De hemel beloven maar ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
Toch jammer dat er nog zoveel mensen in die onzin blijven trappen he.
Op zich niet vreemd. Kwestie van goeie marketing. Als zulke leveranciers je de hemel op aarde beloven met hun product, en dat goed kunnen presenteren naar de klant toe. Dan is de grens al vager... Ik heb mezelf ook al laten vangen op ander gebieden door zulke toestanden. En als genoeg mensen daarin geloven, dan is het soms heel aanlokkelijk om daar ook in mee te gaan.

Als voorbeeld in mijn situatie dan; gaat over electronica componenten, condensatoren, elco's. Als audio liefhebber die ook graag wat knutselt aan PCB's enzo, heb ik me ook laten vangen aan de "audiophile condensatoren", met een "hoorbaar" verschil. Dus elco's die over gunstige eigenschappen beschikken speciaal voor audio toepassingen. Veel fabrikanten zijn op die kar gesprongen en brachten zulke reeksen uit. Realiteit is dat zoiets puur commerciële praat is, dat verschil kan je niet horen. Is onmogelijk. In het beste geval hebben die componenten gunstige waarden voor zulke applicaties, maar zoiets kan het menselijk gehoor onmogelijk waarnemen. En toch heb ik me ook laten vangen omdat zelfs de grotere fabrikanten hier ook betrokken in waren.

voorbeeld:
De geroemde NICHICON UFG, "Fine Gold" MUSE acoustic serie is bijzonder geschikt voor high grade audio apparatuur. Er wordt state of the art ets techniek toegepast. Een rijk geluid in het bass register en helderder in het high end spectrum.
 
Dat een condensator hoorbaar verschil kan geven is nagenoeg niet waar te nemen met het gehoor.
Wel kunnen bepaalde soorten en dan bedoel ik vooral de keramische condensatoren iets ruis toevoegen aan het signaal. Ook dit kun je nagenoeg niet horen omdat het minimaal is, maar is wel meetbaar.

Ook ik heb me nog niet eens zo lang geleden laten verleiden door een cleaner terwijl ik zoiets juist bij anderen af raad.
Omdat Windows gek doet hier en eigenlijk alles geprobeerd wat er te proberen valt om daar een oplossing voor te vinden.
Dan toch maar eens aan een cleaner begonnen om te kijken wat dat doet.
Niet mijn probleem oplossen dus.
 
Dus is het hoe je je de lucht aan de man probeert te verkopen. Ik kan me niet meteen aan iets bedenken dat ik ingelopen ben, maar dat zal ongetwijfeld ook wel al eens gebeurt zijn. Alhoewel dat ik alles goed overweeg voor ik iets koop, al altijd geweest eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan