Varia Wat denk je van Doccle ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik Doccle al een lange tijd, maar gaandeweg zie ik er het nut niet van in.
Praktisch alles wat er binnenkomt vind ik ook elders.
Bedankt voor opinies.
 
Indien er eventueel betalingen aan facturen vasthangen, kan je die rechtstreeks via Doccle verwerken en betalen. Als je online banking doet toch...

Verder staan een aantal documenten gecentraliseerd via deze app. En een aantal ook weer niet waar geen connector voor bestaat...
De meerwaarde is twijfelachtig ja. Goed bedoeld, maar mist zen doel een beetje...
 
Weet niet zo goed wat je met rekeningen van de overheid bedoeld tenzij belastingen ? En die zijn véél betrouwbaarder te consulteren via 'Mijn Burgerprofiel' ... Doccle is per slot van rekening ook een privé-initiatief.
 
Hij bedoeld phishing mails onder naam van 'Doccle'.
Is inderdaad een heel goede reden om dit te verifieren via de echte Doccle. Het is ook zo dat eens je Doccle gebruikt, allerhande officiele documenten hierin terecht komen. Die je ook nietmeer met de post gaat ontvangen. Dus ja... dit is terecht een goeie reden om Doccle te houden. En ook één van de redenen waarom ik dat gebruik, of blijf gebruiken. Je wordt onrechtstreeks verplicht...
 
Officiële documenten blijven per post komen, behalve als je expliciet toestemming geeft om enkel nog digitaal te ontvangen. Dat is de rechtszekerheid van elke burger in ons land. Enkel is er bij de COVID vaccinatiecampagne eens de vraag gesteld om je daarmee akkoord te verklaren zonder dat er expliciet bij stond dat dit nadien ook voor andere documenten zou gelden. Maar die fout heeft men ingezien.

Als de overheid over digitaal spreekt bedoelen ze overigens de diverse platformen (minfin, tax-on-web, e-health, etc... ) van de overheid zelf. Het zijn er ondertussen té veel om nog overzichtelijk te zijn voor de mensen en daarom heeft men het Burgerprofiel in het leven geroepen. Vanuit de homepagina én na 1x aanmelden (met It's me) vind je daar alle officiële communicatieplatformen waarop je dan kan doorklikken.

Doccle is een uit de privé ontstane gelijkaardige toepassing die echter zéér onevenwichtig en op vrijwillige basis wordt gebruikt vb. door sommige werkgevers, maar niet alle ; sommige zorginstellingen, maar niet alle ; sommige ziekenfondsen, maar niet alle ...
Als je dus alles nu en in de toekomst overzichtelijk wil krijgen en houden is dat een halfslachtige en op termijn ten dode opgeschreven overgangsoplossing voor digitaal documentenbeheer.
 
Doccle (digitale facturen), net als Itsme (identificatie) ooit pioniers, raken inderdaad stilaan verouderd (?). De overheid komt met eigen initiatieven ... zijn voor mij toch nog steeds 'waardige' (geapprecieerde) alternatieven (aanvulling/verklaring #3 :back-ups).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan