Bootmgr image is corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

coureurke

Gast
Beste PCTuts-ers.

Ik heb vandaag een programma geinstalleerd op mijn laptop. Helaas startte ik mijn computer op na het installeren van het programma en kwam er als foutmelding op dat mijn bootmanager corrupt is.
Ik heb dit opgezocht op internet en proberen te fixen waardoor ik op deze site terecht ben gekomen: BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot. - Windows 7 Forums

Bij het uitvoeren van deze stappen is het mis gelopen, bij de stap "attrib bcd -s -h -r" krijg ik de melding dat het bestand (bcd) niet gevonden is.

Weet er iemand een oplossing waardoor ik niet moet herinstalleren? Ik heb mijn pc maandag al nodig voor school.. Helaas heb ik geen backup genomen van mijn software, enkel van mijn data..

Hopelijk enige tips
Mvg
Tom
 
download dan de avg resceu disk want blijkbaar zit je met een botnek virus opgescheept die je mbr uitschakelt en deze ook belet te herstellen .
de avg rescue disk brand je met imgburn op een cd ...
en je herstart vanaf deze cd je systeem ..
deze zal de pc scannen nog voordat windows is opgestart..
download
laat deze zich de laatste nieuwe update's ophalen voor alleer je de scan opstart ..

hoe dien je deze te gebruiken zie je hier in het filmpje

nog een toolke rijker thxs!
 
Aha, dat is mooi.

Kijk hier wat je moet doen als je van de installatiedisk hebt geboot.

En vervolgens gebruik jij onderstaande opdrachten vanaf het moment dat je de Opdrachtprompt hebt geactiveerd!

De opdrachten die jij nu gaat uitvoeren via die Opdrachtpromt zijn:
(let erop dat er een spatie volgt na "bootrec")

1) Bootrec /FixMbr - druk op de Entertoets

2) Bootrec /FixBoot - druk op de Entertoets

Is dat allemaal gedaan, dan typ je exit, haal je de Windows-opstartschijf uit de branderlade en herstart je de PC!
Windows 7: Bootsector herstellen
http://support.microsoft.com/kb/2622803/nl
 
de bootrec opdrachten werken niet allemaal, de avg rescue cd vind geen virussen of eender wat. Ik ga proberen via ubuntu de boot voor windows aan te passen. Hopelijk lukt het anders zie ik geen andere oplossing meer dan formatteren en herinstalleren...
 
ik heb de herstel cd ook geprobeerd, helaas werkte dat ook niet. Ik heb noodgedwongen format c moeten doen en herinstalleren.. ben nu bezig met te installeren :) toch allemaal bedankt voor de hulp!
 
nee ik heb geen map windows.old. Ik heb volledig mijn C schijf geformatteerd en herinstalleert. khad nog via LiveBoot 2012 kunnen gegevens van de C schijf afhalen en op mijn D schijf zetten
 
in tussen heb je al een herinstallatie gedaan en ben je bezig met deze terug up to date te krijgen ...zowel met de update's als de programma's .
maar ik wil het terug eens hebben over het feit dat je de MBR trachte te herstellen , waarbij deze dan in feitte ook nog zei dat deze succesvol voltooit werd ...maar dat je hier vast steld na een herstart dat dit toch niet het geval was !!!
mijn vraag luid dan ook gebruik je een of andere virtuele omgeving die mee opstart als de windows gestart word bijv : time freeze 2 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan