Online apps Belfius kaartlezer met usb kabel

Denk hier in Vlaanderen dat er ook wel gebruikers zijn die bij Belfius klant zijn. Altijd tevreden geweest over het gebruik met kaartlezer met usb kabel, enkel pin nodig om aan te melden en transacties te doen. Nu in Windows 11 krijg ik dit niet aan de praat, steeds foutmelding. van Belfius deze oplossing gekregen, wel het werkt nog niet. Nu gebruik ik wel meestal Itsmi in plaats van de kaartlezer maar sommige zaken moet je met de kaartlezer uitvoeren. nu wel nog een Win 10 computer en daar werkt dit probleemloos. Ik vraag me dus af of iedereen zomaar de oplossing kan uitvoeren als je niks van computer afweet. Nog iemand met dit probleem?
1755078960343.png

De installatie van de kaartlezersoftware 'DIGIPASS Native Bridge' faalt. De Digipass Native Bridge wordt niet geïnstalleerd op uw computer en u krijgt de foutboodschap: Error '0x80070643'.

Er zijn twee oplossingen (het is aan te bevelen de oplossingen te laten uitvoeren door iemand die gewoon is met technische procedures in computers te werken) :

  1. verbinden met een andere wifi (bij familie, vrienden, buren) en dan de installatie uitvoeren of de computer verbinden met een mobiele hotspot
  2. stap 2 uitvoeren van artikel OneSpan KB 120223 voeg een locale DNS lookup toe in het hosts bestand?
De stappen kort uitgelegd:

  1. Klik in de zoekbalk of het icoon in de vorm van een vergrootglas / cirkel aan de linkerkant van de werkbalk.
  2. Typ Kladblok of Notepad. Het kladblok verschijnt in het zoekscherm.
  3. Klik met de rechtermuisknop op het kladblok en kies de optie Als administrator uitvoeren.
  4. Klik op het tabblad Bestand en vervolgens op Openen.
  5. Volg deze weg om het HOSTS-bestand te openen vanaf het kladblok: (Deze PC) C:\Windows\System32\drivers\etc
  6. Klik 2x op het bestand hosts om het bestand te openen.
  7. Klik onderaan de laatste lijn in het bestand.
  8. Voer het IP-adres in: 127.0.0.1.
  9. Druk op de Tab (?) toets om ruimte toe te voegen.
  10. Voer de domeinnaam in: localhost.vdsnb.com.
  11. Klik in de menu van het kladblok op het tabblad Bestand en vervolgens op Opslaan. (Sla het bestand op dezelfde locatie op!)?
Biedt dit geen oplossing, dan kan u zich aanmelden

  • met de kaartlezer zonder USB-kabel
  • met itsme
 
Wat ik al gemerkt heb, is dat niet elke kabel die op de kaartlezen past een goede is! nu heb ik 1 gebruikt van JBL en dat was een goede .
Heb je die software moeten installeren "Digipass Native Bridge (digipass-nativebrigdeinstaller.exe)" dat is wat je de eerst keer moet doen dat uw kaartlezer herkent, word
en ik heb windows 11 en het werkt en heb zowel Google Chrome als met Microsoft Edge
1755086751040.png
 
Heb dat probleem ook gehad ja.... was toen in de installatie logs gaan snuffelen om het probleem te vinden, en gevonden.
Was inderdaad een DNS lookup die faalde. Ik weet niet of de beschreven oplossing werkt of niet.
In mijn situatie gebruikte ik een DNS die niet van men ISP kwam (Telenet), en daardoor een bepaalde lookup niet kon doen. Ik dacht dit opgelost te hebben door tijdelijk de DNS te gebruiken van Telenet (ipv dns0.eu).
 
Om de Digipass van Belfius te gebruiken voor die transacties die niet met It'sme aanvaard worden (hoe krijgen ze het in hun hoofd ?) moet je zelfs geen kabel hebben.

Inloggen altijd met Its'me. Waarom zou je het anders willen ?
Enkel de transactie dan bevestigen met de pass. Het werkt met een code vanop je scherm, gevolgd door je PIN ... de pass geeft een returncode die je gewoon intikt op je PC en klaar ...
Snap helemaal niets van al dit gedoe hierboven : ik ben al 15 jaar of meer klant bij Belfius.
Wel minder en minder aktief want ik erger mij blauw aan het klantenbenadering, maar dat is een andere zaak.
 
PhilipV, werk ook altijd met Itsmi, maar nieuwe ID moet je bevestigen met kaartlezer, kaartlezer en usb kabel zijn van Belfius, en zelfde kabel en kaartlezer op Win 10 computer werkt wel, waarom dan niet op Win11.
Ik ben al 50 jaar klant, Gemeentekrediet dan Dexia en nu Belfius. Internetbankieren doe ik van in het begin, dan moest je een diskette in je computer plaatsen om te kunnen inloggen.
 
Nogmaals, probleem met een DNS lookup! Wat zijn je gebruikte DNS servers aub?
Met de opdracht "ipconfig /all" kan je die gegevens zien, welke de client rechtstreeks gebruikt alleszins.
Indien die de router is, ga je daar mogelijks alternatieve DNS servers gebruiken.
 
Zoals je hier op mijn PC kan zien :

1755159473080.png


Géén Digipass installatie, nochtans werkt het vlekkeloos : draadloos, met USB (alhoewel nooit nodig) ...

Kan je Belfius agent je niet helpen ? even langsgaan (als je er al binnen geraakt ... grrr)
 
Terug
Bovenaan