Windows 11 de ingebakken 'Telefoonkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
beste

ik krijg steeds de melding

de netverbinding is verbroken.
controleer de netverbinding op beide apparaten

en deze zijn alle twee met dezelfde wifi verbonden nochtans. ik heb de app al van mijn smartphone en pc verwijderd en alles opnieuw geïnstalleerd en toen had ik voor enkele ogenblikken verbinding. ik heb windows 11

dank

lucko
 
je bedoeld wellicht dat je je telefoon met de Windows 11 een verbinding aanmaakt maar das dan via bleutooth en niet via een draadloze verbinding alhoewel bleutooth ook draadloos is..
 
maar je kan dat wel aan aanvinken

1688735345654.png
 
Telefoonkoppeling-app maakt overigens in beide gevallen gebruik van de wifi-router van je thuisnetwerk.
Het moet één en hetzelfde netwerk zijn.

Je PC kan dus zowel draadloos met Wifi als met een draad met je netwerk verbonden zijn.
Je smartphone moet met Wifi met hetzelfde netwerk (en best zelfs zelfde access point, mocht je er meerdere hebben) verbonden zijn.
Ze moeten mekaar dus vinden op de router (daar dient zo'n ding immers voor ...)

Maar uit je originele vraagstelling leid ik af dat dit het geval is ... kijk je toch alle details van wat ik hierboven uitleg eens na ?
 
Wat ik al eens gehoord heb van iemand.
Als je veel apparaten op het zelfde wifi netwerk zijn verbonden ,dat de mogelijk is dat op sommige apparaten de wifi verbinding even weg vald. Dit is het geval bij mij, als ik een spel speel op mijn tablet (ipad) dan heb ik soms dat de verbinding weg val, dan bevries ik en het spel .
Bij mij zijn er 7 apparaten verbonden.
 
Nooit ook maar één onderbrekingske ....

1688825825241.png


en het is best een ingewikkeld netwerk dat achter die router/modem hangt, mét access points, powerlans, een switch etc...
 
Ik gebruik een VPN (dat ik wel geinstalleerd heb ooit) NOOIT - heb immers niets te verbergen. Vraag me ook altijd af waarom gebruikers zoiets installeren én aanzetten ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan