Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nogal veel muziek op mijn harde schijf staan. Ik wil graag cd's maken die ik op een gewone cd-speler of autoradio kan afspelen.
Ik ben in het bezit van Windows 7.
Kan men mij helpen aub?
 
Zo lang we het bestandsformaat niet kennen wat er op de PC staat, blijft het raden wat de topic starter wil.

Als je FLAC bestanden hebt is het onzin om deze om te zetten naar MP3, omdat er dan behoorlijk veel kwaliteit verloren gaat.
Ook wav ( wat niet zo heel vaak voorlomt ) is niet verstandig om dit om te zetten naar MP3.

Deze ongekomprimeerde bestandsformaten moet je meteen naar audio CD branden om de kwaliteit te behouden.

Zowiezo raad ik MP3 af. Het verschil tussen gecomprimeerde mp3 en nagenoeg ongecomprimeerde FLAC is op een goede geluidsinstallatie duidelijk hoorbaar.

Hecht je daar geen waarde aan en neem je genoegen met een slechte geluidskwaliteit, dan is MP3 de beste keuze, omdat veel players dit ondersteunen. Lees hiervoor eerst de gebruiksaanwijzing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MP3 gaat inderdaad op vele spelers maar heel zeker niet op allemaal. Trouwens de meeste kleine auto's hebben géén MP3 speler.
Het klopt dat het omzetten naar MP3 met een serieus verlies gepaard gaat. Of de TS daar genoegen mee neemt is helemaal van hem afhankelijk.
Feit is, zijn startvraag was op cd voor een gewone cd speler.
Er zijn trouwens heel veel legale cd's in omloop met een versie van Nero die gratis geleverd werden bij aankoop van een cd schrijver.
Ik geloof zelf dat ik er een drietal liggen heb. Ook met ondersteuning voor Lightscribe .
 
Laatst bewerkt:
Nou niet alleen kleine auto's hebben geen mp3 player hoor. Mijn Mercedes Vito van bijna 10 jaar oud heeft er ook geen. Hoeft van mij ook niet, omdat ik de gecomprimeerdere geluidskwaliteit niet aanvaard.
 
De ashampoo burning studio 11 had ik niet maar heb ze nu wel en zelfs gratis (door een ommetje te maken tijdens het downloaden). Dit programma werkt heel goed en gemakkelijk.
Bedankt voor die tip.

neen ....enkel de oudere versie kun je gratis krijgen met name dan de ashampoo burning studio 6
de foto die je eerder zie is de nieuwere versie burning studio 11

ik weet uit ervaring dat je de nieuwe 1 maand kunt uittesten met de volledige werking ..
gedurende die maand sturen ze u verschillende mails met de bedoeling om deze aan te kopen tegen een korting ..
nu is het zo hoe langer jij wacht ( tot 2 dagen vooralleer de maand om is ) hoe meer korting ze u aanbieden ...
zo heb ik verschillende programma's van hen voor 5 € inplaats van 50 €
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan