Canoscan lide 20 en windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo. Ik heb een canoscan lide 20 en wil deze onder w7 aan de praat krijgen. Heb daartoe van canon http://software.canon-europe.com/software/0027447_0000465.asp?model= gedownload.
uitgevoerd en dacht Hoera. Maar nu werkt de scanner niet. Gebruikte altijd photo express 3 om te scannen en de scans in te delen. Maar ook paintshop photo pro x3 herkent de scanner niet.
Zag op forum wel de oplossing voor een lide 50, maar ?? denk dat dat niet werkt met de mijne.
Chris
 
Ja, geinstalleerd.
Zelfs nu net alles opnieuw gedaan. Originele software, daarna die scangear nog eens.
Net scanner losgekoppeld en weer aangesloten. - Lijkt er nu meer op dat de pc de usb aansluiting niet ziet.
Dat was eerst wel. Scanner kaduk ben ik bang of de kabel.
Nou een nieuwe kabel kost denk net zo veel als een nieuwe scanner tegenwoordig.
Ga het later nog eens proberen.
Chris
 
Ja, geinstalleerd.
Zelfs nu net alles opnieuw gedaan. Originele software, daarna die scangear nog eens.
Net scanner losgekoppeld en weer aangesloten. - Lijkt er nu meer op dat de pc de usb aansluiting niet ziet.
Dat was eerst wel. Scanner kaduk ben ik bang of de kabel.
Nou een nieuwe kabel kost denk net zo veel als een nieuwe scanner tegenwoordig.
Ga het later nog eens proberen.
Chris

U moet wel uw scanner verwijderen bij hardware, dan de software installeren en daarna de scanner terug aansluiten.
 
Bedankt voor de moeite, maar ik ben bang dat ik nu weet wat er aan de hand is. (zie toevoeging onderaan)
Het progje scangear uitgevoerd, toolbox seperaat geinstalleerd. Scanner aangesloten en wordt herkend, maar kan geen stuurprogramma vinden.
Zie http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/nl-nl/Details.aspx?type=Hardware&p=Canon%20CanoScan%20LiDE%2020%2048Bit%20USB%20PC%2fMAC%20Scanner&v=Canon&uid=CanoScan%20LiDE%2020&l=nl-NL&pf=1&pi=2&c=Printers%20%26%20Scanners&sc=Scanners&os=64-bit Het lijkt erop dat het spul WEL werkt met de 32 bits versie van W7, maar ik heb nu eenmaal de 64bits versie en daar schijnt geen stuurprogramma voor te zijn, wat ik wel erg vreemd vind.
Heb net vuescan6490 (voor W7-64) http://www.hamrick.com/ demoversie gedownload en geprobeerd. Dat werkt goed. demoversie maakt wel een watermerk in je document. Aankoop is 40 dollar, maar dat is toch iets goedkoper dan een nwe scanner. Denk dat ik dat maar doe.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite, maar ik ben bang dat ik nu weet wat er aan de hand is. (zie toevoeging onderaan)
Het progje scangear uitgevoerd, toolbox seperaat geinstalleerd. Scanner aangesloten en wordt herkend, maar kan geen stuurprogramma vinden.
Zie http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/nl-nl/Details.aspx?type=Hardware&p=Canon%20CanoScan%20LiDE%2020%2048Bit%20USB%20PC%2fMAC%20Scanner&v=Canon&uid=CanoScan%20LiDE%2020&l=nl-NL&pf=1&pi=2&c=Printers%20%26%20Scanners&sc=Scanners&os=64-bit Het lijkt erop dat het spul WEL werkt met de 32 bits versie van W7, maar ik heb nu eenmaal de 64bits versie en daar schijnt geen stuurprogramma voor te zijn, wat ik wel erg vreemd vind.
Heb net vuescan6490 (voor W7-64) VueScan 9 Scanning Software for Windows 7, Mac OS X (Snow Leopard) and Linux demoversie gedownload en geprobeerd. Dat werkt goed. demoversie maakt wel een watermerk in je document. Aankoop is 40 dollar, maar dat is toch iets goedkoper dan een nwe scanner. Denk dat ik dat maar doe.

Je zou verbaasd staan van de prijzen. Op vandaag reclame van Kruidvat. Voor 55€ Epson all-in-one printer. Dus printen, kopieren en scannen. Leest ook sd kaartjes. Ik heb de DX 8400 (zelfde zoals op afbeelding) reeds enkele jaren en hééééél tevreden. Heb ook W7 64bit.
 
Ah, Dat weet ik, maar ik heb een fantastisch goeie printer (HP) weliswaar parallel, maar dat is ook (bijna) opgelost voor W7.
En ben goevoelsmatig niet zo voor all-in-one, ook niet voor stereaosets enzo.
liever losse componenten, valt er wat uit, gemakkelijker te vervangen en dan kan je aan elkaar knopen, wat je voorkeur geniet.
Bijv. de scanner is prima, maar printgedeelte voor mijn gevoel minder.
niet perse bij deze epson, maarin het algemeen
 
Wat ook een optie is om de PC dualboot te maken. Je zet er een besturing op waarvan je wel de juiste drivers voor deze scanner hebt.
Misschien heb je nog wel ergens een oude IDE schijf liggen, zet daar bijvoorbeeld Windows 98SE of XP op en download en installeer een bootmanager.
Scannen doe je volgens mij niet iedere dag. Boot als je wilt scannen dan met de andere besturing op.
Heb je geen ruimte meer om een IDE schijf te plaatsen, zoek dan eens naar een extra IDE kaartje als je nog slots over hebt op het moederbord. Met zo'n kaartje kan je meestal 4 extra IDE apparaten ( harddisks, CDrom player/writer, DVD player/writer) in de PC plaatsen, als je tenminste nog ruimte in de systeemkast hebt.
 
In zo'n richting dacht ik eerst ook. Heb geen oude hd-schijf meer. Maar dacht aan de mogelijkheid van XP onder W7, maar ja dan moet je geen home premium hebben, want dat gaat niet 1-2-3. Als je op internet zoekt bij MS zou het moeten kunnen, maar dan weer niet. Die zijn er niet zo eenduidig in.
Volgens de W7 upgrade advisor is mijn hardware HP-P6520 wel geschikt ervoor. Heb ook nog een artikel liggen over VMLite XP mode. Is gratis. Maar daar wil ik wel even voorzichtig mee zijn. En ja wilde vanzelf gisteren perse iets scannen, wat me nu dus gelukt is. Overweeg wel om die VMLite erop te zetten. Artikel stond in PCM van september 2010 (denk ook nog wel terug te vinden op pcmweb.nl.
 
Thanks, maar zie bericht nr 5
Ik heb dus nu vuescan(optie van draceena) probeerversie, maar die zet een watermerk in de afbeelding.
Denk er dus erg hard over dat progje te kopen. Ben niet zo voor illegale downloads, want die brengen heel erg vaak virussen mee.
En dan PIEPT de virusscanner weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond 2 drivers die denk ik te proberen zijn, voor x64
Download Canon CanoScan LiDE 25 ScanGear CS Vista64 11.011a Free, Canon CanoScan LiDE 25 ScanGear CS Vista64 11.011a Update, Driver Free Downloads - Software Reviews, Free Downloads at Versionhunter.com
Download Canon CanoScan LiDE 60 ScanGear CS Vista64 11.111a Free, Canon CanoScan LiDE 60 ScanGear CS Vista64 11.111a Update, Driver Free Downloads - Software Reviews, Free Downloads at Versionhunter.com
Ofwel via de officiele website
CanoScan LiDE 25
CanoScan LiDE 60
Voor beide is een x64 versie.
Selecteer os en taal, klik op submit en de rssultaten staan klaar voor download.
Met wat geluk misschien werkt het alsnog.
Met mijn oude medion (microtec) heb ik deze truck al 2xgedaan, eerst in vista, nu in 7, ik werk nog steeds met hetzelfde toestel waar anderen een nieuw kopen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan