Windows 11 Bureaublad achtergrond

ivanh

Geregistreerd lid
Ik kan mijn bureaublad-achtergrond wijzigen van kleur zwart naar de gewenste kleur blauw.
De volgende keer dat ik naar mijn bureaublad ga staat die telkens opnieuw in het zwart.
Hoe kan ik de achtergrond blauw vastzetten?

Normaal moet dat blijven...
Maar lees ik deze bijdrage eens :

De preview-update van Windows 11 verstoort o.a. de muisinstellingen, en Defender overspoelt gebruikers met valse waarschuwingen.

Microsoft onderzoekt problemen met muispersonalisatie in Windows 11 KB5120998 en valse Defender-waarschuwingen die verschijnen na het opnieuw opstarten van het systeem.
Enkele dagen geleden bracht Microsoft de optionele preview-update voor Windows 11 voor de maand augustus 2026 uit. Deze update, KB5120998, was beschikbaar via builds 26200.9278 en 26100.9278 voor respectievelijk Windows 11 versie 25H2 en 24H2. Hoewel de update een heleboel nieuwe functies bevat , heeft Microsoft nu ook minstens één probleem bevestigd.

Op het Windows Release Health-dashboard heeft Microsoft erkend dat de nieuwste preview-update de personalisatie-instellingen van de muis lijkt te verstoren. Deze erkenning volgt op meldingen van gebruikers dat het uiterlijk en de animaties van de cursor terugkeren naar het standaardgedrag, en dat zelfs muiscursors met een hoge DPI worden vervangen door grotere, witte cursors.

--> Op Reddit zijn ook meldingen verschenen dat de bureaubladachtergrond is verwijderd en vervangen door een effen zwarte achtergrond. Microsoft heeft echter niet bevestigd dat deze update de oorzaak is van dit specifieke probleem met het bureaublad.

[...]

Microsoft zegt dat het de bug momenteel onderzoekt en meer details zal delen zodra deze beschikbaar zijn.
Zou zomaar kunnen dat je in dit straatje zit ...
Checken kan door er eens een foto of afbeelding te zetten en na een reboot te zien of je terug gewoon zwart hebt.

Terug
Bovenaan