krijg ik mijn NAS DS212J weer aan de praat via de bbox2 e.a welke instellingen enz.
ik ben daar een volledige leek in, vorige instellingen werden gedaan door de verkoper van de smc
dus graag wat hulp maar in verstaanbare taal :)

alvast bedankt
 
dit kreeg ik van een andere nas gebruiker

maar helaas, nadat alles ingevuld is bij mij werkt dat onding nog steeds niet.
ttz intern werkt alles prima maar je kan van buitenaf geen toegang krijgen tot de nas (werkte vroeger met de SMC perfect)


- log in op je Belgacom BBOX2 vanuit het intern netwerk: http://192.168.1.1
- op de "status pagina" vind je bij "Vlan list" het extern IP adres, onder "IP address"
- ga naar "Advanced Settings"
- ga naar "LAN servers"
- daar klik je op "New entry" (staat onderaan de tabel)
- Server name (vul je gewoon een herkenbaar commentaar in bvb: NAS)
- Access activated: Yes
- Public start port: 5000
- Public end port: 5005
- Protocol: (kies je protocol meestal zal dit TCP zijn)
- LAN start port: (kies je poort van je server waarop de verbinding moet toekomen, bvb 5000)
- Local IP Address: 192.168.1.100 (kies je intern IP adres van je server)
Op deze manier heb je poort 5000 tot en met 5003 van uw extern IP adres, geforward naar poort 100 tot en met 110 van je intern IP adres (in dit geval 192.168.1.100). En meer is er eigenlijk niet aan.
Je hoeft de router niet te rebooten.
Je hoeft geen DMZ host in te stellen.

Wat je best wel doet is je server een vast IP adres geven, buiten DHCP pool, dit heb ik als volgt gedaan:
- ga naar "Advaned Settings"
- ga naar "Network Interfaces"
- klik op "LAN Bridge"
- klik daarna in de lijst op "IP Address Distribution"
- noteer hier van welk tot welk IP adres je DHCP pool gaat (in mijn geval is dit 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.63)
- klik daarna op de knop "Connection List"
- klik onderaan de tabel op "New Static Connection"
- vul een "Host name:" in bvb webserver
- vul een vast IP adres in die buiten je DHCP pool ligt (bvb 192.168.1.100)
- vul het MAC adres in van de netwerk interface van je server (dit kun je nagaan door ipconfig /all uit te voeren in command prompt op de server)

blijkbaar zit er dus nog ergens een fout in iemand enig idee?

ik krijg nu deze melding

192.168 enz/dns_error en deze tekst

Your internet connection is up, please close your browser and restart it again.Uw internetverbinding is hersteld, gelieve uw browser eerst te sluiten endaarna opnieuw te starten.Votre connection internet fonctionne correctement, veuillez fermer votrenavigateur et le redémarrer.als ik nu herstart of niet alles blijft gelijk


groeten

dan
 
Je zegt volgende:
mijn poorten staan ingesteld van 5000 t/m 5003 en toch lukt het niet

Kan je dit even verduidelijken aub.

5000 (HTTP), 5001 (HTTPS) zijn de 2 poorten die Synology gebruikt voor zen web access.
Welke netwerkpoort gebruiken de serv... - FAQ - Synology Inc. Netwerkopslag (NAS) - NIEUWE NAS-ervaring
Kijk na of die services enabled (actief) zijn.

Port forwarding enkel poort per poort doen, niet met de hele reeks. Dan stuur je alles naar 1 poort, is niet de bedoeling. Maak je extern verbinding op poort 5000, dan kan je via forwarding die doorsturen naar je NAS (IP) op poort 5000. Zeflde met poort 5001. Verschillende protocollen, verschilllen doeleinden.

Gebruik desnoods eens een telnet.
Via de command prompt telnet <IP address> <Poort>
vb.
Code:
telnet 83.114.54.221 5000
Wanneer je de cursor ziet knipperen heb je verbinding, ander krijg je wel een melding dat er geen verbinding tot stand kon worden gebracht.
Installeer desnoods telenet via Windows componenten, is standaard niet mee geinstalleerd op Windows 7.
 
Ik heb beiden al vanbinnen en vanbuiten gezien.
Zulke problemen oplossen is niet altijd evident. Meten is weten. Zo ook met netwerking. Waar zit het probleem, tot waar gaan de "metingen" goed. Een simpele ping of telnet zegt meer dan 1000 woorden. Maar je moet weten waar en hoe je die moet toepassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan