bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb hem weer geupdated van 1605 naar 1611, maar zie op die site dat er nu weer een nieuwe staat 1701. Probleem blijft dat die floppy altijd als 1ste boot komt te staan.
 
Neem eens de nieuwste als het dan nog niet lukt haal eens de batery een 10 min van hiet moederbord. En kijk wat het dan geeft.
 
Ben je wel op de juiste manier uit je Bios gestapt?? op mijne PC staan er 5 mogelijkheden:
1)exit saving changes
2)exit discarding changes
3)load setup defaults
4)discard changes
5)save changes

:vraagteken::vraagteken::vraagteken::vraagteken: :vraagteken:
 
Het is niet voldoende de opstartvolgorde te veranderen.
Je moet daarna naar het scherm gaan waar staat " save and exit " (bij asus meestal volledig rechtertab) en vragen om de aanpassingen op te slaan door dit te selecteren (bij asus meestal met de functietoets F10)
Dat geld voor ieder bios van ieder merk
Eventueel word dan nogmaals gevraagd om een bevestiging. bvb door de letter Y van het engelse woord YES of in het Nederlands JA
 
Laatst bewerkt:
yep heb ik altijd zo gedaan F10 (save and exit)
Vind het alleen raar omdat ik helemaal geen floppy drive heb.
Heb daarjuist weer eens geupdated en ja hoor floppy staat er weer als 1ste boot ;!
 
ik kan alles aanpassen, ook de bootvolgorde maar eens ik terug moet opstarten doet hij niks via de cdrom en gaat hij naar dat scherm F1 of F2, ondertussen staat die floppy ook weer terug als 1ste boot.
 
Ga het nu nog bekijken tot volgende week wanneer W7 uitkomt, dan doe ik hem binnen en kan dan direct die W7 meenemen dan.
Toch bedankt voor alle support hier hoor. Hoedje af voor de service hier :applaus::applaus::applaus:
 
Heb je een sataschijfje war je windows op staat?
Kijk dan eens of je satacontroller enabled staat.
De pc start niet door vanaf je harde schijf, misschien laad hij daarom de default settings telkens opnieuw in.
Geef eens wat meer info over die schijf, hoe ze aangesloten is en hoe je bios omtrent de schijf is ingesteld.
Ik ben zeker als de pc doorstart vanaf de schijf dat de biosaanpassingen bewaard blijven.
 
En krijg nu echt het heen en weer hoor, start ik de pc weer eens op, zie nu een andere asus opstartscherm en hield mijn vinger al klaar om op F2 te drukken en wonder boven wonder start windows opeens gewoon op :yahoo:
Denk dat het aan die laatste update van de bios gelegen zal hebben, maar had toen al opgestart en toe gebeurde er niets.

Allez bij deze is het dan opgelost :duimop::duimop:

Mag slotje op ;)
 
Oef, bloed zweet en tranen maar dan toch goed gekomen.
Ik begon me ook al af te vragen wie er zot geworden was.
De bios of ........;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan