Windows 10 browser edge

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo heb een probleem met een steeds wederkerige irritatie, namelijk heb ik browser Edge verwijderd
via Apps maar er komt steeds een bericht op desktop van kan Edge niet vinden maar van mij moet ie dat
niet vinden want ik wil dit niet meer, zal er een plaatje bijvoegen zodat het wat duidelijker is hoop ik...
edge verwijderen.jpg
 
Edge zit zodanig verweven in Windows dat het verwijderen ervan inderdaad fouten geeft. Staat omstandig beschreven.
Je hebt dus eigenlijk ingebroken in je Windows en hem kaduk gemaakt.

Edge mag je niet verwijderen, het enige dat je kan doen is zorgen dat Edge niet naar het internet kan verbinden door de toepassing te blokkeren in de firewall. Dan wordt hij ook niet meer uitgevoerd.

 
hoi dat is snel maar komt die dan ook niet meer terug op mijn scherm met die melding kan edge niet vinden zoals ik heb beschreven??
Nee, want voor alle duidelijkheid je moet Edge wel geinstalleerd laten of zelfs nu na je verwijderen terug installeren !
En dan blokkeer je die in je firewall.
Dan is er voor Windows géén reden om die foutmelding te geven, want het bestand is er wel !

Je moet wel ook de standaard browser dan eerst op Chrome zetten (of een andere).

Het enige ongemak is dan dat, als Windows zelf een browser wil opstarten vb. als je in een MS programma een online help funktie aanroept hij die zal proberen te openen met Edge, want dat heeft MS in al zijn toepassingen hard geprogrammeerd en negeert zo je standaard app-keuze (zo zijn ze daar hé )...
En dan krijg je de melding te zien vanuit je firewall dat Edge géén internettoegang heeft (klopt dan ook) -> effe het adres copiëren en pasten in je Chrome adresbalk en hup ... daar is de pagina toch.
Je zal merken : zo vaak gebeurt dat nu ook weer niet.
 
@Leono Sommige Windows apps van MS maken gebruik van een Edge browser, ook als je een andere als default hebt staan en starten die zelf op ... help funkties vb. in sommige apps.
Wat gebeurt er dan als je zo'n 'call' naar Edge doet en die kan niet meer starten ? Weet je of dan Chrome vb. opstart of gebeurt er dan gewoon niets...
 
Het is juist de nieuwe Edge (Edge Chromium) die je verwijdert. De oude blijft aanwezig, maar je merkt er totaal nooit iets van.

Ik zie de oude Edge steeds wel in de CCleaner vermeld staan.

Net als de Internet Explorer. Die wordt ook nog ergens voor gebruikt.

Edge.PNG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan