Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nogal veel muziek op mijn harde schijf staan. Ik wil graag cd's maken die ik op een gewone cd-speler of autoradio kan afspelen.
Ik ben in het bezit van Windows 7.
Kan men mij helpen aub?
 
neen ....enkel de oudere versie kun je gratis krijgen met name dan de ashampoo burning studio 6
de foto die je eerder zie is de nieuwere versie burning studio 11

ik weet uit ervaring dat je de nieuwe 1 maand kunt uittesten met de volledige werking ..
gedurende die maand sturen ze u verschillende mails met de bedoeling om deze aan te kopen tegen een korting ..
nu is het zo hoe langer jij wacht ( tot 2 dagen vooralleer de maand om is ) hoe meer korting ze u aanbieden ...
zo heb ik verschillende programma's van hen voor 5 € inplaats van 50 €
 
Laatst bewerkt:
neen ....enkel de oudere versie kun je gratis krijgen met name dan de ashampoo burning studio 6
de foto die je eerder zie is de nieuwere versie burning studio 11

ik weet uit ervaring dat je de nieuwe 1 maand kunt uittesten met de volledige werking ..
gedurende die maand sturen ze u verschillende mails met de bedoeling om deze aan te kopen tegen een korting ..
nu is het zo hoe langer jij wacht ( tot 2 dagen vooralleer de maand om is ) hoe meer korting ze u aanbieden ...
zo heb ik verschillende programma's van hen voor 5 € inplaats van 50 €

Bedankt voor je toelichting.
Groetjes.
 
heb je toevallig de ashampoo burning studio in bezit om te branden ...
indien zo kun je op een gewoonne cd (700 mb) wel tot 8 uur muziek op zetten ...
Bekijk bijlage 8240

Die reclame: "tot 8 uur" is iets waar je niet teveel moet op rekenen.
Bij het branden van mp3 op een cd wordt er geen rekening gehouden met de tijdsduur, enkel met het aantal MB en het max hiervan is (zoals op de cd staat) 700 MB
Hoe slechter de kwaliteit van de muziek is, zoveel kleiner is het aantal MB, de tijdsduur van de mp3 blijft wel hetzelfde.
Bij een bitsnelheid van 320 kbps (stereokwaliteit) bedraagt het aantal MB's ongeveer 7 per 3 minuten muziek.
 
ok , laat ons ervan uitgaan dat we 5uur muziek kunnen branden op een gewoonne cd van 700mb dan nog is dit mooi meegenomen ...of niet soms !

Dat klopt, maar men moet er ook rekening mee houden dat oudere cd-spelers deze cd's niet kunnen afspelen.

Daarom, vooraleer men een reeks mp3-cd's gaat branden: eerst eens testen met 1 enkele cd of het wel werkt.
 
Die reclame: "tot 8 uur" is iets waar je niet teveel moet op rekenen.
Bij het branden van mp3 op een cd wordt er geen rekening gehouden met de tijdsduur, enkel met het aantal MB en het max hiervan is (zoals op de cd staat) 700 MB
Hoe slechter de kwaliteit van de muziek is, zoveel kleiner is het aantal MB, de tijdsduur van de mp3 blijft wel hetzelfde.
Bij een bitsnelheid van 320 kbps (stereokwaliteit) bedraagt het aantal MB's ongeveer 7 per 3 minuten muziek.

Hier klopt toch iets niet. Als je een audio CD gaat branden ga je toch geen MP3 wegschrijven? Want dan ben je een data CD aan het branden. En een data cd kan je niet afspelen op een gewone cd speler. Bij het branden van een audio CD wordt de MP3 omgezet naar raw digitale audio 44.1KHz 16bit.
 
en toch is het een feit ;ik brand sinds een jaar nu op deze weize mijn muziek .
ook voor de buurman brand ik op deze manier nu zijn verzameling op 1 cd terwijl anders hij er telkens 4 nodig had
 
Hier klopt toch iets niet. Als je een audio CD gaat branden ga je toch geen MP3 wegschrijven? Want dan ben je een data CD aan het branden. En een data cd kan je niet afspelen op een gewone cd speler. Bij het branden van een audio CD wordt de MP3 omgezet naar raw digitale audio 44.1KHz 16bit.

Waarom niet? Ik doe dit al jaren. Gewoon branden als "Data". Men moet enkel een cd-speler hebben die mp3 aankan.
Alle niet al te oude cd-spelers (+/-3 jaar oud) zouden dit moeten aankunnen. Dat staat dikwijls op de verpakking en anders in de handleiding kijken. Zelfs 5 jaar geleden waren er cd-spelers die dit konden.
 
en toch is het een feit ;ik brand sinds een jaar nu op deze weize mijn muziek .
ook voor de buurman brand ik op deze manier nu zijn verzameling op 1 cd terwijl anders hij er telkens 4 nodig had

Je gaat zo'n cd nooit op een gewone CD speler kunnen afspelen. Enkel wanneer deze dus MP3 ondersteunen en dat is niet het geval bij iedere normale CD speler.
Dit zijn "data" cd's waar je MP3 of WMA bestanden opzet. Bij een echte audio CD (afspeelbaar op elke normale CD speler) wordt er een CD geschreven volgens het audio CD methode.
 
Je gaat zo'n cd nooit op een gewone CD speler kunnen afspelen. Enkel wanneer deze dus MP3 ondersteunen en dat is niet het geval bij iedere normale CD speler.
Dit zijn "data" cd's waar je MP3 of WMA bestanden opzet. Bij een echte audio CD (afspeelbaar op elke normale CD speler) wordt er een CD geschreven volgens het audio CD methode.

Je zult tegenwoordig al erg moeten zoeken om een cd-player te vinden die geen mp3 ondersteund.


Cd speler met mp3 - Goedkope CD-spelers & CD-recorders op BESLIST.be v.a. € 21
 
Je zult tegenwoordig al erg moeten zoeken om een cd-player te vinden die geen mp3 ondersteund.

Cd speler met mp3 - Goedkope CD-spelers & CD-recorders op BESLIST.be v.a. € 21

Wie zegt dat de TS een nieuwe CD speler heeft? Je gaat ervan uit dat iedereen zomaar MP3's op zen CD speler kan afspelen want "tegenwoordig" zit dat toch op alle CD spelers. Er zijn trouwens nog steeds zeer veel CD spelers in omloop waar dit niet voor geld. Stel nu dat een audio liefhebber met een Marantz CD speler (of vergelijkbaar) zulke vraag stelt en men komt hier met mp3 oplossingen aanlopen... Voor sommigen is MP3 allemaal heel normaal en vanzelfsprekend, maar dit is helemaal niet zo.
 
Wie zegt dat de TS een nieuwe CD speler heeft? Je gaat ervan uit dat iedereen zomaar MP3's op zen CD speler kan afspelen want "tegenwoordig" zit dat toch op alle CD spelers. Er zijn trouwens nog steeds zeer veel CD spelers in omloop waar dit niet voor geld. Stel nu dat een audio liefhebber met een Marantz CD speler (of vergelijkbaar) zulke vraag stelt en men komt hier met mp3 oplossingen aanlopen... Voor sommigen is MP3 allemaal heel normaal en vanzelfsprekend, maar dit is helemaal niet zo.

http://www.pctuts.be/f416/cd-branden-40794/#post135628 #8

En wat is het probleem met een Marantz cd speler?

Marantz MCR503 Melody Music CD receiver


De Melody Music speelt uw CD’s en uw MP3- en WMA-bestanden af, ook als deze zich op een USB-apparaat bevinden. U kunt zelfs uw PC aansluiten via de optionele Bluetooth-ontvanger RX101 op de M-Xport. Zo krijgt u hoogwaardige audio van praktisch elke denkbare bron.

Marantz MCR603 Melody Media CD-receiver

Als eerste biedt hij hoogkwalitatieve weergave van CD’s, maar ook van MP3- en WMA-bestanden van CD-R/RW. Als receiver bevat hij ook een ingebouwde radio, met keuze uit analoge FM-radio met RDS of digitale stations via DAB en DAB+, dat onovertroffen geluidskwaliteit en aanvullende informatie biedt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan