De top 10 van beste Antivirus programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Top 10 Best Antivirus software 2011 | Just Share This

Een website die ik al jaren volg en elk jaar vergelijk ik de uitslag met andere websites.
Andere jaren was er wel iets verschil met andere sites / testen , maar alles ontliep elkaar niet zo erg veel.

Bij deze dus een top10 voor 2011.
Bijzonder vind ik dat ZoneAlarm dit jaar op de 10e plaats staat.
 
en norton op 3 de ???

snap echt niet dat die nog steeds in de top 10 staat (laat staan 100), dit heeft zeker te maken met dat deze Preinstalled komt met windows -.-" wat je bijna verplicht een clean install te doen...
 
Tsja, Norton blijft een apart geval.
Ik gebruik het zelf ook niet meer sinds NIS 2002 ofzo, in verband met de zware systeembelasting waarmee Norton bekend stond / staat.
De laatste jaren scoort Norton steeds hoger, zowel op tests op internet, in de vakbladen als ook in de computerblaadjes.
Men zal hier dus bij Norton hard aan gewerkt hebben om deze slechte reputatie weg te werken.
De gouden tijden van het oude onder Dos draaiende Norton Commander van Peter Norton komen misschien ooit eens weer terug.

Misschien offer ik er wel weer eens een pc'tje voor op en installeer weer eens een nieuwe Norton. Het maakt me wel nieuwsgierig.
 
Bij de meeste laptops dat verkocht worden zit al norton op, zal daarom zijn dat deze in top 10 staan. Als ik zo een laptop binnen krijg vlieg norton er onmiddellijk af.
 
Bij de meeste laptops dat verkocht worden zit al norton op, zal daarom zijn dat deze in top 10 staan. Als ik zo een laptop binnen krijg vlieg norton er onmiddellijk af.

Een goede test moet daar onafhankelijk van zijn.
Misschien dat de systeembelasting minder zwaar is gaan wegen, omdat de huidige systemen snel genoeg zijn en daar nagenoeg geen last van hebben.

Een test is altijd een totaal gemiddelde score
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je ook gebruik, je krijgt altijd iets binnen met windows. Dus gebruik een ander O.S.
 
Tsja, Norton blijft een apart geval.
Ik gebruik het zelf ook niet meer sinds NIS 2002 ofzo, in verband met de zware systeembelasting waarmee Norton bekend stond / staat.
De laatste jaren scoort Norton steeds hoger, zowel op tests op internet, in de vakbladen als ook in de computerblaadjes.
Men zal hier dus bij Norton hard aan gewerkt hebben om deze slechte reputatie weg te werken.
De gouden tijden van het oude onder Dos draaiende Norton Commander van Peter Norton komen misschien ooit eens weer terug.

Misschien offer ik er wel weer eens een pc'tje voor op en installeer weer eens een nieuwe Norton. Het maakt me wel nieuwsgierig.

Norton is fel verbeterd tov vroeger (systeembelasting is minder), maar het is en blijft een vertragend element
 
Wat je ook gebruik, je krijgt altijd iets binnen met windows. Dus gebruik een ander O.S.

....of schrijf massaal naar 'den Bill' dat hij een andere kernel moet bedenken en per OS een volledig nieuwe opzet moet maken, zoals ze bij apple doen (lachen)
 
Massaal overschakelen naar Apple? Het is een heel ander systeem, beter, leuker, ... het vergt een totaal systeem van denken in, het is ook meer gericht naar de PRO-gebruikers (drukkkerij,...) ipv WIN.
 
zijn jullie linux vergeten dan ?

maar het zit voor 75% zo :

Hackers kijken niet hoe kwetsbaar je systeem is maar , hoeveel % van pc-gebruikers dat dit systeem gebruikt om zo hun doel te bereiken (botnet,ppc,malware,etc,...)

kijk je dus naar de precentages van meest gebruikte besturingsysteem is dit recht evenredig met aantal exploits,virussen,malware wat dan ook.

kwaadwillige programma's zijn overigens niet alleen in besturingsystemen te vinden elk systeem dat iets uitvoert doormiddel van code is vatbaar.

Firmware virussen zijn zon geval , weinige van bekend maar bestaan ;) , zelfde met bios virussen maar iets wat beter bekent.

,Groeten

Xtremegamer
 
zijn jullie linux vergeten dan ?

maar het zit voor 75% zo :

Hackers kijken niet hoe kwetsbaar je systeem is maar , hoeveel % van pc-gebruikers dat dit systeem gebruikt om zo hun doel te bereiken (botnet,ppc,malware,etc,...)

kijk je dus naar de precentages van meest gebruikte besturingsysteem is dit recht evenredig met aantal exploits,virussen,malware wat dan ook.

kwaadwillige programma's zijn overigens niet alleen in besturingsystemen te vinden elk systeem dat iets uitvoert doormiddel van code is vatbaar.

Firmware virussen zijn zon geval , weinige van bekend maar bestaan ;) , zelfde met bios virussen maar iets wat beter bekent.

,Groeten

Xtremegamer

NEEE, maar d'en bill wordt nogal gebezigd, ik hou liever van den bill dan iets anders, gebruiks vriendelijk!!!! ik bezig LINUX maar toch mis ik iets!!
 
gratis bestaat bijna niet, dus MAC heeft ook problemen, geeft het enkel niet toe
 
Laatst bewerkt:
Bij de meeste laptops dat verkocht worden zit al norton op, zal daarom zijn dat deze in top 10 staan. Als ik zo een laptop binnen krijg vlieg norton er onmiddellijk af.

Het gaat toch om de resultaten, niet om het meest geïnstalleerd!
En ja, Norton staat in ALLE testen mee bovenaan.
Het enige wat men Norton ooit heeft kunnen verwijten was dat het in het begin en midden van de jaren 2000 teveel van het systeem vergde.
Maar dit heeft niets te maken met het al dan niet goed of zeer goed scoren als virusscanner, want er is nooit een bewijs geleverd dat Norton minder presteerde als de andere virusscanners.
En neen, ik gebruik geen Norton.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan