Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Kent er iemand een programma waarmee je de gegevens van je harde schijf kan terughalen nadat je een gewone format C hebt gedaan als je bv je
pc verkoopt.
Na format C zie je niets meer op de HDD maar de bestanden staan er wel nog op, daar zijn programma's voor om die bestanden terug te vinden maar welke.

Groetjes,

ed
 
het is de bedoeling om dus er voor te zorgen dat er niets meer terug te halen is ...download het minitool partition wizard free en je kiest dan de optie "Wipe partition " vervolgens verschijnt het onderstaande schermpje waar jij dus kunt aangeven welke optie er dient toegepast te worden ...afhankelijk van de grootte van de schijf en de optie die je selecteert kan dit behoorlijk lang duren ..
heb jij je keuze gemaakt dan klik je op Apply bevestig dit nogmaals indien dit gevraagd word ..

48e3f4c629-Ashampoo_Snap_2018.02.14_20h28m17s_006_.png

*kies de 3de optie ....

**ik zie dat Mik u de CCleaner aanraad ...ik was met het schrijven en het opzoeken van de tool bezig en daar door heb ik zijn bericht te laat gezien !
 
Aha, helemaal verkeerd begrepen deze vraag.

Ik hang zo'n schijf altijd in zo'n geval aan een pc en gebruik het gratis File Shredder File Shredder
Hierna worden de sectoren vele malen overschreven en is er niets meer te recoveren. Definitief leeg dus.
 
ik heb keuze genoeg, maar ik heb me ook een beetje laten misleiden door al jullie antwoorden, in mijn eerste vraag stond er een programma om data van gewiste schijven terug te halen
er is hier maar een gevallen namelijk EaseUS Data Recovery
nog andere software of freeware?

ed
 
indien je freeware zoekt dan is PC inspector een aanrader...
ook Icare data recovery is gratis te gebruiken als trial maar zoals alle trial versies heeft deze dus een limiet om te recoveren terwijl PC inspector geen limiet heeft en volwaardig gratis is .
 
er bestaan vele freeware die niet alleen met nullen en énen overschrijft maar het (militaire) guttmann- protocol gebruiken. zelfs op een 7x overschreven schijf kan men nog data afhalen, maar eens je dit protocol gebruikt wordt er na de 1/0 overschrijving een hoop non-sence binaries over gezet

MS voorziet ook een gelijkaardige app die je via je cmd-lijn toepast: LLFORMAT
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan