Windows 10 Bluetooth functie verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

In mijn Windows 10 systeem is de bluetooth functie verdwenen, zonder aanwijsbare oorzaak. Het icoontje in de taakbalk is er niet meer en tevens komt Bluetooth niet meer voor bij Apparaatbeheer. Een tijd geleden had ik dit probleem ook al, maar de functie is toen uit zichzelf hersteld. Ik heb zelf ook al wat onderzoek gedaan, maar kom er niet achter wat het probleem kan zijn. Nu heb ik zelf het vermoeden dat het hier een hardware-probleem betreft, maar ik ben niet deskundig. Wie op dit Forum kan mij wat meer inzicht geven in het probleem wat hier speelt.
Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Moeilijk te zeggen wat hier precies de hand is.
Kan inderdaad gebeuren dat bluetooth defect is geraakt.
Staat er in apparaat beheer een Onbekende apparaat ??
En bluetooth is meestal aan of uit te zetten door een toets op een laptop.
Ook in het BIOS is bluetooth meestal aan of uit te zetten, maar zoiets gebeurd dan niet vanzelf.
Je kunt ook nog iets proberen.
Installeer de drivers eens opnieuw. Meestal vind je deze bij de fabrikant van de computer / laptop.
 
Dank voor jouw reactie Skippy, maar bij terugkomst van een paar uur afwezigheid, was de Bluetooth functie weer actief. Blij toe, maar omdat het plotseling verdwijnen van deze functie al eerder gebeurde, vraag ik mij toch af, wat hier aan de hand is. Overigens in Apparaatbeheer stond de bluetooth niet vermeld. Nu dus weer wel. De Bluetooth Driver had ik al geupdated en dat gaf niet het gewenste resultaat. Ik blijf het vreemd vinden. Nogmaals mijn dank voor jouw reactie en suggesties.
Groetjes,
Cor
 
raar alleszins dat deze zichzelf dan zomaar terug aanzet .. het enige wat ik er van kan maken is dat er bij u indien jij ook wifi gebruikt er een storing op treed waarbij dan de bluetooth uitgezet word ..dacht dat ik dit je eerder al had meegedeeld in een vorig topic van je ...
 
Ik heb het nog eens nagekeken en inderdaad wij hebben al eerder dit jaar tamelijk uitgebreid over deze kwestie gediscussieerd.
Ook toen was niet duidelijk wat de oorzaak van deze Bluetooth storing was. Vermoedelijk toch een haperende draadloze verbinding, met als gevolg een niet meer aanwezige Bluetooth functionaliteit ???
Groetjes,
Cor
 
aangezien het om een laptop gaat is het haast niet te doen om deze via een utp kabel te verbinden ..en zeker niet indien deze laptop géén vaste plaats heeft ..
hier heb ik de bluetooth hubje van mijn draadloze muis intern aangesloten op een usb poort in de desktop ook aangezien deze desktop bekabeld verbonden is heb ik hier nooit een uitval tenzij het baterijtje in de muis zelf leeg is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan