Varia Bellen vanuit Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Iets dat eenvoudig zou moeten zijn, want bellen over Internet kan perfect, maar toch geraak ik er niet uit...
Ik vind mogelijkheden voor het linken van een telefoon met Windows (Phone Link in Win10 en 11) maar dat vergt koppeling via Bluetooth.
Nu zit ik hier op een workstation tower en die heeft geen BT.
En ik wil ook helemaal niet bellen via/met mijn smartphone ! Ik wil internetbellen.

Er zijn uiteraard Whatsapp en andere meeting apps, maar die beperken je allemaal tot andere gebruikers van dezelfde apps.

Ik heb een koptelefoon met mic, en wil gewoon een app in Windows waarmee ik kan bellen... naar gebruikers die zelf een vaste of een mobiele telefoon hebben, niet noodzakelijk een app of PC bij de hand hebben.

Iemand ervaring met zo'n rechttoe-rechtaan gebruik van een PC als een standaard bureautelefoon ?
 
Dat kan, als je met een VoIP provider in zee gaat. SIP protocol...
Kost je dus een abonement bij die provider, en dan kan je met een VoIP (SIP) client calls maken (en ontvangen).
 
Jep. Analoge telefonie is er wat aan het uitgaan. Tegenwoordig is alle digitale telefonie via VoIP eigenlijk. Zelfs de telefonie die Belgacom of Telenet aanbied. Die modems hebben ook een gateway eigenlijk, welke SIP omzet naar analoog.

Je kan ook zelf een centrale opzetten thuis mbv software (vb 3CX of Asterisk). En daar dan SIP phones op aankoppelen. Maar een provider heb je wel altijd nodig. Ik weet niet of Belgacom of Telenet dat rechtstreeks aanbieden. Voor zakelijk gebruik zowiezo, particulier denk ik niet...

Maar er zijn wel verschillende spelers op de markt die enkel SIP aanbieden. Enkel een deftige latency en routering is wel een vereiste om een deftig telefonie signaal te hebben. Normaal is dat geen probleem. Maar ik heb in een vorig leven wel geweten en ondervonden dat de ISP hier lelijk mee omging. Was Belgacom als ik vrij mag spreken. Letterlijk de route enkele landen omleggen (BE - NL -DE - BE) om van Leuven naar de SIP provider in Brussel te connecteren. Pure chantage dus. Daarom (en andere redenen) dat ik persoonlijk ook zeer erg tegen dat bedrijf ben.
 
Geen probleem hoor. Maar ik heb zelf die chantage kunnen zien en aantonen. Omdat het toen men job was en een VoIP PBX onder men beheer was. Was echt triestig om te zien. Konden letterlijk bewijzen dat ze die route expres omleiden om slechte resultaten te krijgen. Maw om een concurerende partner de nek om te wringen. Moest ik geen bewijs hiervoor gezien hebben, zou ik het hier zo open en bloot niet communiceren.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
@PhilipV :
Gebruikte vroeger dit, https://www.voipbuster.com/dashboard was gratis naar vaste nrs. Mss nu ook naar GSM?
Heb achteraf wel voor betaald omdat toen goedkoper dan Belgacom of Telenet was om naar mobiel en zelfs vaste nrs te bellen denk.

Daarna naar https://www.voipconnect.com/ overgeschakeld omdat die een aanbieding deden en goedkopere prijs hadden.
Gebruik ik nu nog steeds, neem zelfs nog steeds een abo, betaal 1-2x max/jaar.
Moet het eens terug bekijken, denk deze nu duurder is en geen gratis vaste nrs mee.

Ik geef je gewoon de info, zelf de voorwaarden lezen of/wat al dan niet gratis is.
Vanuit gratis en testen zou ik nu terug denk Voipbuster nemen (als die idd terug gratis is).

Werken beide met enkel headset, geen sip telefoon nodig maar kan ook.
Kwaliteit meestal ok, indien slecht gewoon nog eens terubellen = vaak andere routing en dan weer ok.
(Zelfde als wat @DDragon80 hierboven aanhaalde, maar dan niet om concurrentie "slechtere" verbinding te geven).
Als je bv naar iemand van je familie in dezelfde gemeent of volgende dorp/stad belt hop je soms over 3-4 landen.

@PhilipV LINK AANGEPAST
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ondertussen begrepen dat het niet zal lukken, tenzij met bijkomende kosten en dat is het mij niet waard.

Voor alle duidelijkheid : de vraag ging niet over Skype of andere PC to PC oplossingen, maar om vanaf een PC te kunnen bellen naar een smartphone of vaste telefoon gebruiker ! Met SMS kan dit, dus technisch kan het met een gesprek waarschijnlijk ook wel, maar hebben de telecom operatoren dat liever niet (begrijp ik) ...
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan