Varia converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik gebruik Movavi Video Convertor en converteer mijn filmpjes naar MP4 Full HD maar als ik die wil openen krijg ik steeds de vermelding
dat ik een codec nodig heb. Hoe los ik dat op?

MVG
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    20.5 KB · Weergaven: 99
Door die codec (coding/decoding convertor) te installeren, maar dat hoeft niet noodzakelijk deze betalende te zijn.
Tik maar eens (gratis video codecs) in, in Google.
en zoek dan vooral naar de HEVC codec, maar meestal zijn het pakketten.

Of bekijk dit filmpje ... is wel in het Engels...

 
Laatst bewerkt:
Prima codec packs !
Wel uit te testen of Basic voldoende is, m.a.w. of dit H.265 formaat bevat ... is een vrij recent en krachtige encoding, dus ik ben daar niet meteen zeker van.

Movavi verwijst op zijn website zelf naar het Mega pack van K-Lite... !
 
Reactie omdat ik VLC aanraadde maar voor mij gaat het over afspelen.

Als je zijn berichtje leest:
"Ik gebruik Movavi Video Convertor en converteer mijn filmpjes naar MP4 Full HD maar als ik die wil openen krijg ik steeds de vermelding
dat ik een codec nodig heb. Hoe los ik dat op?"

en dan ook dat beeleke in zijn start post opent... Daar staat letterlijk in:
"Je hebt een codec nodig "om deze video af te spelen""
Verwarrend...

Sorry, maar die zinsbouw en dat beeleke gaan voor mij beide over het AFSPELEN, nadat ze geconverteert zijn en "die wil openen".
"Die"
slaat voor mij op "die" geconverteerde filmpjes.

@PhilipV Wil nu echt niet aan muggenzifterij doen of gelijk halen, kan idd over coderen zoals jij zegt gaan, maar weten wat nu precies zijn probleem is zou wel handig zijn.

@bertje Misschien kan je eens even verduidelijken of het over het (her)coderen (omzetten naar) of het afspelen gaat?
 
@Deus Ik ben het met je eens wat de verwarring betreft : had de vraag tot nu toe anders gelezen, maar na je opmerking ... als ik ze herlees volg ik jouw redenering.

We zien wel wat TS daaromtrent verduidelijkt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Deus
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan