converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik film met een camcorder JVC RX 645 en de opgenomen bestanden(MTS) moet ik converteren naar een bestand avi of MP4.
Wat is het beste bestand om af te spelen op een tv?
Dank bij voorbaat
 
Deze met hoogste resolutie is de beste om af te spelen. Ik zou MP4 nemen en de hoogste resolutie die Uw camera opneemt gebruiken. Hogere resolutie is niet nodig want je kan niet beter of het origineel.
Hou er rekening mee dat een tv niet alles kan afspelen. Heb je trouwens een ingang om dat signaal aan te bieden op Uw tv. Als je enkel een USB hebt op Uw speler en niet op Uw tv, dan lukt het niet hé.
Ik zie dat je opneemt op een sd kaart. Kan er een sd kaart in Uw tv?
Volgens de handleiding kan je je recorder aansluiten op pc via USB en daar op dvd zetten. Als je een dvd-rw neemt, kan je de bestanden op Uw pc zetten, daarna bewerken en converteren naar wat je maar wilt.

kopieer de link hieronder voor de Nederlandstalige handleiding. Zie eens op pagina 90.
https://www.gebruikershandleiding.com/JVC-GZ-RX645/preview-handleiding-816930.html
 
Mik;n235787 zei:
Deze met hoogste resolutie is de beste om af te spelen. Ik zou MP4 nemen en de hoogste resolutie die Uw camera opneemt gebruiken. Hogere resolutie is niet nodig want je kan niet beter of het origineel.
Hou er rekening mee dat een tv niet alles kan afspelen. Heb je trouwens een ingang om dat signaal aan te bieden op Uw tv. Als je enkel een USB hebt op Uw speler en niet op Uw tv, dan lukt het niet hé.
Ik zie dat je opneemt op een sd kaart. Kan er een sd kaart in Uw tv?
Volgens de handleiding kan je je recorder aansluiten op pc via USB en daar op dvd zetten. Als je een dvd-rw neemt, kan je de bestanden op Uw pc zetten, daarna bewerken en converteren naar wat je maar wilt.

kopieer de link hieronder voor de Nederlandstalige handleiding. Zie eens op pagina 90.
https://www.gebruikershandleiding.com/JVC-GZ-RX645/preview-handleiding-816930.html

Bedankt voor deze nuttige informatie
 
Als je voor kwaliteit gaat is AVI een ongecomprimeerd bestandsformaat en mp4 is een gecomprimeerd bestand met behoud van de beste kwaliteit dat mogelijk is met deze compressie.
Theoretisch gezien zou AVI hierdoor een betere kwaliteit moeten geven dan een mp4 bestand omdat compressie hoe dan ook altijd kwaliteit verlies betekend.

Moet zeggen dat ik nagenoeg het verschil niet ziet met de door mij gebruikte apparatuur. Misschien als je gebruik maakt van hele grote schermen dat er een verschil beter waarneembaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan