Broadcom Nextreme Gigabit ethernet controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
telenet is hier geweest omdat ik klachten heb over mijn internetsnelheid. de technieker zegt me nu dat mijn ethernetkaart niet goed werkt. en dat het verlies daar zit. is er iemand dit tips en truuks kan geven voor ik nar de winkel loop, en waar denk ik dan best allemaal aan?

[edit] ben toch al een pci kaart gaan halen en heb ze gemonteerd... geen flikker verschil. er komt binnen 2 weken een speciale technieker. het zal me benieuwen. ondertussen nog steeds graag tips en ideeën waarom mijn download ergens blijft hangen tss 8-15 mbps [/edit]
 
Laatst bewerkt:
telenet is hier geweest omdat ik klachten heb over mijn internetsnelheid. de technieker zegt me nu dat mijn ethernetkaart niet goed werkt. en dat het verlies daar zit. is er iemand dit tips en truuks kan geven voor ik nar de winkel loop, en waar denk ik dan best allemaal aan?

[edit] ben toch al een pci kaart gaan halen en heb ze gemonteerd... geen flikker verschil. er komt binnen 2 weken een speciale technieker. het zal me benieuwen. ondertussen nog steeds graag tips en ideeën waarom mijn download ergens blijft hangen tss 8-15 mbps [/edit]

Naar BGC overstappen Antwanneke??? :p(lachen)(lachen)
 
Op de site van Telenet formulier invullen en rechtstreeks de feiten melden. Ook vermelden wat technieker mededeelde. Die moet normaal gezien meten hoe goed het signaal is. Heb je in de omgeving niemand die eens met een laptop kan proberen? Dan zie je direct het verschil. Bij mijn schoonzoon was er ook niets aan de hand. Een week later waren de problemen "vanzelf" opgelost. Hadden in de omgeving wel werken uitgevoerd in die periode.
 
Op de site van Telenet formulier invullen en rechtstreeks de feiten melden. Ook vermelden wat technieker mededeelde. Die moet normaal gezien meten hoe goed het signaal is. Heb je in de omgeving niemand die eens met een laptop kan proberen? Dan zie je direct het verschil. Bij mijn schoonzoon was er ook niets aan de hand. Een week later waren de problemen "vanzelf" opgelost. Hadden in de omgeving wel werken uitgevoerd in die periode.

voordat de technieker is gekomen heb ik 2 verschillende laptops aan de router gehangen met korte goede cat5, zelfde resultaat. en dieje pipo van een technieker meet veel meer dan ik.... dus het ligt aan mij. ook het 'blokjes kijken' op de iDTV deed hij af als: het ligt aan dat kastje tegen de muur, dat is versleten.

erg geholpen ben ik dus niet. maar het dossier bestaat intern, er is een case over gemaakt in C@fé. er komt een swat-technieker langs. afwachten....

ik begin nu natuurlijk wel te twijfelen aan mijn software-installatie. mijn pc is meer dan ruim goed genoeg om de snelheid te halen, dus moet ik anders gaan beginnen denken. maar als het inderdaad niet opgelost geraakt mogen ze heel hunnen tln in hun g*t steken, werk of niet.
 
Ik heb hen per mail gemeld dat ik niet tevreden was van hun service. Als de oplossing niet was wat ik verwachtte (hetgeen me beloofd werd) zou ik veranderen van provider. Vlug een mailtje terug gekregen dat iemand contact zou opnemen. Ik kreeg per telefoon een voorstel dat ik resoluut weigerde. Daarna een tweede voorstel dat ik ook weigerde en voor het derde moest ze haar baas spreken. Die stond mijn (gerechtvaardigde) eis toe. Naar tevredenheid opgelost. Als je klacht neerlecht, niet bang zijn te vermelden dat ge elders goedkoper hetzelfde kunt krijgen. Blijf beleefd en behoud Uw standpunt. Sta op Uw recht.
 
Ik heb hen per mail gemeld dat ik niet tevreden was van hun service. Als de oplossing niet was wat ik verwachtte (hetgeen me beloofd werd) zou ik veranderen van provider. Vlug een mailtje terug gekregen dat iemand contact zou opnemen. Ik kreeg per telefoon een voorstel dat ik resoluut weigerde. Daarna een tweede voorstel dat ik ook weigerde en voor het derde moest ze haar baas spreken. Die stond mijn (gerechtvaardigde) eis toe. Naar tevredenheid opgelost. Als je klacht neerlecht, niet bang zijn te vermelden dat ge elders goedkoper hetzelfde kunt krijgen. Blijf beleefd en behoud Uw standpunt. Sta op Uw recht.

ken de interne keuken hoor Mik, maar bedankt. ik wacht nog even voordat ik met retention ga spreken. facturatie heeft me in ieder geval al een maand gratis gegeven....
 
update van het probleem: het ligt zo goed als zeker aan mijn software op één of andere manier: heb eens geboot met Hiren's boot disk en haalde plots 35 mbit. om dus zeker te zijn dat het niet aan de HDD zou kunnen liggen heb ik in safe mode geboot en haal 42 mbit.

er moeten dus processen draaien die alles vertragen.

iemand ideeën?
 
Welke processen er draaien kan je zelf zien natuurlijk.
Ik heb geen idee wat je allemaal op de PC hebt staan en wat er allemaal opstart na het booten.

Beveiligingsprogramma's kunnen behoorlijk een internetverbinding vertragen, spyware is er ook zo één die root in het eten kan gooien.

Ik kom computers tegen met 3 firewalls en meerdere antivirusprogramma's geinstalleerd.
 
pluis, nu mag je van mij wel verwachten dat ik essentieel werk op dat punt hé :p één AV, een firewall die zeer licht is, en voor de rest niks. verder heb ik uiteraard al getest met 'overbodige' processen even uit te schakelen, zoals update-diensten, permanente backupdiensten, etc... maar ook av uitzetten, firewall etc...er zijn inderdaad programma's die nogal veel op de achtergrond draaien zoals nero, HP, acronis,...

op het eerste gezicht heb ik dus wel een vrij 'light' systeem draaien...
 
Misschien een update die blijft hangen en maar blijft connecten ? SP1 misschien voor Windows7

tot mijn grote spijt niet. heb microsoft network monitor 3.4 draaien ondertussen en etherial. ik zie niks echt storend. behalve een paar svchosts, maar daar ken je de oorsprong niet van helaas. ik ga me eens beraden bij de concullega's mivercon en m i n a t i c a, zien of ik daar een hjt log kan plaatsen die me kan helpen....
 
pluis, nu mag je van mij wel verwachten dat ik essentieel werk op dat punt hé :p één AV, een firewall die zeer licht is, en voor de rest niks. verder heb ik uiteraard al getest met 'overbodige' processen even uit te schakelen, zoals update-diensten, permanente backupdiensten, etc... maar ook av uitzetten, firewall etc...er zijn inderdaad programma's die nogal veel op de achtergrond draaien zoals nero, HP, acronis,...

op het eerste gezicht heb ik dus wel een vrij 'light' systeem draaien...

Nero, HP en Acronis moeten toch niet blijven draaien.
 
Een Gigabit router zeg je. Is het een Gigabit netwerk ?
Hier zou die CAT5 kabel de bottleneck kunnen zijn.
Ook al is ie kort, door de samenstelling van een CAT5 kabel heeft deze maar een beperkte doorvoer.

Gebruik eens een CAT5e kabel of beter een CAT6 kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan