Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Omdat ik een SSD van slechts 100 GB heb, wens ik alleen te behouden wat nodig is.
Oorspronkelijk stond alleen Windows er op met mijn programma's.
Ondertussen zijn er nogal wat mappen bijgekomen, o.a. Windows10Upgrade van 21 GB. Mag deze map gewist worden en welke nog?

C-drive.JPG
 
Ik had Schijfopruiming gedaan: eens met alle vinkjes te plaatsen en nu nog eens met een klik op "Systeembestanden opschonen".
De grote Windows10Upgrade staat er nog steeds, maar is veel kleiner geworden.
Laat ik de rest staan?
Mijn C:-drive is 62 GB. Dat was ooit minder. ► Laat ik het zo?
 
kun je niet een paar mappen verplaatsen ..
de map programs kun je niet verplaatsen maar meestal kun je wel in de installatie wizard aangeven op welke locatie je de installatie gegevens betreffende het te installeren programma wilt hebben standaard word altijd de C geselecteerd maar men kan haast altijd een andere locatie ingeven ....zo heb ik hier programma's staan op meerdere locaties
 
Walter, in God's (of wie het ook mag zijn) naam, waarom blijven werken met een SSD van 100GB? Je kan nu verplaatsen en alle werk doen. Dan binnen een maand ben je terug aan af. Een grotere schijf kan U heel veel moeite besparen. Ik heb er hier eentje zitten van 500GB. Kostprijs is ook niet meer wat het was. Heb voor hetgeen ik doe meer als genoeg. Wat ik wil behouden van data, zet ik op mijn D drive. En niet vergeten, regelmatig copy van zowel C als D nemen.
Loopt lekker zonder problemen die om de zoveel tijd terugkomen.

SSD.JPG
 
Ahah, nu wel, maar dat is in een mini-Pc van 9 jaar oud. Een jaar of vier geleden ge-upgrade met SSD. Afzonderlijk een 20" scherm met 1600 x 1200 p. Bovendien is 100 GB toch genoeg, aangezien ik nog 30 GB over heb. Er komt niets anders op dan Windows en Programma's. Ook het mail programma heb ik laten staan.
Bij leven en welzijn schaf ik me een toffe All-in-One Desktop aan. Er zijn toffe van Dell, Asus en HP. Die hebben nu meestal een kleine SSD én een grotere 1 of 2 TB HDD ingebouwd achter het scherm. Voor mij geen laptop (daar krijg je een kromme rug van en de schermen zijn te klein), maar ook geen desktop met een toren onder de tafel (waar je je voeten aan kwetst...). :-D Ook 4K UHD.
 
Ahah, nu wel, maar dat is in een mini-Pc van 9 jaar oud. Een jaar of vier geleden ge-upgrade met SSD. Afzonderlijk een 20" scherm met 1600 x 1200 p. Bovendien is 100 GB toch genoeg, aangezien ik nog 30 GB over heb. Er komt niets anders op dan Windows en Programma's. Ook het mail programma heb ik laten staan.
Bij leven en welzijn schaf ik me een toffe All-in-One Desktop aan. Er zijn toffe van Dell, Asus en HP. Die hebben nu meestal een kleine SSD én een grotere 1 of 2 TB HDD ingebouwd achter het scherm. Voor mij geen laptop (daar krijg je een kromme rug van en de schermen zijn te klein), maar ook geen desktop met een toren onder de tafel (waar je je voeten aan kwetst...). :-D Ook 4K UHD.

Een SSD van 100 of 500GB hebben beide toch maar evenveel plaats nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan