Status
Niet open voor verdere reacties.
P.S. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik het éénmaal getest (mét en zonder de instelling en de opstarttijd was 15 sec. korter mét de cijfers ingesteld.
( 55 / 70) Het kan toeval zijn - éénmaal is niet genoeg natuurlijk.

Ik vermoed dat het toeval is. Tenzij dat je met een core uit te schakelen betere prestaties krijgt tijdens het booten? Maar dat lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.
Een multicore systeem betekend daarom niet altijd betere prestaties als een toepassing slechts één enkele core kan aanspreken. Een snelle dual core kan soms beter uit de hoek komen dan een tragere quad core. Maar in dit geval ga je zowiezo geen winst boeken.
Een ander aspect hiervan is; deze parameter heeft niet enkel invloed tijdens het booten, maar ook daarna. Dus als je bijvoorbeeld slechts 2 cores actief zet van de 4 ga je ook in Windows zelf maar met 2 cores werken. Nu, als je al je cores actief zet via die parameter gaat dat hetzelfde zijn als niets invullen. Want dan wordt er zowiezo het maximum aantal cores gebruikt.
 
...Vreemde stilte in het station. Hij heeft misschien mijn instellingen toch gedaan... (BTW, getest en hertest: nog altijd 55 / 70. Toeval of niet, 't Is toch zo.
m.v.g. | WW
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan