Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo geachte en gewaardeerde helpers,

Betreft W10 PC. Sinds enige (?) tijd lijk ik geen bureablad meer te hebben. Iconen zijn verdwenen, rechter muisknop drukken functioneert niet meer, kopiëren van snelkoppelingen vanuit verkenner naar Bureaublad doet het niet meer. Wat te doen? Heb al Malwarebytes Antimalware gedraaid.

Groet van

Cees
 
Voer eens SFC /SCANNOW uit.
Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor "Opdrachtprompt (Administrator)".
Typ in opdrachtprompt het volgende commando "SFC /SCANNOW" en druk op enter.
 
De uitslag staat op de schermafrduk. Begrijp er uit dat ze corrupte files hebben gevonden die niet konden worden gecorrigeerd. Knipsel.jpg

Ik heb de genoemde CBS map met inhoud gekopieerd en kan ze naar je toe sturen als je dat wilt. Het lijkt iets met Ashampoo van doen te hebben.......
 
Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

***indien je probleem hier na nog niet voorbij is dan dien je op te starten vanaf de Windows 10 dvd ( indien dit dus build versie 10586.164 is dan dien je eerst deze dvd of usb stick aan te maken met het media creation tool ) om zodoende een herstel te doen ...van het systeem.
***enerzijds kun je ook via start>instellingen>bijwerken en beveiliging >systeemherstel de pc opnieuw instellen of verder de geavanceerde opties gebruiken ...( zelf nog niet nagegaan )
 
Qtex, Goud zijn jullie waard!
Dit trek je toch niet als eenvoudige NL computergebruiker ?! (y)
;=) Ik heb weer gedaan wat je zei en kreeg het volgende resultaat:
Knipsel2.jpg
Ziet er toch goed uit.
Alleen: is het nu verholpen of gaan we verder?!
 
Inmiddels wel ;=)
Er lijkt niet veel veranderd te zijn. Als ik op mijn (lege) desktop "sta", en druk op de rechter muisknop, gebeurt er nog steeds niets. Krijg geen uitklapmenu. Als ik probeer via Startmenu (Classic Start menu) en Alle programma´s een snelkoppeling te maken naar het bureaublad, lukt dat nog niet. Maar misschien ben ik te voorbarig .....
 
dan verwijs ik je naar de 2 laatste punten in de vorige post..***indien je probleem ....

enerzijds indien de laptop wel naar behoren werkte bij de vorige build m.a.w. je gaat dan best terug naar de vorige build en je schakeld bijgevolg de upgrade functie uit ..
doordat je de upgrade functie uitschakeld blijf je dus op de build versie 10586.122 zitten maar ontvang je dus wel nog de beveiligings update's.
*de huidige build is 10586.164
 
fijn te horen dat ook dit verholpen is ... wil je ons ook laten weten wat je nu gedaan heb ..?
ben je voor een herstel gegaan of ben je een build versie terug gegaan !
 
Herstel. Was wel spannend, maar het moest een keer gebeuren. Bovendien mag ik dan weer gewoon meedoen in de race forwards. Weet trouwens nog steeds niet hoe ik dit onderwerp/deze conversatie netjes kan afmelden. Of doen jullie dat zelf?
 
je bedoeld dat er een slotje mag komen zodat dit hoofdstuk afgesloten word ...
in feite blijven de topics open ook al zijn deze opgelost enkel op aanvraag van de topic strarter ( jij dus) kan een topic gesloten worden en dit doen wij dan .
 
Ik heb een herstel uitgevoerd. Sindsdien draait het systeem ook weer beter.

Sorry ik dacht dat ik al eerder had gereageerd op je verzoek over herstel/build versie, maar zag toevallig mijn reactie nergens (meer?) staan. Dus bij deze alsnog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan