Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik ben eigenlijk nog een leek op gebied van computer,toch zou ik graag eens volgende vraag stellen.-Eerst even een info welke comp ik heb.

-Laptop hp dv6-3170sb 64 bits
-640 GB harde schijf
-4 ram geheugen
-i5-460M 2.66 GH
De vraag is als ik 4 ram geheugen meer insteek zal mijn comp dan veel sneller worden.

Dank voor de reactie.
 
4 GB is voldoende om goed met een i5 te kunnen werken.
Als je veel mutitasking gebruikt en als dit tevens zeer zware programma's zijn zou je er wat geheugen bij kunnen plaatsten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
indien de ts een OS gebruik met 32 bit dan zal de 4Gb die er nu aanwezig is ook niet tenvolle gebruikt worden , ook het vergroten van het geheugen lost dan niets op Want een 32 bit systeem gebruikt maar maximum 3.30Gb
stel dat er dan nog een onboard video/ geluids kaart aanwezig is dan gaat er van de gebruikte 3.30Gb 1/3 naar deze onboard kaart d.w.z. je gebruik niet de aanwezige 4Gb ; je gebruik niet de maximum van 3.30Gb ....je 32bit systeem gebruik maar 2.20Gb van de 4Gb geinstalleerde geheugen

nu ken ik dit moederbord niet en zou je waarschijnlijk het maximum (3.30Gb) geheugen dat een 32bit systeem gebruikt ook gebruiken ..Echter wil je de volle 4GB gebruiken zul je een 64 bit systeem moeten installeren
een andere omlossing zou zijn vergroot je virtueelle geheugen ...

virtuele geheugen vergroten xp

klik op START rechtermuis op DEZE COMPUTER kies EIGENSCHAPPEN
klik op de tap GEAVANCEERD en klik onder prestaties op INSTELLINGEN
klik verder op GEAVANCEERD en daar zie je onderaan het venster hoeveel Virtueel geheugen je op het moment hebt.
**zet het vinkje aan bij aangepaste grootte en klik op wijzigen ...
Vanonderen zie je het maximum toegewezen grootte vermeld staan ...Zet je begingrootte en je maximum grootte in op het hier vermelde grootte...

bevestig je keuze en herstart

note indien je ram geheugen 4Gb is dan stel je de virtuele geheugen in op 6142Mb
 
Laatst bewerkt: