Windows 10 Denk dat ik een hack heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Vandaag merk ik dat mijn C schijf onverklaarbaar vol zit. Vrees dat ik een hack heb opgelopen.
Hoe kan ik dat zeker weten en verwijderen indien ja?
Schijf is in goede staat. Is een SSD van 500GB.
240083
 
Probeer eens met WinDirStat te kijken welke bestanden er op staan en in welke directories deze staan.

Als er veel van bepaalde bestanden in een bepaalde map staan moet je daar eens kijken wat het is en hoe ze daar komen. Hoelang staan ze er al op.

Probeer er zo dus achter te komen wat er gebeurd kan zijn.

Volgens de link die u geeft zou WinDirStat NIET compatibel zijn met W10!

<< Compatibility
It is known to run on Windows 95 (IE5), Windows 98 SE, Windows ME, Windows NT4 (SP5), Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, 8 and 8.1. >>
 
Volgens de link die u geeft zou WinDirStat NIET compatibel zijn met W10!

<< Compatibility
It is known to run on Windows 95 (IE5), Windows 98 SE, Windows ME, Windows NT4 (SP5), Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, 8 and 8.1. >>
Als het goed is wel, maar ik gebruik windows 10 niet.

Note: I have tested and used WinDirStat for the last five years. I installed and ran the program without any other issues on Microsoft® Windows® XP SP3, 7, 8, 8.1 and 10.

Ook de portable versie werkt op Windows 10 https://portableapps.com/apps/utilities/windirstat_portable
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is wel, maar ik gebruik windows 10 niet.

Note: I have tested and used WinDirStat for the last five years. I installed and ran the program without any other issues on Microsoft® Windows® XP SP3, 7, 8, 8.1 and 10.

Ook de portable versie werkt op Windows 10 https://portableapps.com/apps/utilities/windirstat_portable


Deze versie (laatste versie) 1.1.2 dateert van juli 2014
 
om uitsluitsel te geven of WinDirStat nu wel of niet te gebruiken is op de Windows 10 heb ik deze effe geinstalleerd in VMWare op een virtuele Windows 10 pro en deze is dus te gebruiken indien men de compatibiliteitsmodus gebruikt van Win 8 en tevens het vinkje aanzet om dit programma uit te voeren als de administrator ..
*doet men dit niet dan loopt het programma wel degelijk vast en word dit tevens ook vermeld aan Microsoft ..

het bewijs dat deze dus te gebruiken is vermits men de compatibiliteitsmodus gebruikt van Win 8 en tevens het vinkje aanzet om dit programma uit te voeren als de administrator ..
240092
 
Voor de zekerheid een dualboot test PC Windows 10 opgestart en WinDirStat versie 1.1.2.80 installeert zonder problemen.
Geen compabiliteitsmodus behoeven te gebruiken.
Programma start na installatie zonder problemen op en begint aan de scan.

Geen problemen dus met Windows 10 en WinDirStat
 
het installeren ging hier ook zonder de aanpassingen maar bij het gebruik van WinDirStat zonder deze aanpassingen liep deze hier wel vast ...
heb jij deze al eens laten lopen zonder deze aanpassingen betreffende de compabiliteitsmodus en het uitvoeren als administrator .
 
Lees net dit topic. Die mail heeft vrijwel half Belgie gehad als ik dit zo lees... heb ook zo een exemplaar gehad gisteren :)
Afzender als "jezelf" is ook niet zo raar. Is allemaal vrij eenvoudig te bewerkstellen. Je kan ook in de mailheader zien dat die niet vanaf een Telenet mailserver verstuurd werd. Je kan het "From" adres vrij eenvoudig aanpassen... heeft geen betekenis.
Dat je schijf zo vol staat, gaat totaal los staan van die mail. Vooral niet panikeren, maar dat lijkt al telaat te zijn.... Gaan waarschijnlijk temp files zijn die erdoor slaan.
Ik heb soms zoiets voor bij het gebruik van Binreader bij het downloaden van een spot (nzb). Zijn soms bestanden die constant van naam veranderen en die client kan daar niet mee om. Gevolg, schijf loopt vol.
 
Er was geen paniek hoor. Daar ik wist dat ik een recente clone bezat van toen alles nog in orde was zat ik vrij zeker. Heb uiteindelijk toch de korte pijn gekozen en die clone teruggezet. Had van mijn documenten nog een copy genomen van één dag oud. Dit doe ik regelmatig met SyncBackFree. Toch zo een 2 maal/week.
Zo was ik praktisch zeker dat ik alles terug zou hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan