CD Rom station niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Le Vecchio

Steunend lid
Vip Lid
Na upgrade win7 naar win10 wordt cd-rom station niet meer weergegeven in verkenner .. kan wel openen en sluiten en start mee op doch speelt niks af ... is dit een softwareprobleem of een registerprobleem enne .. hoe dit op te lossen? Verscheidene opties uitgeprobeerd reeds, fin denk dat ik in bios dien te gaan en daar ben ik nu net geen fan van ... grts, A.
 
er word dus geen cd/dvd drive weergegeven in de verkenner wel dan dien jij eerder het register in te gaan om daar een aanpassing te doen .
Word er geen cd/dvd drive herkend in de Windows 10 maak dan een Register waarde aan ..

Ga als volgt te werk om de subsleutel te maken:



1.Druk op de Windows-logotoets+R om het vak Uitvoeren te openen.

2.Typ regedit in het vak Uitvoeren en druk vervolgens op Enter.

3.Als om een beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.

4.Zoek in het navigatiedeelvenster de volgende registersubsleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ atapi

5.Klik met de rechtermuisknop op atapi, wijs Nieuw aan en klik op Sleutel.

6.Typ Controller0 en druk op Enter.

7.Klik met de rechtermuisknop op Controller0, wijs Nieuw aan en klik op DWORD (32-bits)-waarde.

8.Typ EnumDevice1 en druk op Enter.

9.Klik met de rechtermuisknop EnumDevice1 en klik op Wijzigen....

10.Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

11.Sluit de Register-editor af.

12. Start de computer opnieuw op.

 
Ben hier terug ... alvast dank om de reactie (y) Alles is hetzelfde gebleven na het volgen van uw instructies, heb wel gezien dat bij "standaard" geen waarde is ingegeven .. is wel een 64bits versie welke ik gebruik, kan het eventueel daar aan liggen?
 
ook ik draai hier de Windows 10 x64 bits versie 1803 build 17134.228 en ook hier staat er bij "standaard" géén waarde ingesteld ... zoals je zelf kunt zien ..
er mag dus ook geen cijfer 0 vermeld staan ..het vak waar jij een waarde kunt ingeven dient leeg te zijn .

Ashampoo_Snap_dinsdag 28 augustus 2018_13h50m47s_001_.png
 
Hallo,
Geen verandering fin lijkt me finaal een drivers probleem, driver gezocht voor mijn Acer Aspire 7551 en niet gevonden, besluit hier dat Acer geen upgrade voor de driver heeft voor win10 ...
Lijkt me dan ook het beste een externe plug&play writer aan te schaffen, dien mijn HP printer opnieuw te installeren en dit kan enkel met gebruik van installatie-cd -m- Greets, A.
 
doe dan eens het volgende …
Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlSet / Control / Class /
zoek hier dan naar "4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318"
*noteer dat in Windows 10 vanaf versie 1803 géén upper of lowerfilters meer vermeld staan in de map
4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318
ik heb deze hier dus niet meer vermeld staan en kan de cd/dvd drive gebruiken ..
Ashampoo_Snap_woensdag 29 augustus 2018_18h18m29s_001_.png




je kan eens proberen met deze dan wel aan te maken indien ook deze niet vermeld zouden staan bij u … het is mogelijk dat dit het probleem verhelpt na een systeem herstart …
*noteer dat er bij elke register aanpassing dient herstart te worden dit was ik de vorige keer vergeten te vermelden !

indien de upper en de lowerfilter wel vermeld staat bij u dien je deze de waarde 0 te geven .. staan ze er niet dan maak je ze aan ..
*rechts klik op een lege plaats in het rechter veld en kies nieuw D-word 32bits deze geef je dan de naam
UpperFilter en de waarde 0 herhaal de bewerking en maak de 2de aan met de naam LowerFilter en de waarde 0

***stel je na een x aantal systeem herstart 's vast dat deze sleutels toch niet het gewenste resultaat geven verwijder je deze gewoon weer ..
 
Laatst bewerkt:
Le Vecchio;n234174 zei:
dien mijn HP printer opnieuw te installeren en dit kan enkel met gebruik van installatie-cd -m- Greets, A.

Ben je daar zeker van? HP bied nochtans heel veel drivers online aan hoor. Geef in Google je printer type in met het woord driver erachter en normaal gezien staat die er wel gewoon tussen hoor.
 
vermeld eens de gegevens van deze HP printer ...ook mijn cd is verouderd en haal gewoon de driver op via de site ..de printer die ik gebruik is minstens 7jaar oud ….werd eerder nog onder de W7 gebruikt .
 
Hallo cve ... bedankt om uw respons, was er zelf al achter gekomen toen ik de installatie-cd even bekeek prrr is voor Win XP, Vista, 7 & 8 ... zo wist ik dat on-line driver zoeken noodzakelijk was .. was geïnstalleerd onder Win7 alvorens te upgraden naar Win10 waarin ie trouwens ook bleef werken ... deze week de optie "computer opnieuw instellen" gedaan met de bedoeling de driver voor cd-rom station terug te halen en weg was ie haha alsook verscheidene programma's als CCleaner, Firefox, AdGuard etc. Nu weer de verwijderde items terug installeren fin niet allen, kans op enkele nieuwigheden te ontdekken; vb Avira lag wel eens in conflict met AdGuard en niet terug geplaatst ... Trouwens op site van Acer zelfs met invoeren van device-type cd-rom station (ST95000325AS) geen driver voor Win10 te vinden ... Thx!!
 
Hoi .. deze oplossing uitgeprobeerd, idd geen "upper" of "lower" filter te zien en aangemaakt .. zonder succes echter pfff wat me wel opviel is dat in uw register de vermelding "LastDeleteData" type Reg_Binary + gegevens is te zien, wat hier niet het geval is .. fin mss stomme vraag, hoe brengt u deze voorbeelden in dit veld?
 
bedoel je de snelkoppeling van het HP Solution center indien jij dan ook deze bedoeld dan dien je eerder de driver te gebruiken van de Win8.1 want het solution center is niet aanwezig in de software van de Win10...
éénmaal het solution center aanwezig is op je systeem blijft deze werken ..hier kan ik deze nog steeds gebruiken onder de W10
 
de afbeeldingen maak ik via het tool van ashampoo snap 10...doch kun je ook het knip programma in de Windows daar voor gebruiken ...zelf geef ik de voorkeur aan de eerst genoemde .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan