Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voor de Digibende de digibende was, ingespeeld op een actie van Telenet. Als er een probleem was met iets, kwamen er een technieker ter plaatse om te proberen dit op te lossen. Mijn probleem... jawel, bereik wifi te kort. Ze hebben me een 2de modem geplaatst. Dit is een Netgear N750. De technieker was niet opdringerig. Deed het voorstel om voor 50€ die 2de modem te plaatsen. Het is een gloednieuw toestel nieuw uit de verpakking. Ik ben daar op ingegaan. Nu heb ik de keuze om in te loggen op 2 verschillende frequenties op dit toestel. Ik ben er tevreden mee.
Mijn schoonbroer zat met eenzelfde probleem. Ook daar een gelijkaardige oplossing gedaan.
Bij mijn weten loopt die actie nog altijd. Als er een probleem is, kan je gratis afspreken met Telenet. Die sturen een technieker langs.
Wat ze tonen op tv, zal wel puur voor de reclame zijn. Denk niet dat de digibende zaken gratis zal plaatsen.

Wel MIK, aan de telefoon vermelde men mij dat ze bijna zeker mijn modem zouden gaan vervangen door een nieuwe modem, er is sinds begin 2016 een nieuwe krachtigere modem van telenet in de omloop met krachtigere antennes en die ook hogere snelheden aankan als die zwarte die ik nu heb. Telenet rolt snellere modem uit naar eerste klanten | ZDNet.be
Daarnaast zou een acces point misschien erbij moeten. Maar of ze dit ook mee zullen hebben en aan welke prijs weet ik niet. Maar de digibende is eigenlijk gewoon een technieker die langs komt. Ik wil ook met mijn Smartphone vanop afstand kunnen opnemen met yeloplay wat me tot op heden niet lukt. Krijg mijn toestel er precies niet in. Maar kijken lukt in de keuken omdat ik daar voldoende wifi bereik heb. Dus ik zal het op 7 December wel zien wat er allemaal te gebeuren staat. Maar ik moet meer wifi hebben. Een tweede modem lijkt mij zot. Ik ga echt geen 50€ betalen voor een extra modem en kabels trekken ga ik in ons nieuwe huis ook niet toestaan.Wij werken daarom met powerlan omdat we daarom geen kabels hoeven te trekken. Dit zou eigenlijk ook sterker mogen, maar ja, mijn vrouw vind het goed genoeg, daar heb ik geen last van, dus daar ga ik dus dan niet op ingaan. Maar ik denk dat die mensen wel alles gaan bekijken. Ik bekijk het wel.
 
Ik denk dat mijn vrouw overschot van gelijk heeft. Ik probeer hier op spotnet nieuwe spots binnen te halen en het duurt ellendig lang. Mijn netbook staat onder de modem, dus dichter kan niet meer. En je moet echt foto 2 bekijken naar de snelheid die ik haal. IMG_20161128_152628.jpg

IMG_20161128_152642.jpg

Oh ja, ik ben de enige in huis momenteel, dus gebruikt er niemand behalve ik wifi. Zelfs geen bekabeld internet wordt er op dat moment gebruikt.
 
Ik denk dat mijn vrouw overschot van gelijk heeft. Ik probeer hier op spotnet nieuwe spots binnen te halen en het duurt ellendig lang. Mijn netbook staat onder de modem, dus dichter kan niet meer. En je moet echt foto 2 bekijken naar de snelheid die ik haal. Bekijk bijlage 17792

Bekijk bijlage 17793

Oh ja, ik ben de enige in huis momenteel, dus gebruikt er niemand behalve ik wifi. Zelfs geen bekabeld internet wordt er op dat moment gebruikt.

Dan moet er zeker een technieker van Telenet langskomen en Uw originele modem vervangen.
 
Zegt niet altijd alles. Is hij bedraad of draadloos met het modem verbonden ?

Skippy, mijn netbookje kan enkel draadloos verbonden worden. Dus draadloos. Ik sta zoals je op de foto kan zien met mijn netbookje net onder de modem. Of ik hem er onder zette voor de foto of hem erboven hield maakte geen bal uit.
 
En wat zegt InSSIDer over de sterkte van de draadloze verbindingen bij jou. Hier kunnen dan dus ook de verbinding of verbindingen van de buren tussen staan. Zitten er verbindingen tussen met channels die jouw verbinding kunnen storen ? Op welk kanaal zend en ontvangt jouw router ? De beste keuze is hier channel 1 , 6 of 11. Maar als daar storende verbindingen zitten van de buren kun je een ander channel proberen.
 
Kan misschien gek klinken, maar zet je apparaat niet te dicht bij je Wifi zender (zoals vlak eronder. Een antenne heeft ook een bepaald bereik, afhankelijk van de gebruikte antennes en de plaatsing hiervan.
 
Je zou ook nog even kunnen kijken in welke modus de wireless kaart staat. Staat hij in IEEE 802.11B dan zou ik hem in een betere modus zetten als dit ondersteund wordt. Maar ook het modem moet dan over deze betere standaard beschikken.
 
Kan misschien gek klinken, maar zet je apparaat niet te dicht bij je Wifi zender (zoals vlak eronder. Een antenne heeft ook een bepaald bereik, afhankelijk van de gebruikte antennes en de plaatsing hiervan.

DDragon80, dat was voor de foto dat hij zo dichtbij stond hoor. Maar ik zelf stond eigenlijk met mijn netbook in de hand op zo een 2 meter van de modem, maar ik kon geen foto nemen met de modem en de netbook in 1 in die afstand. Maar dat maakte geen enkel verschil 2 meter of 20 cm maakte geen enkel verschil. Ik had geen snelheid zoals ik had verwacht. Ik ben dan omdat het in de garage wat koud was met mijn netbook terug in het salon gaan zitten en raad eens wat? De snelheid was niet sneller, maar ook niet trager. Momenteel probeer ik iets af te halen, maar dat lukt het aan geen kanten. Geen verbinding of te veel users.
 
Je zou vershillende testen moeten kunnen uitvoeren. Zoals starten met een bekabelde verbinding. Wat is dan de performantie. Dan met een laptop met goede Wifi. Die netbook kan ook zen beperkingen hebben...
 
Ja, ik heb dan later nog snelheden gehaald van 1,8 MB/S, toen zat ik gewoon in de zetel. Dit allemaal met mijn eigen netbook.
 
De digibende is deze voormiddag dus langs gekomen en gans ons systeem is nieuw.
Hij heeft eerst gekeken hoe de verbinding was met de oude modem en die was dus echt wel ontoereikend. Nu hebben we een nieuwe modem gekregen.
modem.jpg

Daarna was dan onze powerlans die niet meer van deze tijd zijn. Die waren reeds 8 jaar oud en dus hopeloos verouderd. We hebben dus ook in de garage een nieuwe powerlan gekregen
powerlan1.jpg

Dan kwam er in het salon een andere powerlan te staan, die is MET wifi. Die is ter vervanging voor een acces point.
powerlan2.jpg

Dan was onze switch aan de beurt, die was dan ook te traag. Die is dus ook vervangen door een veel kleinere nieuwe die aan veel hogere snelheden kan werken. Dus alles wat we hadden was goed geweest, maar nu dus hopeloos verouderd.
swich.jpg


switch.jpg

Nu hebben we dus alles nieuw, mijn wifi is er dus super op vooruit gegaan en hopelijk is het nu in orde.
Op het eerste moment gaat het heel goed, laat ons hopen dat het zo blijft he.
 
hopelijk heb je gelijk , men kan de rekening ook achteraf toesturen ...heb je iets moeten tekenen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan