Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb Windows 10 geïnstalleerd en als ik kijk of hij geactiveerd is, dan lees ik "Windows 10 is op dit apparaat geactiveerd met een digitaal recht".
Wat betekent een digitaal recht?
Beleefde groeten.
 
een activering met Digitaal recht is een activeringsmethode in Windows 10 waarbij u geen productcode hoeft in te voeren.


onder het Lokaal account zie je dan onderstaande vermelding ..
Ashampoo_Snap_2016.08.05_18h08m59s_012_.png

gebruik je echter het Microsoft account dan zie je een andere melding betreffende de activering ...
zie onderstaande afbeelding ..
Ashampoo_Snap_2016.08.05_18h38m47s_013_.png

dit laat je immers toe om Windows telkens opnieuw te installeren zonder dat je dus een licentie dient in te geven ...de activatie zal dan ook automatisch gebeuren de eerste keer dat je on-line gaat (onder voorbehoud dat de activeringsserver dus bereikbaar is ) in het geval dat de activeringsserver off-line is dan zal de activatie later gebeuren als deze verbinding heeft met de activeringsserver van Microsoft .
 
dat je er nog nooit van gehoord heb is dan ook normaal .. aangezien men dit pas toegepast heeft vanaf de Windows 10
zijn er verschillen tussen de home en de pro ?
wel betreffende de activatie dus niet echter wel wat betreft de licentie die men dus gebruikt om deze versies te activeren ...
m.a.w. heb je nu de home in gebruik dan kun je dus nooit naar de pro upgraden tenzij je over de licentie bezit voor de pro .
 
een digitale licentie kan men nergens kopen ...
indien je een legale Windows 7 -8 of de 8.1 gebruikt dan kan je deze nog steeds gratis upgraden en zal jouw legale licentie omgezet worden als de Windows 10 geactiveert word naar een digitale licentie ...

*wil jij goedkoop een Windows 10 licentie aankopen dan kijk je best eens naar de volgende site
*via deze site heb ik destijds een Windows 8.1pro licentie aangekocht en heb er nog geen spijt van gehad .
 
Dit was een nieuwe laptop die ik heel goedkoop heb kunnen kopen en heb de Windows 10 er opgezet met een recovery die ik van jullie heb gedownload. Heb nooit geen enkel probleem gehad om te installeren en zo kwam ik automatisch aan die licentie.

een digitale licentie kan men nergens kopen ...
indien je een legale Windows 7 -8 of de 8.1 gebruikt dan kan je deze nog steeds gratis upgraden en zal jouw legale licentie omgezet worden als de Windows 10 geactiveert word naar een digitale licentie ...

*wil jij goedkoop een Windows 10 licentie aankopen dan kijk je best eens naar de volgende site
*via deze site heb ik destijds een Windows 8.1pro licentie aangekocht en heb er nog geen spijt van gehad .
 
er klopt iets niet aan je verhaal ...
namelijk met een recovery disk die we hier aanbieden kun je dus geen upgrade of een verse installatie doen !
 
Dit was namelijk een laptop Windows 7 die ik online in Nederland heb gekocht. Hij was geschikt om Windows 10 te downloaden. Dit heb ik dan maar gedaan, maar bij het gebruik van de 10 had ik geen geluid meer en 1 usb stick werkte ook niet meer. Dan heb ik tot 2 maal toe opnieuw de 10 er op gezet met steeds hetzelfde probleem. Dan heb ik jullie recovery disk (in mijn geval stond het op een usb stick) gebruikt en ging heel vlot. Nu heb ik geen enkel probleem en werkt enorm goed.

er klopt iets niet aan je verhaal ...
namelijk met een recovery disk die we hier aanbieden kun je dus geen upgrade of een verse installatie doen !
 
ik begrijp je ...je heb de recovery welke je hier kon ophalen gebruikt om op te starten en om zodoende een herstel te kunnen doen maar de bestanden om deze te herstellen staan dus niet op deze recovery cd/usb deze bestanden zijn echter wel aanwezig op je pc .
 
Ik heb ook een raar geval gehad met een nieuwe laptop "DELL" die ik in Nederland heb gekocht. Ze konden hem niet meer aan de volle prijs verkopen, daar hij uit de verpakking werd gehaald. De waarde was meer dan €1100 en ik heb hem gekocht voor een €600. Daar stond windows 8 op en heb er dan ook (via het vierkantje rechts onder) de 10 gedownload. Dit liep volledig mis. Het leek wel een "spook laptop". De pijl van de muis was heer en meester over het scherm. De pijl vloog van links naar rechts, van boven naar onder, ik kreeg plots Google te voorschijn,... ik kon er niets mee aanvangen. Zelfs het uitzetten diende ik de "startknop" ingedrukt houden om hem uit te zetten. Eerst dacht ik dat het moederbord stuk was. Ik heb hem enkele weken laten rusten (ik was het beu om er aan te werken). Dan heb ik hem weer eens terug opgestart en wat was er gebeurd?? Alles was terug normaal; zonder mijn toedoen heeft hij zich automatisch terug naar de 8 gezet en hij werkte terug. Ik heb dan de stick met de recovery in de usb gezet en zo opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt hij echt prima.

ik begrijp je ...je heb de recovery welke je hier kon ophalen gebruikt om op te starten en om zodoende een herstel te kunnen doen maar de bestanden om deze te herstellen staan dus niet op deze recovery cd/usb deze bestanden zijn echter wel aanwezig op je pc .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan