Bootmgr image is corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

coureurke

Gast
Beste PCTuts-ers.

Ik heb vandaag een programma geinstalleerd op mijn laptop. Helaas startte ik mijn computer op na het installeren van het programma en kwam er als foutmelding op dat mijn bootmanager corrupt is.
Ik heb dit opgezocht op internet en proberen te fixen waardoor ik op deze site terecht ben gekomen: BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot. - Windows 7 Forums

Bij het uitvoeren van deze stappen is het mis gelopen, bij de stap "attrib bcd -s -h -r" krijg ik de melding dat het bestand (bcd) niet gevonden is.

Weet er iemand een oplossing waardoor ik niet moet herinstalleren? Ik heb mijn pc maandag al nodig voor school.. Helaas heb ik geen backup genomen van mijn software, enkel van mijn data..

Hopelijk enige tips
Mvg
Tom
 
je dient een opstartherstel te doen ..

daarvoor heb je de windows installatie dvd nodig of een recovery disk..
indien je deze niet heb vermeld je best eens welke bit versie je gebruik.
 
je dient een opstartherstel te doen ..

daarvoor heb je de windows installatie dvd nodig of een recovery disk..
indien je deze niet heb vermeld je best eens welke bit versie je gebruik.

geef ons meer info en misschien is het opgelost binnen de volgende uren. voorlopig ben ik het eens met qtex.
ik hou deze post in het oog!
 
ik heb een 64 bit besturingssysteem. Windows 7.ik heb al opgestart via windows installatie cd want anders zou ik ook niet de stappen kunnen uitvoeren die ze op de website van microsoft zeggen. Ik heb pc herstellen genomen en dan in opdrachtprompt de opgegeven stappen uitgevoerd, tijdens het uitvoeren van deze stappen krijg ik de foutmeldingen die ik hierboven gezegd heb.

PS: het is inderdaad dringend, maar ik heb ook nog andere verplichte zaken te doen. Ik heb deze vraag gesteld toen ik moest vertrekken aangezien ik alles wat ik weet uitgevoerd heb. Dit wil niet zeggen dat ik er geen moeite voor doe ;)

alvast bedankt voor de snelle posts!
 
windows 7 herstellen

windows 7 herstellen

win7 recovery disc x32 bit
De Windows 7 Recovery Disc kan gebruikt worden om toegang te geven tot het Recovery Center, met optie System Restore, Complete PC Backup, automatische system repair, en een command-line geeft om de problemen handmatig op te lossen.

Je kan de Windows 7 Recovery Disc niet gebruiken om Windows 7 te herinstalleren, het repareert alleen Windows.

 
je heb een 64bit systeem je dient dan ook de 64bit recovery disc te gebruiken
download


je geraakt niets kwijt !!! hoe kom je hierbij ...
deze recovery disk moet je niet vergelijken met het gebruik van een recovery partitie waarmee je je systeem naar de fabrieks instellingen terug zet !! want dat heeft wel dus als gevolg dat je alles kwijt geraakt ...
 
ik heb de Windows 7 herstel Disc 64 bits gedownload, gebrand op cd en geboot op laptop. Het is hetzelfde als ik al had. Ik krijg dezelfde suggesties om te doen. Ik heb nog eens commandprompt genomen en BootRec.exe /fixmbr gedaan en kreeg ik de bewerking is voltooid, ik sluit af met exit en dan pc opnieuw opstarten en ik krijg terug dezelfde melding: BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot.
 
download dan de avg resceu disk want blijkbaar zit je met een botnek virus opgescheept die je mbr uitschakelt en deze ook belet te herstellen .
de avg rescue disk brand je met imgburn op een cd ...
en je herstart vanaf deze cd je systeem ..
deze zal de pc scannen nog voordat windows is opgestart..
download
laat deze zich de laatste nieuwe update's ophalen voor alleer je de scan opstart ..

hoe dien je deze te gebruiken zie je hier in het filmpje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan