Deze middag bijna schrik opgedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Deze middag toen ik stopte op mijn pc, kreeg ik geen actie toen ik wilde afsluiten. Als ik dit aanklikte, gebeurde er niets. Dan maar ALT+F4. Scherm toonde afsluiten maar bleef daarop staan.
Led van SSD gaf aan niets te doen. Bleef uit. Uiteindelijk afgesloten met indrukken powerknop.
Na eten, wilde ik terug opstarten. pc startte niet op. Kon niet in bios komen. Niets leek nog te werken. Dan maar een tijdje wachten en zien wat er gebeurt. Toen ik terug was, stond hij klaar. Vlug alles met Speccy bekeken. Zag er normaal uit.
Dacht "oef.... misschien een update" had geen melding hiervan gezien.
Maar afsluiten en opstarten werkten nog altijd niet zoals het hoorde.
Desktop geopend. Dacht "Ik neem eens de bios batterij eens uit om te meten." Die toonde maar 2.75V Dus te weinig om goed te zijn.
Na een nieuwe batterij gestoken te hebben systeem opnieuw opgestart. Bios sprong over naar setup en via F1 bevestigd dat alles goed stond.
Resultaat : alles werkt weer normaal.

Wist niet dat een te lage CR2032 dit kon veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit probleem in het verleden ook al voorgehad met mijn Acer laptop, is het laatste waar je aan denkt natuurlijk, bij een desktop is dit gemakkelijk, maar laptop moet uit elkaar om eraan te kunnen.
 
Desktop is 8 jaar. Wordt 's avonds van netstroom gehaald. Dus dat valt nog mee. Trouwens wat kost zo een batterij.... Kostprijs is te verwaarlozen. Maar je rekent er niet direct op dat dit de boosdoener is.
 
Desktop is 8 jaar. Wordt 's avonds van netstroom gehaald. Dus dat valt nog mee. Trouwens wat kost zo een batterij.... Kostprijs is te verwaarlozen. Maar je rekent er niet direct op dat dit de boosdoener is.
:unsure: Jammer dat dit soort batterijtjes niet oplaadbaar is 😂
 
:unsure: Jammer dat dit soort batterijtjes niet oplaadbaar is 😂
Is meestal bedoeld als backup batterij. Dus uithalen om op te laden is hier niet van toepassing. Lader hiervoor maken is niet rendabel wegens de lage kostprijs. Je koopt ze voor een prikje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan