bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo461

Steunend lid
Vip Lid
Hallo slimme koppen ;)

Heb hier een maand geleden een bios update gedaan (heb er al spijt van), nu wil de pc niet meer booten via de cdrom (wat ik nodig heb om een dualboot te maken van xp en W7 binnenkort).
Als de pc opstart komt er na een tijdje een scherm met de volgende tekst erop :

Please enter setup to recover Bios Settings
Press F1 to run Setup (gaat naar bios dan)
Press F2 to load default values and continue.

Als ik in mijn bios kijk valt het mij op dat de 1ste boot Floppy is alhoewel ik GEEN floppy drive heb. Als ik deze op 1steboot cdrom zet staat er na opstarten weer floppy als eerste ;! (pc start niet op als er een bootable cd inzit). Heb die Floppy ook al eens op disable gezet maar helpt ook niet, dat veranderd ook weer na opstarten.

Als ik F2 druk in het opstartscherm dan zie ik 1seconde "checking NVRAM" en dan start hij normaal op, daarna geen problemen meer en kan ik gewoon verder werken.

Heb ergens gelezen dat je een jumper ofzo op het moederbord voor 20 minuten moet uittrekken en dan zou hij weer in zijn originele bios settings staan, maar welke jumper ofzo dat is en waar die op het moederbord staat is mij ook vreemd.

Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor.

mvg Carlo461[OPLOSSING]
En krijg nu echt het heen en weer hoor, start ik de pc weer eens op, zie nu een andere asus opstartscherm en hield mijn vinger al klaar om op F2 te drukken en wonder boven wonder start windows opeens gewoon op :yahoo:
Denk dat het aan die laatste update van de bios gelegen zal hebben, maar had toen al opgestart en toe gebeurde er niets.

Allez bij deze is het dan opgelost :duimop::duimop:

Mag slotje op ;)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor die start altijd prima op tot dat scherm komt en ik op F2 moet drukken om verder te gaan, daarna start windows gewoon op en verder alles ok dan.
 
Heb geen "merk" pc, deze is zelf samengesteld.

hier wat info :

Asus P6T DELUXE S1366 fsb1600 Intel X58 Dual Channel DDR3 3x PCIX16 GLAN
8CHA SATA A2-R IEEE1394
Intel Quad Core i7 920 / 2.66Ghz BOXED fsb1333/8Mb L2 / LGA 1366
ASUS GFORCE EN9800GT 1Gb DDR3/ dual dvi / hdtv out.
 
van de site van asus zelf dacht ik, want dat was via een prog dat bij het moederbord inbegrepen was

edit : ff gecheckt ==> AsusUpdate
 
Laatst bewerkt:
ga naar een computer winkel en laat dat probleem oplossen dat werkt zeker
de mensen die daar werken weten het wel
 
ja dat weet ik ook wel dat ze dat daar zekers gaan oplossen, maar wou het hier ff vragen of het niet simpel op te lossen was ;)
 
Heeft uw de instellingen in de bios voor opstarten van cd of dvd goed geplaats, want na een update staan deze als fabriek instellingen.
 
yep al meerdere keren, maar telkens staat hij na het opstarten weer op floppy.
Als ik hem op cdrom zet en heropstart doet hij niets en gaat hij naar dat keuzescherm F1 of F2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan