Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
@Allen met Bluetooth-ervaring,

Ik heb een Bluetooth USB-stickje in mijn Desktop geplaatst. Stuurprogramma is herkend door Win10, maar de schakelaar staat er niet waar het zou moeten volgens wat ik op het net vind.
Dat is mijn scherm. Je ziet het wel in de lijst staan: CSR8510 A10, zie foto:

BT.jpg

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

WW
 
mijn advies eerder al meegedeeld is om deze bluetooth dongle terug binnen te doen en je dezelfde aan te schaffen welke ik eerder vermelde !
zie bericht #33 eens na ...mogelijk zijn dan al de problemen voorbij ...m.a.w. deze dongle die je nu in bezit heb heeft wel degelijk een probleem met Windows 10
 
bij rechtsklikken op een file en "sturen naar" Bluetooth wordt zelfs de TP-Link aan mijn stereo in de Living herkend.

Begrijpe wie kan.

das dus het rare ... verwijder eens de TP-link zodat enkel de usb dongle CSR8510 A10 in gebruik is ...mogelijk dat deze 2 elkaar in de weg zitten ...anders weet ik het ook niet meer !
 
Ook gedaan. Allemaal zonder resultaat. Ik zal me dan de IT-Works én goedkopere BT-dongle aanschaffen en hopen dat het dan lukt...
Zo zie je maar dat een probleem die eigenlijk simpel zou moeten zijn na 60+ berichten niet opgelost geraakt.

Toch merci voor de moed en zelfopoffering om zo dikwijls te proberen en zelfs een BT-dinges aan te schaffen. Maar nu kan je toch muziek of je PC beluisteren met een BT-hoofdtelefoon of via je Stereo.
 
Toch merci voor de moed en zelfopoffering om zo dikwijls te proberen en zelfs een BT-dinges aan te schaffen. Maar nu kan je toch muziek of je PC beluisteren met een BT-hoofdtelefoon of via je Stereo.

dat zal helaas niet gaan tenzij ik me deze aankoop.. mijn hifi keten ondersteund geen bluetooth en een BT hoofdtelefoon heb ik dus niet in mijn bezit .
 
Die van mij ook niet. Daarom heb ik op twee plaatsen aan twee stereo's een ontvangertje geplaatst. Op de ene plaats is het eentje van Logitech en op het andere van TP -Link. Geen USB nodig. Je vind zoveel muziek en Internet radiostations die het beluisteren waard zijn. Veel ervan zijn zelfs gratis.
 
Eindelijk gelukt met bt-150

Eindelijk gelukt met bt-150

Deze morgen de micro-adapter BT-150 van I.T.-Works bij Vandenborre gekocht en...
► gelukt om Bluetooth verbinding te maken naar mijn TP-Link aan de Stereo aangesloten.

Ja, Q., je had het eerst zelf voorgedaan en getoond dat het werkte.

Bij mij werkte het pas als de CD-software was geïnstalleerd.

Nu heb ik het BT-icoontje in het systeemvak en van daaruit kon ik met linksklikken Audo/Video Apparaten aanduiden en werd de link gemaakt naar de TP-Link.

OEF..! Radio Nostalgie speelt vanaf mijn PC en nog eens 10.000 Internet radio's in reserve...
 
dus het werkt nu ...raar dat jij dus wel de software diende te installeren ...zal zeker wel een Windows streek zijn waarom dit hier niet hoefde en bij u wel !
 
Allicht. Het volstaat zelfs op het luidspreker-icoontje te klikken en met een pijltje van 'Realtek' over te schakelen naar 'Bluetooth Audio Renderer' om de klank - oftewel aan mijn PC - oftewel naar mijn stereo te sturen. Excellent!
 
Mik,

Ik ken dat wel. Maar - er is een maar:
dit sluit je aan op de audio/hoofdtelefoon uitgang. Dat werkt wel goed, maar er is kwaliteitsverlies omdat het de geluidskaart passeert. Met een USB-dongeltje komt het geluid direct van de data. Dat is echt de enige reden dat ik dat nooit gekocht heb. De prijs is wel goed, maar als je PC geen Bluetooth ondersteund moet je er wel twee hebben. Bovendien kan je een ontvangertje nemen met Bluetooth Apt-X, dan heb je High Res audio.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan