Bing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een zeer hinderlijke browser Bing op mijn systeem. Als ik de zoekmachine loslaat op Bing krijg ik -tig vermeldingen. Een deel daarvan heb ik dmv een snapshot bijgevoegd. Mag ik die zonder schroom verwijderen?
 

Bijlagen

  • photo18722.png
    photo18722.png
    155.9 KB · Weergaven: 105
Cees Medema;n238022 zei:
Ik heb een zeer hinderlijke browser Bing op mijn systeem. Als ik de zoekmachine loslaat op Bing krijg ik -tig vermeldingen. Een deel daarvan heb ik dmv een snapshot bijgevoegd. Mag ik die zonder schroom verwijderen?

Bing is geen browser maar wel de zoekrobot (zoals Google) van Microsoft. Als u niet graag met Bing werkt stel dan een andere zoekrobot in.
 
Sorry, ik merk nu pas dat ik mijn vraag niet goed heb gesteld.

Mijn vraag was niet zozeer Of ik Bing moet verwijderen, maar Hoe ik dat ga doen. Ik gebruik b.v. normaal Iobit om programma´s te verwijderen, maar die ziet Bing niet eens. De enige manier die ik zie om het te doen is op de handmatige manier Bingbestanden zoeken en dan de gevonden bestanden handmatig te deleten. Niet erg netjes, dus ben ik op zoek naar een betere manier om dat te doen. Tot nog toe nog niet gevonden. Geen van de hulpprogramma´s als Iobit (die ik ken) herkent het programma. Dus zie ik geen andere optie dan de handmatige manier. Mijn vraag is dus eigenlijk: kan ik dat in dit geval probleemloos doen....
 
Hallo J.W. Dat had ik al gedaan en heb dat weer geprobeerd, maar Bing dringt zich steeds op de voorgrond en start zich automatisch als eerste op. Ik denk dat W10 hier een rol in speelt, maar ik kan niet ontdekken op welke manier..
 
ga via de 3onder elkaar staande puntjes (chrome menu ) naar instellingen …
je zou vervolgens het venster "zoekmachine" vermeld moeten zien staan ...
waar je dus ook je zoekmachine kunt instellen als ook beheren …
wil je bing uit de lijst van zoekmachines dan stel je eerst je gewenste zoekmachine in daarna klik je op beheren ..
en onder beheren klik je op de 3 puntjes achter bing.com en je krijgt hier dan de optie om deze te verwijderen uit de lijst ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 1 januari 2019_21h16m12s_001_.png
Ashampoo_Snap_dinsdag 1 januari 2019_21h19m27s_002_.png
 
Via iets geheel anders kwam ik weer op de Bing vraag die ik een paar dagen geleden heb gesteld. Toen kwam ik natuurlijk ook op jouw antwoord terug (zie hierboven). Moet zeggen dat het antwoord me ook bracht op een extensie waardoor die Bing bij mij terecht kwam. De extensie is Chrometana. Als uitleg staat daarbij: Chrometana - Redirect Bing Somewhere Better 2.0.1
Redirect all Bing (and therefore Cortana) searches to a search engine of your choice!


Heb natuurlijk direct die extensie uitgezet en het probleem lijkt opgelost. Zo zie je maar weer ! Bedankt nogmaals! Les: pas op voor de extensies....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan