Windows 10 cyclische redundantiecontrole (CRC of error 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Bij het (willen) clonen van mijn SSD naar een externe SSD kreeg ik van Macrium Perfect een fouitmelding zoals in de titel vernoemd ! Ik maak wel op reguliere basis dergelijke veilige "backups" en het is slechts van mei jl. dat dit zonder problemen gebeurde.
De chkdsk /f /r /x opdracht, noch SFC /scannow bleken niets opgelost te hebben bij een 2de en zelfs 3de poging !
CBS
gaf wel enigszins resultaat met de volgende melding:
"Windows Resource Protection found corrupt files, but was unable to fix some of them. For online repair, details are in CBS logfile.
For offline repairs, details are included in the logfile provided by the /OFFLOGFILE flag"
Blijkbaar is er een probleem met een W10 updatepakket (KB3025096) waar de sleutel 0x800f0805 op de een of andere manier corrupt blijkt te zijn ?
Mijn (oude) Medion Acoya werkt nog vrij goed, al begrijp ik nu pas dat dit allicht de oorzaak is dat ie ineens veel trager was geworden. Ik stak het op de vervelende updates die steeds meer het systeem belastten...
Alle hulp is meer dan welkom en dank bij voorbaat.
PS: de CBS logfile is als kladblad in bijlage
Camiel
 
Als dit geen hulp en service(y)(y)(y)(y) is dan weet ik het niet meer jongens !!!
Ik heb nog niet verder gedaan, doch - omdat ik zoiets al vermoedde - heb ik ondertussen al bij Samsung zelf het (gratis) programma Samsung Magician gedownload. Ik had ergens gelezen dat dit voor zulke taken gemaakt was en ga het misschien eens uittesten. Uiteraard NADAT ik het filmpje op YT bekeken heb wat beste Wivy aangereikt heeft. Bedankt en je hoort me nog wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan