philips tv naar digitaal telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of ik op het juiste forum zit voor volgende vraag.
mijn moeder heeft een philips tv van ongeveer 17 jaar oud, nu telenet de analoge kabel gaat doorknippen; zoek ik hulp om hem digitaal te maken.
ik heb een CAM voor telenet, deze wordt in de tv herkend.
nu zoek ik hoe ik in het menu de basisfrequentie kan ingeven, om de tv naar de degitale kanalen te laten zoeken.
er bestaat geen nieuwere software voor dit toestel.
heeft er iemand ervaring met een ouder toestel?
 
Die coax naar Uw tv mag je er zelfs uithalen. Je kijkt toch via Uw digicorder en die geeft het signaal door.
Dan heb je de scart niet nodig. Je kan maar kijken naar ofwel scart ofwel antenne. Blijkbaar kijk je via de antenneuitgang van je digicorder. Vandaar de sneeuw als je de digicorder uitzet. De modulator in Uw digicorder geeft dan het signaal niet meer door bij uitzetten. Maar blijkbaar is er nog iets wat niet klopt. Je tv moet eigenlijk bij het opzetten van Uw digicorder een signaal ervan krijgen om over te schakelen naar de scartingang. Normaal kan je dat bij een oudere digicorder in het menu regelen dat dit gebeurt. Het beeld is dan al direct stukken beter maar nog altijd annaloog.
 
Heb zelf nog een dikke TV op een slaapkamer die via de decoder en coax via de keuze voor het A/V kanaal gewoon werkt en ervoor op de huiskamer TV via de HDMI maar daar zit nu een CI+ adapter op.

Had vrougah ook een dikke TV die via de scart was aangesloten, werkte ook.

Je dient op de TV de juiste ingang te kiezen.
 
Heb zelf nog een dikke TV op een slaapkamer die via de decoder en coax via de keuze voor het A/V kanaal gewoon werkt en ervoor op de huiskamer TV via de HDMI maar daar zit nu een CI+ adapter op.

Had vrougah ook een dikke TV die via de scart was aangesloten, werkte ook.

Je dient op de TV de juiste ingang te kiezen.
klopt helemaal.
 
Ok, dus dat ruisen dat ik krijg komt dan misschien omdat ik van 2 kanten beeld en geluid probeer te krijgen, van zowel de scart als van de coax. Zodat mijn tv of de digicorder soms in de war raakt. Dus best eentje wegnemen en enkel met bv scart werken, of toch proberen enkel scart te werken. Maar zit nu terug thuis met mijn rug, ben net een kwartier thuis beland, die zware tv uit dat meubel tillen zal niet voor nu meteen zijn. Maar kan dit inderdaad proberen.
 
Er wordt maar 1 ingangskanaal gebruikt, of via coax of via scart, die keuze maak je op de tv.
Ruis wil alleen maar zeggen dat er iets aan de verbinding mankeert en je een slecht signaal krijgt.
Beide kabels zijn reeds vervangen door andere, zowel de coax als de scart zijn reeds vervangen en geen resultaat. Eens hij het doet, doet hij het goed, maar owe als er ruis optreed, om dat weg te krijgen doe ik echt van alles en plots is het weg en door wat????? Als ik het zou weten, is het simpel he, dan doe ik dit de volgende keer gewoon opnieuw weer zo, maar als ik dacht het gevonden te hebben, bleek de keer erop dat het niet dit was. Dus is het dan een half uur, of langer om dat ding weer in orde te krijgen. Wil ik het dan opgeven en zeg ik, het gaat echt niet meer. Dan zegt mijn vrouw, het de keren ervoor je ook gelukt. Het zal nu ook wel weer lukken. Dan weer van vooraf aan herbeginnen met klooien aan dat ding en ja hoor, plot hebben we mooi geluid en ruis weg. Ja dan is het van "zie je wel". maar ik heb dan wel een uur op mijn knieën, op gat en weet ik nog al voor posities mogen innemen om dat rotding weer deftig aan de praat te krijgen. Heb 1 keer gehad dat ik bijna de stroomdraad van de TV door knipte, toen konden we bijna niets anders als een andere kopen, maar dat doe je dan ook niet, want dan verniel je je eigen eigendom. Ook stom natuurlijk. Ja op zo'n momenten heb ik een kort lontje.
 
Cve, het is zoals LP schrijft. Ofwel komt het via scart ofwel via coax, maar kan nooit via de 2 gelijk. Dus ruis is hier ongekend.
Ruis komt er door een slechte coax verbinding. Een goeie kabel is zo gefikst. Je mag enkel geen verbinding maken met de aarding van Uw stekker met de middenste geleider.
Dus vanaf kastje op muur naar Uw digicorder coax. Vanaf digicorder naar tv Scart. Alle overige verbindingen heb je niet nodig.
Selecteer in het menu van Uw digicorder dat het signaal via scart uit gaat. Selecteer via menu van Uw tv dat het signaal via scart inkomt.
Normaal is dit laatste niet nodig als je een goede scartkabel hebt. Dan komt er bij opzetten digicorder een 12V te staan op pin 8 van Uw scart. Die 12V zorgt voor een automatische selectie van de digicorder.
Als je hierlangs komt, stel ik je graag een degelijke scartkabel en antennekabel gratis ter beschikking. Ik heb er hier diverse liggen die ik niet meer gebruik.
 
Die kabels werkten op een andere tv wel goed, dus denk ik niet dat ze mank zijn die kabels. Ik zal dan de coax kabel uit de digicorder trekken gezien ik de tv nu niet uit de kast kan halen met mijn rug die terug mank is sinds vandaag. Hopelijk gaat het goed. Werkt het niet goed, dan kan ik gewoon de coax kabel gewoon weer in de tv steken en de scart uit de digicorder halen. Want zoals ik het nu lees, zou mijn tv nu zijn signaal via de coax kabel halen en niet via de scart. Dit is toch wel wat ik wil, dat hij zijn signaal van de scart haalt en niet via de coax. Want het zal een mooier beeld zijn via scart als via coax denk ik.
 
Daarvoor is het helemaal niet nodig dat je de tv uit de kast haalt. Je kan gewoon de kabel lossen aan de digicorder die naar de tv loopt.
Het is op de tv dat het videosignaal via scart geregeld moet worden. Vele jaren geleden moest de tv op de zender 0 gezet worden indien de scartkabel de verbinding niet maakte.
Maar daarvoor mag je de kabel ook laten zitten hoor. Je zou dan daarop beeld moeten hebben. Maar zie eens bij https://www.electrodepot.be/nl/tv-high-one-hi3206hd-ex.html
Te vinden in Ring schopping Kuurne. Dus dichtbij U.
Voor 129,95€ een 80cm (32") scherm. Met HDMI. Alle problemen op slag weg. Ben zeker dat dergelijk toestel stukken groter is dan hetgeen je nu hebt.
Toch best nog eens navragen in winkel of de switch van Telenet naar digitaal hiermee werkt. Maar als je met HDMI werkt zal dat geen probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
Alhoewel ik tamelijk veel begrijp van de toestand stel ik me ook de vraag hoe ze dit zullen verwezenlijken.. Telenet schrijft dat ze de analoge zenders op de band van DVB-C zullen zetten. Volgens mij is DVB-C toch een digitaal signaal?????
 
de opstelling hier is denkelijk dezelfde als deze van Cve ...
vanaf de coax wand doos vertrekt er een coax kabel naar de digirecorder … (RF-in)
als ook vertrekt er vanaf deze wand doos een coax kabel naar de verdeel doos van telenet die tevens ook het signaal versterkt ..
vanaf deze verdeel doos (versterker) gaat de coax kabel vervolgens naar de modem/router waar deze dan dienst doet voor het internet als ook voor de vaste telefoon .

vanaf de digirecorder (RF-out) gaat er vervolgens wederom een coax kabel naar de LCD tv.
ook zijn hier de tv de digirecorder als ook de videospeler met een scart kabel met elkaar verbonden ..
*trekt ik vervolgens de scart los verkrijg ik een zwart scherm zonder beeld (signal lost !)
*trek ik de coax los van de digirecorder die in de RF-out zit heb ik wel beeld maar besneeuwd ..het is deze die vervolgens ook naar de tv gaat .
*trek ik de coax kabel (RF-in) los van de digirecorder krijg ik eveneens een zwart scherm zonder beeld (signal lost )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan