Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste mensen.
Ik heb hier thuis al weken of zelfs misschien al een paar maanden dat ik mijn vrouw probeer een router te doen aanschaffen omdat ik bijna geen internet heb op mijn netbookje, de gsm gaat nog wel. De kids op hun tablet hebben eigenlijk in het salon geen wifi. Maar ze weigert tot mijn grote ergernis om zo eentje te kopen. Ik heb dus mijn vrouw nu kunnen overhalen om de digibende hier over de vloer te laten komen.
Mijn vraag is nu eigenlijk,
Heeft er al iemand die mannen van de digibende over de vloer gekregen? Indien ja, is dat de moeite? Ik hoop in ieder geval op een VEEL beter wifi bereik. Want het is nu echt wel ondermaats hier thuis, ik wou gewoon eigenlijk een router kopen en het was volgens mij opgelost, maar mijn vrouw vind dat telenet dit moet oplossen.
 
Ben eens snel gaan kijken naar die website, en wat ik zie staat me niet echt aan (met betrekking tot jou vraag). Ik zie een bende snotneuzen (sorry voor men woordgebruik) die best wel op de hoogte zijn van alle Twitter, Whatsap, Facebook en weet ik wat nog allemaal voor speelgoed. Maar ik denk dat het daarbij blijft. Ik denk persoonlijk dat dit een slechte zet is om je probleem aan te pakken. Je gaat zelfs verder van huis staan. Omwille van volgende reden;
Telenet gaat geen afbraak doen aan hun eigen product(en). Alle technische installaties gebeuren door erkende techniekers, niet die bende jongelui... Die gaan dus zeker de modem en alles wat daarbij hoort ophemelen, want technisch kennen ze daar de balle van! Dus uiteindelijk is je vrouw overtuigd dat er GEEN probleem is! Of ze moesten toch aanraden om extra Access points te voorzien... wat ze zouden moeten doen als ze enige kennis van zaken hebben.

Een router bijplaatsen moet je ook eigenlijk niet doen, want je hebt al een router in de telenet modem. Je hebt access point(s) nodig.
 
Ja DDragon 80, daar ben ik ook van overtuigd dat ik dit nodig heb. Maar mijn vrouw denkt dat het de modem is die niet goed meer werkt. Ik hoop dat ze dan ook die nieuwe modem gaan plaatsen en dat ik dan sterk genoeg wifi signaal ontvang in de living. Indien niet zal er dus een acces point moeten komen. Dan zal ik mijn gelijk eindelijk hard hebben kunnen maken.
Dit is wel een router maar kan ook als acces point geconfigureerd worden en die zou ik dan wel willen kopen
Asus RT-N12E WiFi router 2.4 GHz 300 Mbit/s in de Conrad online shop | 1090717
 
Heuh €19.99 , zijn de prijzen van routers nou zo gekelderd de laatste tijd ?
Ik volg deze prijzen al een poosje niet meer maar als ik vergelijk wat ik enkele jaren geleden voor een goede router neer moest tellen. Ik heb de bon niet meer, maar was vet boven de 100 euro.

Ik kan me vergissen, maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat je tegenwoordig voor 20 euro een goed product koopt.
 
Die scoort volgens ik gezocht heb toch heel goed, met een groot bereik. Die is daar wel het goedkoopste, bij de meeste betaal je voor dezelfde bijna 30€ of zelfs iets meer.
 
Hou er rekening mee dat hij geen DUAL band is en alleen de 2.4 GHz band ondersteund en ook geen GB netwerkpoorten heeft.

Beiden zou voor mij hier thuis ontoereikend zijn om een goede router aan te schaffen.


Maar als je beide niet gebruikt, heb je misschien wel een koopje. ASUS is niet het eerste de beste B merk natuurlijk.

Maar waarom kies je voor een router ? Die heb je toch al.
 
Wel Skippy, de reden is de prijs. Wij zijn een 1 loons gezin met 3 kinderen en dan moet je gewoon bijna altijd beknibbelen. Daar deze Asus router ook als acces point kan ingesteld worden en wij een beetje huiverig zijn om tweedehands te kopen omwille van de tegenslagen dat we er al mee gehad hebben dus liever goedkoop nieuw dan tweedehands. Daar hij heel goed scoort in de tests en ik geen 5 ghz band en zo nodig heb kan ik bij de goedkopere kijken. Kijk ik naar de apparaten die enkel acces point zijn. Komen die allemaal duurder uit. Waarschijnlijk zullen ze ook wel beter zijn, maar budget is hier de factor.
 
De digibende komt woensdag 7 december in de voormiddag langs. Tot dan koop ik niets. Misschien is het de modem of een instelling? Zoals mijn vrouw denkt.
 
Er zijn nog enkele routers die in aanmerking komen hoor. Enkel had mijn voorkeur de Asus, mijn netbookje is een Asus en ik ben daar uiterst tevreden mee, maar dat hoeft natuurlijk geen Asus te zijn.
Deze is bij zowel conrad als bij Vandenborre verkrijgbaar aan ongeveer dezelfde prijs. Namelijk iets duurder, maar ook nog binnen het budget.
http://www.vandenborre.be/wi-fi-router/tp-link-tl-wr841nd-n300
Maar ik kan van deze nergens vinden of ik deze ik acces point kan zetten.
Bij Krefel hebben ze er ook eentje waar ik mij kan in vinden en die is van D-Link, dat is dan ook een merk dat mij bekend in de oren klinkt.
D-LINK DIR-605L - Routers - Kr"efel electro
 
Zou persoonlijk niet zo snel de low cost consumenten producten aanschaffen, maar ik begrijp je keuze.
Met 2de hands heb ik persoonlijk geen slechte ervaring gehad. Heb al een tijdje een 2de hands access point in gebruik. Is een professioneel HP access point, 20 EUR voor betaald. Koste vroeger 200 a 300 EUR ongeveer. Werkt hier al enkele jaren zeer goed. Heb er ook wel enkele uurtjes werk mee gehad om het functioneel te krijgen onder Windoiws 7, want had een paar firmware updates nodig en dat was niet zo plug-and-play.
Heb onlangs voor men ouders een Microtek aangekocht (kost wel 150 EUR). Hier ook weer geen apparaat voor de doorsnee eindgebruiker wegens de complexiteit ervan. Maar kwaliteit is veel beter dan de Asus, Linksys, TP-Link alternatieven. Maar bon, ben dan ook een uitzondering (jobidioot), dus dat zal de keuze wel mee bepalen.
 
Zou persoonlijk niet zo snel de low cost consumenten producten aanschaffen, maar ik begrijp je keuze.
Met 2de hands heb ik persoonlijk geen slechte ervaring gehad. Heb al een tijdje een 2de hands access point in gebruik. Is een professioneel HP access point, 20 EUR voor betaald. Koste vroeger 200 a 300 EUR ongeveer. Werkt hier al enkele jaren zeer goed. Heb er ook wel enkele uurtjes werk mee gehad om het functioneel te krijgen onder Windoiws 7, want had een paar firmware updates nodig en dat was niet zo plug-and-play.
Heb onlangs voor men ouders een Microtek aangekocht (kost wel 150 EUR). Hier ook weer geen apparaat voor de doorsnee eindgebruiker wegens de complexiteit ervan. Maar kwaliteit is veel beter dan de Asus, Linksys, TP-Link alternatieven. Maar bon, ben dan ook een uitzondering (jobidioot), dus dat zal de keuze wel mee bepalen.

DDragon 80, daar wringt hier ook het schoentje he. Als ik hier zo een high end toestel koop tweedehands en ik begrijp er nougatbollen van. Dan sta ik er dan mee. Heb dan missschien wel DE koop van mijn leven gedaan, maar wat ben ik ermee als ik hem niet kan instellen? Een paar uur instellen, jezus man? Ik heb al grijs haar, ik wil er graag nog een beetje over houden ook hoor. ;). Ik begrijp u natuurlijk ook wel dat een high end toestel beter is als een low end toestel. Maar als je bekijkt wat we hier in huis hebben van toestellen, wat ben ik dan met een high end acces point met een netbookje van amper 250€ op schoot, de kids elk een tablet, eentje van 80€ en de oudste elk eentje van 200€ en mijn vrouw heeft een desktop die bijna einde latijn is. Die hangt dan met draad aan het internet. Mijn zoon heeft mijn vorige Smartphone de Motorola Moto E tweede generatie , mijn vrouw heeft de Huawei P8 Lite en ik de Vernee Apolo Lite. Ik denk dat het enkel mijn Vernee is die op de 5GHZ band op wifi kan. Alle andere toestellen niet. Dus wat nut heeft het als ik dan eentje koop die dual band heeft en mezelf dan pijnig budgetair gezien. Ik ben al lang blij als mijn internet een beetje stabiel is en niet heel de tijd weg valt gelijk nu het geval is met enkel de telenet modem. Ik had hiervoor een wifi repeater van de action die net geen 18€ gekost had en dat werkte ook meer als behoorlijk. Dus met mijn acces point die ik er nu in wil ga ik er volgens mij een stuk meer op vooruit als met mij repeater die ik ervoor had. Die is door mijn eigen schuld stuk gegaan. Ik legde die iedere dag af bij het slapen gaan en dat mag blijkbaar niet. je mag die dingen wel afleggen, maar liefst zo weinig mogelijk. Ik legde die dus dagelijks aan en af.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb één gekocht in action Lab31 koste rond 15€ nu heb ik wifi tot achteraan in de tuin.

 
Ik heb één gekocht in action Lab31 koste rond 15€ nu heb ik wifi tot achteraan in de tuin.


Nu hebben ze in de Action ook repeaters liggen, maar die kosten ook 19,99€, dan kan ik als ik dit allemaal goed na ga evengoed een goedkope router kopen voor die prijs en hem in acces point zetten als dat ik terug een repeater koop voor die prijs. Ik had met mijn repeater die ik hiervoor had van den action ook geen problemen hoor. Dat werkte ook goed. Dat model, alleen van een ander merk kan ik nu ook nog terug kopen en aan een duurdere prijs, maar ik denk dat ik beter af ben met een router ingesteld als acces point als ik dit zo lees her en der. Hier zeggen de kenners dit ook, op Android fora heb ik dit ook al gelezen dat men beter een acces point beter plaatst als een repeater, behalve als je al een acces point hebt, en dat heb ik nog niet.
 
Ik heb voor de Digibende de digibende was, ingespeeld op een actie van Telenet. Als er een probleem was met iets, kwamen er een technieker ter plaatse om te proberen dit op te lossen. Mijn probleem... jawel, bereik wifi te kort. Ze hebben me een 2de modem geplaatst. Dit is een Netgear N750. De technieker was niet opdringerig. Deed het voorstel om voor 50€ die 2de modem te plaatsen. Het is een gloednieuw toestel nieuw uit de verpakking. Ik ben daar op ingegaan. Nu heb ik de keuze om in te loggen op 2 verschillende frequenties op dit toestel. Ik ben er tevreden mee.
Mijn schoonbroer zat met eenzelfde probleem. Ook daar een gelijkaardige oplossing gedaan.
Bij mijn weten loopt die actie nog altijd. Als er een probleem is, kan je gratis afspreken met Telenet. Die sturen een technieker langs.
Wat ze tonen op tv, zal wel puur voor de reclame zijn. Denk niet dat de digibende zaken gratis zal plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan