Windows 10 CANON MG7550 Printer wordt als disk gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb twee Windows 10 op dezelfde PC, elk geïnstalleerd op zijn eigen ssd

Laat ons
Win10 op ssd1 de naam WinA geven
Win10 op ssd2 de naam WinB noemen

De CANON MG7550 printer is met USB kabel verbonden met een poort op het PC achterpaneel.
(is nooit draadloos gebruikt via Wifi/NFC/Smartphone app)

Op WinA veroorzaakt de printer het bestaan van een letterstation H:
ExplorerA ziet er een disk in. Een popup vraagt wat er moet gedaan worden met dit station. Ik heb de letter H: veranderd naar P: om het herkenbaar te maken.
Het deleten in Device Manager is geen probleem. Helaas zoals in het liedje... de volgende dag was die kat weer daar.

Op WinB, niets geen probleem. Daar is alles normaal. Geen stationletter noch popup meldingen. Zelfs de usb poort wordt genoemd via karakteristieken

Wat er mis is in WinA ? De printer kan ik wel gebruiken op beide.
Bedankt voor suggesties

het komt bij mij ook raar over aangezien ik hier ook een ssd en een hdd voorzien heb van een Windows 10 en al de nodige software ook dus deze van de hp printer all in one ..
hier merk ik dus niets raars op .
indien mogelijk zou ik graag een afbeelding zien van uit de verkenner en schijfbeheer ..

Volgens mij is het een kwestie van een vinkje zetten, waardoor lege stations niet meer getoond worden.

De letter H is vermoedelijk de combinatie van de 2 slots in je printer waar je geheugenkaartjes van bijvoorbeeld digitale camera's in kunt stoppen. Als je de klep aan de voorkant van je printer opent, dan zitten die slots aan de linkerkant:
ba583acc26-Ashampoo_Snap_2020.05.25_12h42m33s_003_.png

Ik heb zelf een Canon Pixma MP610. Als ik die aanzet, dan verschijnt direct naast de klok meteen het pictogram voor 'Hardware veilig verwijderen', terwijl er toch echt niets in de geheugenslots of de USB poort voor een geheugenstick in de printer zit:

ba77713749-Ashampoo_Snap_2020.05.25_12h50m59s_005_.png

Dat hindert mij overigens niet.
En als de printer aan staat, dan toont Schijfbeheer een station G :
shampoo_Snap_2020.05.25_12h48m03s_004_Schijfbeheer.png

Bij jou is in een van beide Win 10's dat station (met bij jou letter H) ook nog eens zichtbaar in de Verkenner. Dat is een keuze. Je kunt er zelf voor kiezen of zulke slots waar niets in zit, getoond moeten worden in de Verkenner of juist niet. En daardoor zal het verschil worden veroorzaakt tussen jouw beide versies van Windows 10. Kwestie van een vinkje zetten, zodat lege stations niet meer getoond worden in de Verkenner.

In de Win 10 waar dat lege station H wel getoond wordt (en dat lijk jij hinderlijk te vinden) open je de Verkenner.
Klik op Beeld en dan op Opties (staat helemaal rechts) en daarna op Map- en zoekopties wijzigen.
In het venster Mapopties klik je dan op tabblad Weergave.
Zet een vinkje voor Lege stations verbergen.
Klik daarna eerst op Toepassen en dan op OK.

Met een afbeelding erbij:
f-Ashampoo_Snap_2020.05.25_12h57m52s_006_Mapopties.png

bedankt porrelaar voor deze verduidelijking ...
*daar had ik zelfs niet aan gedacht aangezien het bij deze hp printer niet mogelijk is om een externe sd kaartje aan te sluiten ..>zolang echter dat deze het nog doet behou ik deze dan ook .

@porrelaar
Hartelijk bedankt voor de inzet en genomen tijd om met beeld en duidelijke uitleg de oplossing te hebben aangereikt. Op zich is de in beslagneming van een stationletter niet zo storend maar wel die terugkerende popup , welke ik hierna zal tonen (kwestie om anderen te tonen wat het is maar waaraan niemand enige betekenis kan vinden. Ik heb de printer in de haast gekocht een hele tijd geleden, maar had die slotjes niet eens opgemerkt.
Tja het leven beslist soms ongevraagd over dwingende prioriteiten en dan blijft geen tijd voor lange gebruikersaanwijzingen.

Eerst zal ik je laatste vraag beantwoorden:
Ik gebruik het screenshotprogramma Ashampoo Snap 11. Dat is niet gratis, maar ook niet echt duur. Het kost momenteel € 15,-. Kijk hier: https://www.ashampoo.com/nl/eur/pin/2224/multimedia-software/snap-11
De gratis versie is Ashampoo Snap 2018: https://www.ashampoo.com/nl/eur/pin/2124/multimedia-software/snap-2018
Mogelijk krijg je in Ashampoo Snap 2018 af en toe reclame voor de betaalde versie of voor andere programma's van Ashampoo.

Wil je niets betalen voor een goed screenshotprogramma en absoluut geen reclame of andere narigheid krijgen, dan is Greenshot een echte aanrader: https://getgreenshot.org/
=====================
Dan zal ik nu ingaan op jouw afbeelding in post #8. Blijkbaar krijg jij die melding/vraag wanneer jouw printer is aangesloten en aan staat. Dan krijg ik die melding niet. Ik krijg die melding wél wanneer ik een USB stick in mijn pc stop, al is de tekst bij mij in het Nederlands, omdat ik een Nederlandse versie van Windows gebruik:
5eccdd9b45df9-Selecteer_wat_u_wilt_doen.png

Dit is standaard gedrag van Windows. Wanneer je die melding krijgt, dan mag je er op klikken. Daarna zie je zoiets:
5eccdde8bf07b-Geef_aan_wat_u_wilt_doen.png

En daar kun je dus een keuze maken. Wil je die melding nooit, maar dan ook nooit meer zien, dan kies je daar voor 'Geen actie ondernemen'. Die beslissing wordt onthouden door Windows. Je zult die pop up 'Select to choose...' nooit meer zien, wanneer je een USB stick aansluit.

Maar misschien doe je dat en bedenk jij je later, omdat je tot de ontdekking komt dat het misschien wel handig is wanneer een aangesloten USB stick direct geopend wordt in de Verkenner. Dan kun je je beslissing wijzigen.

Klik daarvoor op Start > Instellingen > Apparaten.
Klik in de linker kolom op Automatisch afspelen
En onder Verwisselbaar station maak je dan een andere keuze:

shampoo_Snap_2020.05.26_11h00m33s_001_Instellingen.png

Zoals je ziet, kun je daar ook instellen wat er moet gebeuren wanneer je een geheugenkaartje in je pc stopt of wanneer je je fototoestel aansluit. Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen, dat wanneer ik mijn fototoestel aansluit, de foto's automatisch geïmporteerd worden door de app Foto's.

Jij hebt blijkbaar een Engelstalige versie van Windows, dus je moet zelf even vertalen hoe je op jouw pc bij die instellingen komt.
Wat jij exact te zien krijgt, wanneer je klikt op 'Kies een standaard-app', is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor programma's er op jouw computer staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan