CD Rom station niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Le Vecchio

Steunend lid
Vip Lid
Na upgrade win7 naar win10 wordt cd-rom station niet meer weergegeven in verkenner .. kan wel openen en sluiten en start mee op doch speelt niks af ... is dit een softwareprobleem of een registerprobleem enne .. hoe dit op te lossen? Verscheidene opties uitgeprobeerd reeds, fin denk dat ik in bios dien te gaan en daar ben ik nu net geen fan van ... grts, A.
 
Hallo, topic mag wat mij betreft worden gesloten ..Probleem lig bij toestel, zoals u kan lezen in antwoord van Acer dit weekend ...
Toch dank aan diegenen die in deze enig advies hebben gegeven (y)[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.pctuts.be\/core\/image\/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP\/\/\/wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw=="}[/IMG2]​

Grts, Le Vecchio.
Onderwerp / Objet

CD-rom station
Reactie Door Email (Deniz) (03/09/2018 09:00)
Geachte heer/mevrouw …..(naam werd verwijderd ),
Bedankt voor uw bericht.
Bij nazicht is helaas gebleken dat uw toestel niet geschikt is voor de Windows 10 upgrade.
Dit houdt in dat er onderdelen in zitten verwerkt die niet compatible zijn met Windows 10.
Hierdoor kunnen wij dan ook geen tests uitvoeren en ondersteunende software (drivers e.d.) ontwikkelen.
Dit maakt het tevens onmogelijk voor ons om u gepaste ondersteuning te bieden wanneer er zich problemen voordoen onder Windows 10.
Het is op veel oudere toestellen mogelijk om Windows 10 werkend te installeren, echter kan de functionaliteit drastisch afnemen nadat er bijvoorbeeld een update van Windows heeft plaatsgevonden.
Om deze reden raden wij het u dan ook af de upgrade te pogen voort te zetten.
Ziet u voor meer informatie onze website:
https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/windows10-creators-update


Fabrieksherstel
Let op: Bij deze procedure gaan alle gegevens en programma's op de computer verloren.
Sla dus alle bestanden die u wilt behouden (denk aan muziek, foto's, documenten en e-mail historie van bijv. Outlook of Windows Mail) op een CD, DVD of Externe harde schijf vóór u deze handleiding volgt. Programma's die op de computer stonden kunnen na de recoveryprocedure weer worden geïnstalleerd.
Om het systeem te herstellen naar de standaardinstellingen volgt u onderstaande stappen:
- Schakel het systeem uit (houd zo nodig de <aan-/uitschakelaar> 5 seconden ingedrukt)
- Schakel het systeem in en blijf goed opletten
- Zodra (eventueel voordat) het Acer-logo op het scherm verschijnt, houdt u de linker ALT-toets ingedrukt en drukt u met de andere hand herhaaldelijk de F10-knop in en laat u ze beide pas weer los zodra de melding “Please wait” verschijnt
-
De recovery-procedure wordt nu opgestart
- Nadat het laden klaar is ziet u een scherm met daarin een aantal opties
- Kies “Problemen Oplossen” (Troubleshoot)
- Kies "Fabrieksherstel" (Reset your PC)
- Lees de aanwijzingen die te voorschijn komen aandachtig door en bevestig uw keuze door op OK te klikken.
- De recovery-procedure wordt nu gestart en het systeem zal zichzelf opnieuw installeren.
Recovery DVD
Het bestellen van recovery CD's of DVD's (afhankelijk van het model) kan ook, door een reactie te geven op deze e-mail.
Ik zal de recoveryschijven dan voor u aanvragen.
Houd er rekening mee dat er vaak enige tijd over het bestelproces heengaat, omdat de schijven elders worden geproduceerd.
Houd er ook rekening mee dat er mogelijk productie- en verzendkosten van 42 euro aan zijn verbonden.
Wij hebben dan de volgende informatie nodig:
- Naam
- Straatnaam + huisnummer
- Postcode
- Woonplaats
- Telefoonnumme
- De geïnstalleerde taal van Windows (Nederlands, Engels, Frans)
Zodra ik deze informatie van u ontvang, kan ik een aanvraag hiervoor indienen.
Hierop ontvangt u op uw beurt een aanvraagformulier dat wij graag ondertekend retour ontvangen (dit in verband met licentierechten van Microsoft).
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groeten
Kind regards,
Deniz
Agent | Contact Center
Acer Benelux
Klant Door CSS Web (31/08/2018 20:18)
Beste, na upgrade van win7 naar win10 Home wordt cd-rom station niet meer herkend door windows verkenner en dus ook onbruikbaar …
ik hoor het wel mee opstarten, gaat soms open en dicht fin een vervelend iets ...
App. beheer ziet het wel en geeft aan dat de beste stuurprog's zijn ingesteld, is dit een driver probleem en zo ja kan ik die nog weer vinden?
Graag reply, …..



 
zoals gevraagd word gaat er hier een slotje op ..
*zoals je kunt zien heb ik je bericht van de Acer support hier wat anders neergezet ...dit leest gemakkelijker .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan